1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC Gaming] Algemeen

Discussie in 'Algemeen' gestart door Zeroine 83, 28 jul 2006.

  1. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Dat dacht ik ook. Mijn broertje zei het tegen me. Ik ging toen wat streams kijken en zei van "nee, dit lijkt me helemaal niks aan". Maar ja, toen ging ik me er toch maar in verdiepen. Ik speel nooit kaartspellen. Ik won toevallig een beta code, en toen ging ik het gewoon proberen. In het begin ben je nog aan het leren en toen bakte ik er niks van. Het concept is eigenlijk heel simpel en zodra je door hebt hoe het werkt is het erg verslavend. Je moet iets verder kijken dan de presentatie van het spel. Daarnaast ben ik ook echt geen Blizzard fan. Ik speel geen WoW, Starcraft of Diablo. Echter Hearthstone vind ik wel fantastisch.

    Als je om 11:19 vraagt wat voor soort game het is, kan je het op 11:22 niet afschrijven. Je moet je er een beetje in verdiepen ;)
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Dat is waar, misschien maar eens proberen dan in open beta :)
     
  3. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798


    Heb je het over Arena of Constructed? Want ik kom nooit Jaraxxus tegen in constructed. Speel ook bijna nooit constructed en zit pas op rank 13. :+
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2014
  4. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Jaraxxus ben ik in Arena en constructed tegen gekomen. Ik moet wel veel constructed spelen, want anders verdien ik geen goud om Arena te kunnen spelen. Dus ik speel 1 keer in de 2 dagen een Arena run zo'n beetje. Dan moet ik de daily quests voltooien om weer wat goud te verdienen. Als je goed presteert in Arena, dan hoef je inderdaad geen constructed te spelen. Echter kom ik vaak niet verder dan 4-3, dus dan verdien je een beetje goud of een beetje dust. Mijn hoogste rank in constructed is 15, dus je bent beter dan ik ;) Nu ben ik alweer weggezakt naar 18. Ik heb maar 2 Legendary kaarten, waar mijn tegenstanders er vaak meer hebben. Dan is het lastig. Heel veel mensen hebben Ragnaros en Ysera, die zijn lastig weg te spelen. Ik bewaar altijd mijn Big Game Hunter, maar tegen Ysera heb je daar niets aan. Dan maar hopen dat ik een kaart heb om te silencen.
     
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Jaaa Ysera is inderdaad een beest. De stats zijn perfect. 4 attack dus het is ook veilig tegen priest removal. Met 12 health overleeft het ook alles wat op het board ligt. _O_

    Helaas heb ik geen goede Legendarys... Als ik een Silvanas, Rag etc zou hebben durf ik ook wel constructed in. :cool:

    Niet verder dan 4 wins komen is best jammer. Al moet ik toegeven dat Arena een stuk moeilijker is geworden. Ben van 1000 gold naar 400 gezakt omdat Arena ff te moeilijk werd. Gemiddelde tegenstander leek steeds beter te worden. Gelukkig is de game binnenkort in Open Beta zodat ik weer verse noobs heb om te slopen. :9

    Ik heb trouwens ook 30 euro moeten uitgeven om Arena te leren spelen. Er is namelijk een groot verschil tussen Arena en Constructed. Draften is ook iets dat je moet leren. Kijk je regelmatig streams van Trump of Kripparian? Op youtube kan ik je Ribbo van Caraval Gaming aanraden. Hij is ook een erg goede arena speler. Waarschijnlijk nog een stuk beter dan Kripp en Trump aangezien de NA-servers easy mode zijn vergeleken met de EU.

    Ook moet je leren welke kaarten speelbaar zijn in Constructed. Een goeie pick-list is deze: https://docs.google.com/spreadsheet...NmR5MnQxODZJbGpreENiUzE5bnc&usp=sharing#gid=0

    Classes die ik je kan aanraden zijn Paladin/Rogue/Shaman/Mage in Arena. Hunter en Priest kan je beter vermijden.

    Daarnaast is mana curve erg belangrijk. Je wilt nooit je hero ability in turn 2 gebruiken. Daarmee verlies je te veel tempo. Zorg ervoor dat je 5 tot 6 goede 2-drops hebt om in beurt 2 te spelen. Liever te veel als te weinig. Goede 2-drops is alles wat 3-2 heeft in stats. 1 drops kan je ook kiezen maar die vermijd ik liever aangezien te bijna altijd gekilled worden door hero abilitys. 4 mana is een mooie spot om in te pieken. De beste Arena kaarten kosten ook meestal 4 mana dus wees kritisch wat je kiest op 4 mana. Je kan snel te veel 4 drops krijgen. ook heeft iedere een paar late game kaarten nodig natuurlijk. Kies goede kaarten uit die je deck compleet maken. Als je geen removal hebt moet je een paar big guys kiezen om de grote drops van je tegenstander aan te kunnen. Heb je een slechte early game kan je misschien wat AoE pakken om de board te clearen om terug in de match te komen.

    Het is misschien niet makkelijk om goed te worden in Arena. Zeker als je om de 2 dagen pas een Arena run kan doen. Maar wanneer het je lukt is het fantastisch. Zeker de moeite waard. Je zult misschien wel ff tijdelijk arena tickets met echt geld moeten kopen. Haalt de spanning eraf en volgens mij waren alle goede arena spelers eerst betalende spelers. Ik ken niemand die van nature winstgevend Arena is gaan spelen. Is mij ook niet gelukt terwijl ik veel ervaring heb in TCGs.

