1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC Hardware Helpthread [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 10 okt 2008.

  1. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik zal morgen middag wel even langs de lokale PC Boer gaan, en mijn probleem uitleggen. Hopelijk kan hij mij een test videokaart lenen.
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Al ga je hier wel dezelfste mensen terug vinden als in het kleine problemen topic :+.

    Je pc krijgt dus ook geen stroom meer, buiten eventuele fans die rechtstreeks aan de voeding hangen? Samen met de eerdere symptomen zou ik ook het moederbord zeggen.
     
  3. Ko3N

    Ko3N Winterswieker

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit lijkt me behoorlijk een duidelijk probleem van de videokaart die oververhit raakt. Dit veroorzaakt artefacts op et scherm. Zoals je al zei vertoonde deze dat ook gelijk na het opnieuw opstarten.

    Na 2 dagen waren deze voorbij, echter was toen de kaart weer op normale temperatuur. Daarna gebruik je de kaart weer veel en komen de artefact weer tevoorschijn.

    Lijkt me geen probleem van geheugen, want dan krijg je blauwe schermen of valt je pc direct uit, maar duidelijk de videokaart.
     
  4. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Oke, mooi dan is dat in ieder geval wat. Ik heb al een aantal keer een blue screen gehad, dat is als ik hem 'normaal' probeer op te starten, dus niet in veilige modus. Ik kwam vanmiddag met m'n videokaart bij de lokale PC Boer en beschreef mijn probleem, zegt ie; ''Ja, voor 25,- euro zullen we hem voor je nakijken.''

    Zo kan ik ook wel m'n geld verdienen..

    Ik heb overigens nog twee ventilatoren, deze:
    [​IMG]

    Ik moet even kijken hoe ik die vast in m'n pc kan inbouwen, enige tips?
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2009
  5. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    ik heb er 1 nu vastgeschroeft, alleen staat die op m'n processor te blazen, en niet op m'n videokaart. De koele lucht helpt echter wel lijkt me. Het kan ook niet echt anders met mijn kast.

    Oja, ik voelde aan de buitenkant van m'n kast, tegen de gaatjes waar de fan is geinstalleerd, daar voelde ik koude lucht tegen mijn hand aankomen. Maar de fan staat wel juist, want hij blaast de koude lucht naar binnen. Doe ik iets verkeerd, of hoor je de koude lucht naar buiten te voelen?
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dat is de luchtstroming die je voelt. Hoe en waar zitten nu alle fans in je kast? Dus hoe is de airflow. Opzich kan je de fan bij de cpu beter de lucht uit je kast laten zuigen. Anders wordt alle hete lucht vd cpu je kast ingeblazen.
     
  7. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik zal zo eens kijken, en eventueel wat foto's maken.
     
  8. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Foto's zal niet gaan lukken, gezeik met Samsung programma. Anyways, de fan die ik gemonteerd heb op het zijpaneel staat in principe tegen over de grote fan die op het moederbord zit. Dus die blaast de de koude lucht naar de die grote fan en de videokaart toe.

    Er zat eerst dit op het zijpaneel, dat heb ik eraf gehaald en hier voor de fan in de plaats gemonteerd.
    [​IMG]

    Ik heb nog 1 fan, die kan ik wel monteren aan de bovenkant denk ik, maar dan moet vier gaten aan de bovenkant boren.
     
  9. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    http://forum.salland.eu/viewtopic.php?f=16&t=7357

    Deze dude heeft het zelfde probleem als mij;
    ''De streepjes waar je het over hebt hem ik inderdaad, het windows logo maar ook bij het opstarten waar staat van " druk X voor bios" etc. En verder ook bij het opstarten als het alleen zwart met witte tekst is heb ik die "strepen".''

    Ik zal eens kijken of ik de garantiebon kan vinden. =/
     
  10. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Great, ik heb een nieuw moederbord gekocht en er een andere goede 500 watt voeding ingeschroefd..en nu werkt de pc nog steeds niet. Ik heb hem ook geprobeerd op te starten met zo min mogelijk hardware erin ( 1 geheugenbankje, pci videokaart eruit en dus overgaan op de interne + processor ) maar dat mocht ook niet baten 8) Er zit gewoon géén enkel leven in de kast. Als het aan het geheugen zou liggen dan moet hij toch wel opstarten en dan verschrikkelijk gaan piepen?
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Maar de warme lucht moet uit je kast. De CPU fan blaast als het goed is ook naar buiten toe. Als je daar dan een fan tegenover zet die naar binnen toe blaast is het hele effect weg..
     
  12. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Klopt, ik heb het nu ook veranderd. :)
     
  13. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het mobo dan misschien niet DOA?
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Of de power knop/kabel van zijn case is gewoon kapot :+. Of de voeding is DOA.
     
  15. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik heb net m'n nieuwe videokaart, die heb ik ingebouwd en werkt prima.
    Nu heb ik ook XP geformatteerd, en nu wil ik de drivers van de videokaart installeren.
    Hij geeft echter een melding dat de kaart drivers niet ondersteund worden door XP.
    Is dit erg? Kan mijn videokaart hierdoor kapot gaan? Want er staat bij dat dit gevolgen kan hebben voor het systeem.

    Of is het anders beter om Windows Vista/7 aan te schaffen?
    Ik heb overigens de Asus 4670 videokaart.
    Ik heb wel op OK geklikt om de drivers te installeren, maar ik vroeg het me toch af.
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Zie andere topic :+
     
  17. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Haha, bedankt Giant. 8)
    *gaat daar verder*
     
  18. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    [​IMG]
    Zijn mijn temperaturen een beetje goed? En welke is van mijn videokaart?
    Let wel, ik speel geen game of iets dus hij wordt niet echt belast.
     
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Prima temps! Videokaart staat er niet bij denk ik, dat kan je in Ati Catalyst Controle Center wel zien.

    Is het nu uiteindelijk gelukt?
     
  20. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Yup, alles is gelukt. Koste even wat moeite maar verder doet alles het nu prima. Ik hoop dat m'n airflow wel goed is, ik zal daar later denk ik nog wel op terug komen maar voor nu is het wel even genoeg. :)
     

Deel Deze Pagina