Ik heb een P4 1.7 GHZ en ik had er 256 mb geheugen in. Nou wou ik er 512 mb geheugen erbij in doen. Ik had de 512 mb kaart in de eerste gedaan en de 256 in de 2e poort gedaan. Toen ik dat had gedaan en de pc aanzette toen gaf die een melding aan over de geluidskaart. Waarom weet ik ook niet. Toen ik daarna op ok klikte toen kreeg ik een blauw scherm waarop stond dat er te weinig geheugen in zat om norton te laden ofzo. Niet goed dus. Weet een van jullie hoe dit zou kunnen komen???? Alvast bedankt!!!
Weet niet of het nog steeds zo werkt, met de nieuwste moederborden maar ik moet de heletijd 2 dezelfde ramchips erin gooien. Dus in bank 1 moeten er voor 256 meg ram 2 van 128 zitten. Dus overal moet je er 2 van hebben. Maar blijkbaar heb je er eerst ook 1 van 256 gehad dus dan zou het bij jouw anders werken, misschien moet je de andere ram chip niet in het 2de slot doen maar in de 2de bank (vaak 3rde of 4de slot).
Ik had idd eerst gewoon 256 mb erin zitten en ik wou er 512 bij doen. Maar ik kan wel eens proberen om dan 256 in de eerste te doen en de 512 in de tweede te doen. Bedankt!
Dat heb ik dus gedaan en toen gaf die een blauw beeld met een foutmelding. Het was te snel weg om het op te schrijven. Daarna heb ik de 256 in het eerste slot gedaan en de 512 in de derde slot. Ik heb er ook maar 3. Daarna deed ik de 512 in het 2e slotje en bij bijde gaf die deze foutmelding: Als eerst: The Creative Software Synth cannot load MIDI wavesets. MIDI playback has been disabled. Dan moet je ok klikken. Dan de tweede: (Blauw beeld dus) Warning! System memory is running very low. Norton Anti Virus Auto - Protect may not be able to function properly. Druk op een toets om verder te gaan...... Dus daar klopt helemaal niks van. Heel vreemd. Ik heb nou gewoon de 512 in het eerste slotje zitten en dan die 256 maar niet erin gedaan.
Meestal als je een nieuwe geheugenmodule erin zet moet je hem testen! Je doet dit door als de comp. NET opstart je op f8 (ofzo) moet drukken (je zit dan in een scherm met allerlei info over je comp.) Dan moet je naar je geheugen gaan en dat testen. Moest ik ook! Ik heb welliswaar wel een P2 350MHz. maar de verkoper van het geheugen zei dat je het nieuwe geheugen altijd moet testen!
Dit moet niet, maar is wel slim want het kan namelijk zijn dat je brak geheugen hebt gekregen en dan heb je recht op vervanging. Het is namelijk zo dat ram geheugen heel gevoelig is voor statische elektriciteit. Kreeg je het bv in zon anti statisch elektriciteits zakje?? heb je jezelf geaard voordat je de ram erin zette?? Daardoor kan het geheugen beschadigd raken dus ik denk dat je even terug moet naar de winkel om een nieuwe te eisen
Maar het rare is dat hij het wel doet als ik alleen die 512 kaart erin heb. Dus dat zou moeten betekenen dat hij niet is beschadigd denk ik. Ik kreeg er wel zo'n zakje omheen en ik heb eerst ff met me handen de verwarming aangeraakt voordat ik de kaart erin deed. Maar ik ga wel ff naar de winkel om te vragen hoe het kan, zo'n kaart kost nog best wel wat dus ik wil het wel opgelost hebben.
Domme opmerking maar zijn de 2 "geheugenstaafjes" wel van hetzelfde type? (ddr/sd/rd en de kloksnelheid ervan) Als het ene een hogere snelneid aankan dan het andere (bv. 266 en 333 MHz) werkt het volgens mij niet...
Als de memory chips allebij afzonderlijk werken, maar samen niet, dan zou ik of je Bios updaten, of bellen naar de fabrikant van je moederbord en eventueel om een nieuwe vragen. misschien ook handig om eventjes je bios te checken, misschien heb je iets ingesteld.... je weet maar nooit
Ik heb het allemaal laten instellen door iemand die er veel verstand van heeft en er dagelijks mee werkt, dus ik dnek dat dat wel goed zit.
Misschien zit er wel een verschil in je memory timings? Bijv je 512 MB module kan CAS 3 lopen en je 256 MB module op CAS 2.5. Ik weet niet wat voor geheugen je hebt OEM of A-merk? Er zit meestal een stickertje op met verschillende gegevens zoals PC2700 of PC3500, de CAS Latency enz.
Ik heb nu Norton eraf gehaald en toen heb ik weer die 256 er bij in gedaan. Nu gaf die geen blauw beeld meer, maar hij liep nou elke keer vast enzo. Dus ik denk dat die geheugen modules gewoon niet goed met elkaar werken. Dus dan koop ik wel een 512 kaart erbij. Dan moet het probleem zijn opgelost denk ik. Kost me weer 84 euro Bedankt allemaal voor het meedenken!!