1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC Hardware Helpthread [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 10 okt 2008.

  1. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb een probleempje met mn externe HDD.

    Ik gebruik die om al mn films/series op mn xbox te kunnen kijken. Alleen soms heb ik een wedstrijd die >4GB is, en die bestanden kunnen er dan niet opgezet worden omdat die nog FAT32 is. Nu heb ik zonder erbij na te denken al die bestanden gekopieerd naar mijn pc, en die E-HDD geconverteerd naar NTFS. Alleen wat blijkt nu, de xbox ondersteund geeh NTFS dus ik kan die E-HDD niet meer gebruiken.
    Nu wil ik m weer terug converten naar FAT32 alleen ik kan alleen de optie vinden om hem te converten naar FATeX.

    Weet iemand een manier om m'n E-HDD terug te krijgen naar FAT32?
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dan moet je 'm formatteren als FAT32, maar dan moet je eerst al je bestanden ergens anders onder brengen.
     
  3. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    De schijf is helemaal, alleen hoe formateer ik m weer naar FAT32?

    Windows 7 geeft alleen de optie te formateren naar NTSF en FATeX
     
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Klein vraagje. HDD van mijn broers laptop is dood. Kan ik daar gewoon een nieuwe 2,5" s-ata 5400rpm voor bestellen (Lenovo laptop, zit er nu een van WD in, s-ata, 160GB)?
    Deze bijv: http://tweakers.net/pricewatch/160986/samsung-spinpoint-m80-hm160hi.html.
    Om de huidige HDD zit nu een soort van alu case, met zo een plastic trekstrip eraan (vast met paar schroefjes aan de zijkant). Neem aan dat ik die gewoon los kan schroeven en op de nieuwe kan zetten?
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2009
  5. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Anyone?!
     
  6. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ja dat kan, alleen sommige laptops hebben weinig ruimte wat betreft de hoogte.
    Ik zou je oude schijf even opmeten en vergelijken met je nieuwe schijf!

    Via schijfbeheer ook niet?
    Ik kan de optie FAT32 nog steeds kiezen hoor.....
    Anders via een hulpprogramma proberen? Partitionmagic o.i.d. moet het ook mee lukken lijkt mij
     
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    This option should still be in the Format GUI window, but it is not. However, as the other answers suggest, FAT32 is still an option from the command line. Full instructions:

    Hit the Windows/Start Button -> type cmd.exe in the search box -> press Ctrl+Shift+Enter to get an Administrator Command Line. If prompted, press Yes or enter administrative credentials in the UAC pop-up box.

    At the command line prompt, enter

    Code:
    format <drive letter>: /FS:FAT32
    For a list of all command options, enter

    Code:
    help format
     
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Al geprobeerd. Dat zijn de eerste 3 hits die google geeft:+

    Daar begint ie wel met formatteren. Daar deed ie zo'n uur per 10% over.
    Dit heb ik een nachtje aan laten staan en toen ik wakker werd stond er de melding dat het volume van de schijf te groot was om te formatteren.
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
  10. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Word bij de instal aangegeven dat ie niet compatible is met windows7. Zal dat een probleem opleveren?
     
  11. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Probeer het gewoon zou ik zeggen, bij mij deed in het begin (met de beta) alleen Deamon Tools het niet omdat hij niet compatible was.....

    Maar wat arjen zegt is ook een goede, kan je die ntfs partitie niet verwijderen?
     
  12. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Het is software uit '05 dus ben benieuwd8)

    update: En nope, programma doet het niet op win7.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2009
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ook niet als je installeert met XP compabiliteit? :p
     
  14. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    En hoe doe ik dat?:+

    Heb overigens wel de schijf helemaal leeg gehaald van partities etc.
    Zal m vanacht wel weer eens aanzetten om m naar fat32 te doen d.m.v die commands.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2009
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Zou echt in 1minuut klaar moeten zijn als je quickformat doet ofzo, maargoed. Ergens gaat iets mis :+
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    RMB op bestand, eigenschappen. Tab compabiliteit.
     
  17. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb nu zegmaar alle partities verwijderd van die e-hdd.

