[PC] PC gamen met controller en TV

Discussie in 'Games' gestart door xbox360fan, 20 nov 2011.

1. xbox360fan

xbox360fan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben groot voorstander van het console concept, lekker met analoge controller en grote tv gamen, alleen die xbox360 is zo antiek qua grapichs in vergelijk met de PC tegenwoordig dat ik serieus nadenk om een game PC te gaan maken. Bij PC gamers zie je altijd alles netjes vloeiend, terwijl de XBOX veel minder gedetailleerd is en geen anti-aliasing lijkt te hebben (alles is zo gekarteld bij de meeste games).

Alleen bevalt het gamen met een toetsenbord me totaal niet. Vooral het gemis van analoge controls stoort me enorm. Verder game ik graag op een grote losse TV en niet met een klein TFT monitortje met waardeloos TN panel erin.

Nu ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn met het PC gamen met controller (en eventueel aangesloten op externe TV). Blijft alles nep aanvoelen als ik met controller PC games ga doen? Of is dit juist goed mogelijk?

2. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.046
    Dat is prima mogelijk, ik heb een xbox 360 controller op mn pc aangesloten dmv een wireless receiver.
    Het enige nadeel is wel dat je met sommige games (bijvoorbeeld online fps) veel minder precies bent en meestal ook langzamer dan iemand met toetsenbord en muis, en er is ook geen aim assist op pc.
    Maar als je bijvoorbeeld veel race games speelt is een controller imo veel handiger.

3. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Ik speel ook vaak via m'n TV maar toch vind ik het niet fijn, op de een of andere manier krijg je een heel onrustige weergave. Of het aan m'n instelling ligt of TV weet ik niet maar zo mooi als op m'n monitor krijg ik het niet.

En elke RPG/Adventure game ondersteunt tegenwoord standaard de 360 controller. (En vaak werkt dit nog vele malen beter).

4. xbox360fan

xbox360fan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de antwoorden!

Ik ga het binnenkort eens op m'n huidige (matige) pc testen of dat lekker werkt dan. Ik heb al gelezen dat dit kan met xbox360 controllers.

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Veel games ondersteunen de 360 controller idd.
    Maar bijvoorbeeld MW3 ineens niet nadat deel 2 dat wel had. Dan moet je met xpadder gaan werken.
    Dat is ook oke, maar iets minder. Bijvoorbeeld speel ik nu Skyrim en Saints Row met de 360 controller en die worden standaard ondersteund. :)

Beste kan je de 360 controller met draad gebruiken. Draadloos kan ook maar dan moet je zo speciale ontvanger hebben.
    Dus met draad is makkelijker.

Laatst bewerkt: 20 nov 2011

Deel Deze Pagina