Pc geheugentekort

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door PSVPSV, 28 aug 2003.

1. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds een half jaar een pc met 80 Gigabyte (daarvoor een met 3 LOL) Maar ik merk nu dat het geheugen ervan snel opraakt. Ik heb nog 20 GB over en nu is m'n vraag:
    Kan ik niet een externe harddisk erbij kopen of kun je daarop alleen backuppen maken

Alvast bedankt*)

*EDIT* Komop! iemand moet het toch weten!|:-

Laatst bewerkt: 28 aug 2003
  2. rene

rene Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op een externe harde schijf kan je ook gewoon data zetten. Om dit een beetje snel te laten lopen moet je dan wel een firewire schijf nemen en dus ook een firewire kaart. Nog beter en goedkoper is een interne harde schijf erbij te zetten.

3. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks
    Ja, maar ik weet nie of dat wel past8)8)

4. rene

rene Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf een externe schijf van 80 gb met usb 2.0 werkt prima maar is niet zo snel als firewire. De externe schijven van maxtor met firewire zijn sneller dus dan zou ik daarvoor kiezen.

5. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
    Wat maakt de snelheid van je harddisk nou uit
    (ben echt een n00b met computers)

6. rene

rene Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De snelheid maakt alleen uit als je er bijvoorbeeld games vanaf wilt draaien of videobewerking wilt doen. Voor alleen data zoals mp3's enzo maakt het niet uit wat je neemt.

7. kierewietje

kierewietje Diehard

Leuk Bevonden:
    1
    je kan toch ook gewoon een 2 harde schijf in je pc plaatsen?

8. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Hij zei al dat hij niet zo bekend is met pc's. Dus ik denk niet dat hij het aandurft zelf een tweede harde schijf erin te zetten en installeren enzo. :)

Maar PSVPSV, wat kierewietje zegt lijkt me het beste. Dan hoef je ook geen firewire kaart erin te zetten.

9. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    gewon ff kijkje nemen in je pc, je kunt de kast toch zo openmaken? dan kun je zo zien of er een HD bij kan.

10. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    gewoon een dvd brander kopen:9

die van lite-on DVD+RW 4X/4X/12X voor 119 euro!!

en het schijnt zelfs dat er binnenkort voor die brander een firmware update komt..... dan brand ie ook DVD-RW......

Ik wil hem ook heel graag gaan halen... alleen zit ik hier met een laptop.... geen usb 2.0 of firewire..
    Dus ben ik met dvd-brander, externe case en een pcmcia usb 2.0 kaartje al snel meer dan 200 euro kwijt....

11. Paauwtje

Paauwtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    je kan natuurlijk ook gewoon een tweede harde schijf plaatsen en met jumpers kan je dan een master en een slave maken
    zoiets als wat er gebeurd met de DVD-rom en een brander

12. Tha Clone

Tha Clone Wat hij zei...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb bij mijn pc hier ook 2 harde schijven. Alleen heeft mijn pa die erin gezet 8). Je kan gewoon 2 harde schijven erin hebben zitten, mits je kast groot genoeg. Nu zal dit in dem eeste gevallen wel zijn. Als je van plan bent een grote harde schijf te nemen, koop er dan deze: 120 GB harddisk van Western Digeital 1200JB. Als je echter een pc hebt waar je geen games op wilt spelen die grote hoeveelheden ruimte innemen, kun je ook deze pakken: 35 GB van Western Digital Raptor. Deze is het snelste tot nu toe, maar het nadeel is dan wel dat er weinig GB op staat. KOOP NOOIT EEN IBM harddisk. deze crashen zeer snel en gaan ook zeer snel kapot.

Anders kijk hier eens:
    western digital.com

ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.

13. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    howly shit man hoe kan je nou in godsnaam in een halfjaar tijd 60gb aan troep op je pc zetten? das toch onmogelijk? ik doe al bijna 4 jaar met een 20gb hd! en ik zorg dat ik altijd minstens 5 gb overhoud.. hij staat nooit voor meer dan 15gb vol! das toch absurd zo vol..

14. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Nou als ik wil, en ik koop vandaag een 100 gig koop hem over 2 dagen stamp vol :D

15. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    ja, dat kan ik ook.. maar daar heb je niks aan.. hoe kan je nou 60 gig met nuttige dingen vullen in een half jaar tijd?

16. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
    Games??

Maar bedankt voor de reacties, ik denk dat ik hier wel mee verder kom_O_ _O_

*EDIT* het is gewoon om games op te slaan en vanaf te spelen, kan ik dus beter een interne harddisk nemen:D

Deel Deze Pagina