    Nu ga ik naar dat cmd.exe en doe ik weer format H: /FS:FAT32

    Dan krijg ik de melding:

    Het type bestandssysteem is NTFS.
    Het nieuwe bestandsssysteem is FAT32.
    Voer de huidige volumenaam in voor dit station H: (al gedaan dus)

    Kennelijk staat ie dus nog steeds op NTFS. Nu heb ik dat doorgezet en het duurt zo te zien weer heeeel lang voordat ie klaar is. Zal dus wel fout aan het gaan zijn(alweer)


    @Lenny: Net geprobeerd in xp comp. mode. te installeren alleen het werkt nog steeds niet dat programma.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2009
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je kan in deze computer ook RMB op je externe schijf en dan formatteren kiezen. FAT32 als filesystem, quick format aanvinken en binnen een minuut is het klaar. Tenminste, bij mij altijd.
     
  19. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje lang verhaal, En ik ben niet zeker of het wel in het juiste topic staat.

    Leuk,
    Ziggo heeft besloten dat mijn gemeente (Heerhugowaard) als een van de eerste gemeenten op de nieuwe up en download snelheden zal overgaan.
    (In mijn geval is dat Alles in een Extra en gaan we van 50/5 naar 120/10.)

    Nu trok mijn huidige router (linksys WRT54GL) de huidige sneleheden al niet helemaal.
    Want die router kan hardwarematig niet sneller dan ongeveer 52mb via de uplink/wan poort verwerken.

    Tijd voor iets nieuws dus, Maar de vraag is wat?

    Wireless word enkel gebruikt door 2 laptops en een paar consoles waarmee ik nooit online speel (Wii, DS en PSP's)
    En de rest van het spul zit gewoon wired (mijn PC, 2x een Xbox360 en de PS3, en voor die apparaten is de hoge snelheid van belang.


    Natuurlijk kan ik wel een wireless N router kopen maar dat vind ik persoonlijk erg overbodig,
    Mijn vader en moeder hoeven geen sneller internet op hun laptop omdat het nu al snel genoeg is voor ze (plus mijn vader heeft momenteel toch geen geld voor een wireless N adapter voor in zijn laptop.)

    Mijn laptop heeft wel ingebouwde wifi maar voor zover ik weet geen ondersteuning voor het N protocol. (En mocht ik daar dan al eens sneller internet op willen hebben dan steek ik gewoon een utp kabel erin, outer staat toch op mijn kamer.)

    En de rest van het spul ondersteund al helemaal geen wireless N.


    Mijn vraag is dan ook:
    Zijn er ook nog andere oplossingen waarbij ik de huidige router als router of accespoint kan gebruiken voor het wifi gebeuren.
    En het nieuw aan te schaffen apparaat de volle 120/10 naar mijn pc en de rest wat wired zit doorstuurd?
    En zo ja waar moet ik dan naar kijken en wat kost zoiets?

    Geld is op zich geen probleem maar het moet ook niet te duur worden
    Te duur is alles vanaf 200 Euro, Er zijn namelijk nog meer dingen die ik binnenkort wil aankopen. En dit komt er even onverwachts tussen. (Hoewel onverwachts? We wisten allemaal wel dat deze upgrade eraankwam maar ik had verwacht weer als laatste aan de beurd te zijn zoals de vorige keer.)

    Alvast heel hartelijk bedankt voor jullie hulp.

    En dan ga ik nu even kijken of mijn snelheid al verhoogt is.


    Edit, Ja dus. Maar speedtest.net trekt het niet meer.
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2009
  20. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar staat je modem en zit er nog een andere router/switch naar de router die je nu in je kamer hebt staan? Alle routers e.d. moeten namelijk minstens Gbit zijn wil je de 120 halen. Dit geldt dus ook voor je WAN poort van je router en dit is vaak het probleem. De meeste routers hebben gewoon een 100 mbit (of minder) WAN poort en dan kan je dus nooit hoger dan 100 mbit halen. Ook je PC moet een Gbit netwerkkaart hebben!

    Een goede router icm ziggo schijnt de Netgear WNDR3700N te zijn. Voor ~100 euro ben je dan klaar.
     

Deel Deze Pagina