1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC Hardware Helpthread [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 10 okt 2008.

  1. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand?
     
  2. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Welk moederbord heb je?
     
  3. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Abit KN9(NF-MCP55 series)
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ondersteund: Dual DDR2 667MHz Memory Channels

    Dus dat type met die snelheid.. Gewoon Kinston Valueram ofzo.
     
  5. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus deze is gewoon goed?

    Volgens mij zitten er nu 2 1GB reepjes van Kingston in. Kan ik de bovenstaande er gewoon bij doen?
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als je zeker wil dat het werkt moet je kijken wat voor soort reepjes van Kingston je nu hebt, en dan dezelfde bestellen.
     
  7. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de Kingston HyperX KHX6400D2LLK2/2GN, dus moet ik precies hetzelfde bestellen, ook met hetzelfde geheugen?
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dan doe je er toch 2x 1GB reepjes bij, en dan heb je 4GB.
    Of 2x 2GB reepjes kopen, dan kom je op 6GB in totaal. In het laatste geval moet je de Kingston HyperX KHX6400D2LLK2/4G hebben.
     
  9. Black Label

    Black Label -

    Berichten:
    327
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag.

    Ik woon niet in huis maar heb een verdieping boven de garages. Nu wil ik hier graag draadloos internet ontvangen alleen is het signaal van de router binnen veelste zwak. Dus zat zelf aan een signaalversterker te denken (wil niet gaan rommelen met de antennes en dergelijke) Wat is een goede signaalversterker voor een redelijke prijs?

    Ik heb btw wel een ethernet aansluiting op mijn kamer weet niet of dat nog wat uitmaakt? Of dat dat de mogelijkheden vergroot?
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2009
  10. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    http://www.devolo.nl/ is dit niet wat voor je? Internet via het stopcontact.:) Er is hier ook wel ergens een topic van:)
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Weet je waar die ethernet aansluiting heen gaat dan? Anders kan je toch gewoon die gebruiken en dan bekabeld op internet..
     
  12. Black Label

    Black Label -

    Berichten:
    327
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan dus bekabeld op internet dus dat is het probleem niet. Maar ik wil dus juist draadloos op internet ;)
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Oh :+
    Maar ik heb geen ervaring met signaalversterkers..
     
  14. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan kan je toch gewoon een draadloze router aansluiten op die ethernetkabel? Je prikt dan de kabel in een van de LAN poorten zodat de router als switch kan gebruiken. Volgens mij moet dat dan gewoon werken. Maakt niet uit als je meerdere draadloze routers in je netwerk hebt, als ze maar bekabeld met het modem zijn verbonden...
     
  15. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik heb nu al een tijdje een probleem met mijn PC.
    Het begon een tijd terug al, toen ik allerlei programma's aan had staan en het beeld bevroor, de muziek repeatte zich en na een paar seconden ging het gewoon verder. Alleen bleef het beeld bevroren.

    Het rare was dat het beeld een groene kleur kreeg, en wat strepen. Nu denk ik dan al gauw aan de videokaart maar goed. Daarna had ik hem weer aangezet en zag ik allemaal rare strepen of kleuren op het beeld, ook kwam ik niet voorbij het inlog scherm, die ook strepen vertoonde. Ik had hem een tijd rust gegunt, misschien een dag of 2 en hij deed het weer normaal. Maar na een paar dagen met een hoop programma's open deed hij het weer. Toen had ik de pc op z'n kant gezet en alles een beetje afgestoft, en rust gegund. Na een tijdje deed hij het weer prima, de pc zat nog steeds op z'n zij. Ik kon gewoon probleemloos meerdere programma's aan houden en spellen erop spelen. Na een tijdje merkte ik dat de PC achteruit ging, en had ik hem geformateerd. Alles erop nieuw geinstalleerd, en het deed het prima. Was ook lekker snel.

    Tot vanmorgen toen ik Photoshop erop installeerde, ik opende het programma en ging verder met het spelen van een spel (mmo, niet fullscreen trouwens) en toen kreeg ik allemaal rare shit in beeld, en liep die vast. Toen opnieuw aangezet, ingelogd en stond er dat het systeem was hersteld van een erge fout. Ik klikte op raport verzenden en er stond iets over mijn RAM. Dus ik ga op internet en hij loopt weer vast. En nu als ik hem aanzet vertoont hij weer de kuren die hij had een lange tijd geleden, rare kleuren door het scherm, strepen enzovoort. Ik heb twee RAM modules van 1GB elk van het merk GeiL die gewoon goed werken. Mijn moederbord is ervoor gemaakt om overgeclocked te worden, maar dit heb ik niet gedaan.

    Al met al heb ik de vraag, moet ik meer RAM geheugen aanschaffen, of moet ik een nieuwe videokaart aanschaffen? Ik heb geen idee waar het aan ligt namelijk.

    Mocht dit onder 'kleine probleempjes' vallen, gelieve dan mijn post te verplaatsen naar dat topic.

    Alvast bedankt.
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Mijn eerste gok zou ook de videokaart zijn. Indien mogelijk zou je een andere videokaart proberen en/of andere drivers moeten proberen. Je zegt dat je RAM latjes goed werken, heb je dat getest?
     
  17. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik weet niet hoe ik die moet testen, moet dit in de bios gebeuren? Of moet ik ze er 1 in doen, computer aanzetten, RAM geheugen checken, en dan die anderen erbij doen en weer het RAM geheugen testen? Een andere videokaart heb ik niet bij de hand, drivers had ik laatst nog geinstalleerd, toen ik de pc formatteerde. Die zaten bij de cd van het Asus moederbord.

    edit; Oh, vergeten te melden. De eerste keren toen dit gebeurde, in het begin van mijn verhaal kreeg ik ook steeds de Blue Screen of Death.
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2009
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Lijkt mij ook videokaart probleem..
     
  19. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat dus in het verkeerde topic met mijn vraag :)
    Zo, hier gaan we denk ik wat verder komen
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Je kan je geheugen testen met Memtest (best de bootable cd versie en die een nachtje laten draaien). Maar je kan ook telkens even werken met 1 geheugenlatje en dan zien of er terug fouten voorkomen (pc wel uitzetten als je van latje wisselt). Natuurlijk als je bij beiden latjes last van fouten hebt wil dat nog niet zeggen dat het daadwerkelijk aan je geheugen ligt.
     

Deel Deze Pagina