    Edit:

    Woohoo Jaraxxus uit een pack!

    Mijn Legendarys zijn nu: Leeroy, Harrison Jones, Cairne Bloodhoof (Erg goede legendary, zit in mijn contructed deck) en Gelbin (kreeg je gratis wanneer je iets koopt met echt geld) en Jaraxxus natuurlijk.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2014
  6. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Bedankt voor de tips. Ik heb er eigenlijk nog niet op die manier naar gekeken. Ik speelde Arena eigenlijk hetzelfde als constructed. Nu jij het zo vertelt, denk ik dat ik veel te weinig 2-drops kies. Soms speel ik pas in beurt 4 mijn eerste kaart en dan sta je soms al tegen een overmacht. Grappig dat je zegt "Hunter en Priest kan je beter vermijden in Arena". Laat ik die nu net het vaakst kiezen. Ik zit inderdaad te vaak met kaarten van 5 a 6 mana in de hand waar ik niets mee kan.

    Wat een geluk met je Jaraxxus! Als ik die zou hebben zou ik meteen met de Warlock gaan spelen. Die kaart is te gek voor woorden. Ik heb alleen gister met echt geld een Arena ticket gekocht, omdat ik graag Gelbin wilde hebben. Voor de rest heb ik alleen Gruul. Die is wel goed, maar 9 van de 10 keer is die de volgende beurt al vernietigd. Ik zag vandaag iemand op stream een gouden Pyroblast uit zijn pakje halen. Die kan je disenchanten voor 1600 dust, dat is wel andere koek dan de kaarten die ik disenchant voor 5 en 20 dust. Met die 1600 kan die gelijk een Legendary naar keuze craften. Er zitten genoeg Legendary's in die ik niet zo goed vind. Jouw Legendary, Leeroy Jenkins, is ook een beetje matig. Die heeft maar 2 HP, dus die ben je snel kwijt.

    De pakjes vind ik wel een beetje te random. Ik krijg wel eens 2 dezelfde kaarten in een pakje. Die gast waar ik vanmiddag naar keek had dus een gouden Pyroblast, maar in hetzelfde pakje zat ook een Legendary voor de Priest (Velens ofzo). Dat is pas geluk hebben.
     
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Gruul is slecht. Het is gewoon een hele dure big guy. Je tegenstander kan het slopen met een simpele spell. De reden waarom Ragnaros en Ysera zo goed zijn is dat desondanks ze ook dood kunnen door een spell, ook altijd iets doen op het moment dat ze gespeeld worden. Ysera geeft je een kaart en Ragnaros killed meestal iemand. Dus een 2 for 1. Terwijl Gruul meestal een 1 for 1 is.

    Leeroy is niet de beste kaart maar wel een goede legendary in Agro decks. Je moet hem ook niet zien als een 6-2 minion maar als een Fireball voor classes die geen mage zijn. :+
     
  8. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Zelfs al silence je Ragnaros, dan heb je nog een sterke 8/8 minion, omdat die dan wél kan aanvallen. Jammer dat er niet een soort marktplaats is waar spelers hun kaarten kunnen ruilen. Ik zou zo'n Gruul wel willen ruilen voor een andere Legendary.

    EDIT: Spel is nu ook voor Europa in open beta. Dus downloaden mensen!
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2014
  9. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    [​IMG]

    \o/\o/\o/

    Tijd voor Arena
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    In maart komt Shovel Knight eindelijk.
    [yt]6zddBfV3fpM[/yt]

    Hebben!
     
  11. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Dat dacht ik vandaag ook. Maar ik kwam, ondanks de tips, niet verder dan 3-3. Je moet net geluk hebben wil je de noobs tegenkomen ;)
     
  12. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik ging net ook lekker.

    Eerst 10-3. Laatste game kapot gemaakt door een mage met een deck vol fireballs.

    Daarna ging ik keihard 1-3. Soms heb je van die runs waarbij alles tegen lijkt te zitten. Mn hele early game ontbrak terwijl de draft/curve perfect is.
     
  13. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    tweakers.net/nieuws/93943/gigabyte-kondigt-brix-gaming-mini-pcs-met-amd-hardware-aan.html

    Mini gaming pc's. Iemand die hier iets kan roepen over de prestaties van zo'n ding?
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Het is allemaal laptop hardware. Daarnaast denk ik dat de prijs >500 euro wordt en voor dat geld koop je zelf beter, maar dan wel iets groter natuurlijk :9
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Iemand Octodad: Dadliest Catch al gekocht? Te fout, maar wacht nog even op PS4 versie denk ik.
     
  17. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    [​IMG]

    Ik denk ik zit het maar in deze thread.
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    De beste Twitch streamers zijn juist non-Blizzard streamers. :cool:
     
  19. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
  20. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Op steam heb je een gratis 'spel', het heet Serena. Het is net als Dear Esther, maar dan in een hutje. Er zit niet echt gameplay in, het is meer een verhaal dat je beleefd. Ik heb er een uur over gedaan. Qua gameplay is het saai, maar het verhaal boeide me wel. De lengte van een uur was dus perfect.
     

Deel Deze Pagina