(PC/Games) Baldur's Gate 2 shadows of Amn

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door XboxRulez4ever!, 20 jul 2003.

1. XboxRulez4ever!

XboxRulez4ever! XBW Luizak

Leuk Bevonden:
    1
    eej allemaal...

ik denk at er wel genoeg mensen zijn die de BG serie kennen, en om at ik net op e xbwhomepage at stukje zat te lezen moet ik gelijk weer terug denken aan ie fantastische game:D . Ik denk dat ik nog nooit zoveel tijd en moeite heb besteed aan een game dan dees.

Nu zit ik er weer over te denken om de game weer eens opnieuw te installeren op me pc, en dan(als het nog kan) ook eens de online mode te gaan chekken.

Nu is mijn vraag wat vonden jullie nou van deze game?
    of zijn er hier nog mensen die hem nog steeds spelen.
    en hoe zouden jullie tegen over een 3e eel aankijken?

$@LT@ Richi_Casholini.

Laatst bewerkt: 21 jul 2003
  2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    ken alleen de xbox versie die ik zelf heb en heb bij een vriend wel eens naar t spel gekeken en zag er erg goed uit, maar mn pc is niet al te best om te gamen dus begin ik maar niet met t kopen van de serie, hoe graag ik ook wil, wacht gewoon op da2

3. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    je ken altij eens het eerste deel proberen, ie verijst egt helemaal niet veel van je pc, alleen waar moet je die vandaan halen? op i-net denk ik dat hij nog wel te koop is, en het is nog een goede game ook. goe verhaal enz.

4. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    mn pc is vrij nieuw, alleen gaar (slechte monitor of niet goed in elkaar gezet ofzo, we zijn er al meerdere keren mee terug geweest, zonder succes, dus speel ik haast gaan games meer op de pc), maarjah, met de xbox versie kan ik ook genieten

5. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    De XBox versie van BG is TOTAAL anders dan de PC versie. De xbox versie is meer hack&slash met wat RPG elementen. De BG op de PC is een pure RPG. De PC versie vind ik dan ook vele malen beter :)

6. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    dat ie totaal anders is weet ik, maar toch vind ik m erg goed, ben geen diehard rpg en daarom vind ik de actie erin wel lekker, wat minder had ook best gemogen maar ik kon me prima vermaken met deze game (werd ook mn game die me in de rpg wereld slurpte:D)

7. ITNL

ITNL Guest

De pc versie zuigt echt zeeeer hard. Geen actie alleen maar kutten en slome vechtscenes zonder actie.

8. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    maar het is ook zo'n game van "je houd er van, of je houd er niet van" maar wat je zegt van aleen maar slome actie en sloomheid enz, dat ben ik totaal niet met je eens. ok ik geef toe, je moet vaak de spatie balk(pauze) knop gebruiken, maar als je na een tijdje beetje beter weet hoed dat werkt, en beetje goe bent met bepaalde taktieken enz dan verrander dat toch egt wel allemaal.
    en dan gaat het vechten egt wel snel, en constant hebbie alleen maar aktie

maja dat is mijn mening.

9. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vond dit spel toen het beste spel ooit. Ik heb hem 1 keer met moeite uitgespeeld.

XboxRulez4ever! heb je NeverwinterNights al eens gespeeld? Zo ja vond je die beter dan BG2? Ik namelijk niet. Ik vind de omgevingen van BG2(2d) veel mooier en gedetailleerder dan NWN(3d). Bij BG2 heb je tenminste ook 6 poppetjes in je party die je allemaal kan besturen.
    Het verhaal was ook veel beter met heel veel verschillende quests die verder gingen dan alleen haal dit item uit deze kerker.

Als er een deel 3 komt wordt het niet een BG3 omdat dat verhaal al af is. In de uitbreiding Throne of Bhaal gaat het verhaal verder na deel 2 en kan je op het laatst kiezen om een god te worden. Ik moet wel zeggen dat ik de uitbreiding nog niet gespeeld heb, maar dit zeker wel van plan ben omdat je voorbij level 20 kan en je veel nieuwe spells hebt.

10. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    NeverWinterNights heb ik nooit gespeeld, ik heb hem weleens in een winkel vastgehad maar hij trok me niet egt zo egt als BG2.

ik ben ook nooit toe gekomen aan e uitbreiding, ook al heb ik hem wel. ik heb ook BG2 met moeite uit gespeel en het verhaal vond ik egt heeeeel goed. en trots dat ik was toen ik aan het einde van e game me armor iets van -12had:cool:
    en als je hem uitgespeeld heb, heb je enk ook wel dat pratende zwaard geha at was egt zooo grappig , al ie onzin die dat ding sprak.

*heb vanochtend BG2 weer geinstalleerd, k ben alleeen nog niet begonnen.

11. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    In de uitbreiding van NWN heb je ook een pratend zwaard die zijn excuses aanbiedt als je iemand raakt. Het verhaal is echt minder in NWN en je hebt maar 2 poppetjes. De speleffecten en poppetjes zien er wel wat mooier uit alleen de omgevingen zijn zo kaal. De uitbreiding had ik in 2 dagen uitgespeeld. Nu maar wachten op de echte uitbreiding van Bioware zelf getitled "Hordes of the Underdark". Ken je misschien wel uit BG2. Underdark is de woonplaats van de Drow. Drizz't Do'uerden RuleZZZZZ!

12. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    jep thats him, klopt ja at hij ook in NWM zit, maarin bg2 moet je er veeeel meer moeite voor oen om hem te krijgen.

egt grappig ie dingen die dat zwaar zegt: zo word je bijv aangevallen. gaat dat zwaard zo een beetje roepen van: ja kom hier dan, ik lust je rauw. beginnen ze te slaan, hoor je hem weer.
    "Run away, run away, they are to stong for YOU, im not scared, You are."

allemaal van die vage shit egt fun.

13. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Klopt ik heb dit zwaard ook gehad, ik zit nu toch te denken om het opnieuw te spelen en de uitbreiding te halen en echt alle items te halen, dus ook de draken verslaan.

14. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    de draken heb ik volges mij allemaal verslagen, egt irrie waren die. de vetste von ik toch die zwarte wel, in die soort shadow tempel, het was tevens oook de eerst draak waar ik tegen vocht dus.

*zoekt plaatje

15. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    In de Underdark had je drow armor dat alleen daar werkte en niet in zonlicht. Toen had ik iets van -14 of zo! Alleen was dit tijdelijk. Welke poppetjes had je eigenlijk mee? Ik had Minsc, Jaheira, Joshimo?(dief), Dwerg(fighter, weet de naam niet meer), en nog een tovenares(Natalya?) waarvan ik een fighter stronghold kreeg, ikzelf was een fighter natuurlijk.

16. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Die zwarte heb ik ook verslagen, alleen die rode was iets moeilijker en kon ik niet verslaan. Vooral omdat mijn spells niet lang genooeg duurden. Ik had zelfs een special armor, zwaard en schild tegen draken maar het wou niet lukken.

Nog een plaatje van de NWN expansion:
    Deze is ook vet:

17. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    NWN ziet er wel mooi uit, maarja, ik heb nu BG weer, en ik ga er vanavond maar weer eens aan beginnen, eerst ff een nieuwe charr maken. meestal was ik gewoon een Warrior/Fighter hoe je het ook noemt, en ook gewoon neutraal, us niet pure evil ofzo., want dat speelt zwaar kut.

18. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    dees bedoel ik, egt, dat is geen lieverdje. de draken vin ik eigenlijk nog wel het vetst van heel het spel, gewoon want soms moets je een bepaald stuk gewoon iets van 20keer overnieuw oen voordat het lukte.

en dees bedoel jij volgens mij.

19. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ja die bedoel ik. Ik werd de hele tijd weggeblazen door die vleugels(wing buffet) of zoiets.

20. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    ben nu net egt overnieuw begonnen. zit nog in de kerker maarja, ik ga vanavond wel veder, e besturing is wel weer heel erg wennen hoor. pfffff

Deel Deze Pagina