1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC Hardware Helpthread

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ProXi, 25 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    maak in kladblok een bestandje met de tekst
    en als naam "filelisting.bat"

    volgens mij was dat m :)
     
  2. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Dankje wel, ben er uitgekomen :)
     
  3. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    K'heb nu zoiets raars ?

    Mijn geluid doet het soms niet goed. Dan kraakt het als een gek, en worden mijn speakers zowat opgeblazen lijkt wel ?

    En een aantal minuten later doet hij het weer normaal ? Heb alle kabeltjes enzo al eens goed vastgemaakt, de kabels kreukvrij gemaakt, maar het helpt niet.

    Iemand enig idee ?
     
  4. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Tijdje geleden kreeg ik een blauw scherm, zomaar uit niets en moest dan mijn pc opnieuw starten. heb het ook een tijdje erg vaak gehad, daarna weer een tijdje niet..frustrerend. Gisteren heb ik eindelijk mijn C schijf geformatteerd.
    maar..nu kreeg ik net weer blauw scherm, dus er moet toch iets met hardware zijn lijkt me :mad:.

    Op het scherm staat: bezig met fysieke geheugen dump en er wordt een minidump file aangemaakt. Verder dat er een ernstige fout is, en ik moet afsluiten maar niet precies waar.. na opnieuw opstarten vraagt windows of ik zo'n foutenrapport wil maken.. normaal helpt dat weinig, maar nu toch maar gedaan en nu kreeg ik iets meer info:

    ik ben een noob, dus misschien weet iemand anders waar het aan kan liggen. ik dacht eerst corrupte files maar daar kan het nu dus niet aan liggen na formatteren. staat ook apparaatstuurprogramma.. is dat randapparatuur?
    heb alleen asb draadloos internet, en audiophile geluidskaart erin zitten. ( videokaart is niet zo super, onboard ).

    kan iemand helpen?

    edit: nu stond er: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2006
  5. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    even een vraagje:
    iik heb sinds kort een nieuwe computer, die het goed doet, daarnaast heb/had ik nog twee oude staan. een celeron 450 en een pentium3 op 700mhz. Nu ben ik dokter frankenstein gaan spelen en heb ik alles in 1 systeem geknald. Oftewel ik heb nu de 450 leegetrokken en de harde schijf en het geheugen en de 700 gezet. heb nu een totaal van wel 10 gig :) en 512 RAM geheugen. Ook heb ik de cd-rom speler van de 450 in de 700 gezet. Netjes de jumpers in de harde schijf en spelers in master/slave gezet. En nu komen de vragen.
    Ik heb de harde schijven aan 1 platte kabel hangen en de spelers aan de andere (ik weet de naam van de kable niet, maar het is die platte met aan 1 kant een rode streep). Of is het verstandiger om aan 1 kable 1 schijf en een speler te hangen, of maakt het niet uit.
    Ook viel het mij op dat de bus snelheid 100 was. Het ram geheugen kan 133 aan en heb ik de jumpers op het moederbord zo veranderd dat het nu 133 is. Ook heb ik de jumpers van de vermenigvuldigings factor verandert zodat de cpu niet te zwaar wordt belast. Dit werkt echter niet. Ik blijf een vermenigvuldingingsfactor van 7 houden en ik vermoed dat dat te veel is voor de cpu. De computer valt spontaan uit en als ik opstart krijg ik een hardware foutmelding (voor of de cpu, mobo. harddisk, RAM)
    Nu heb ik in de bios de bussnelheid teruggeklokt en de cpu draait nu op 833mhz. Tot nu toe geen problemen gehad, maar kan de cpu dit aan. De temperatuur zweeft tussen de 40 en 50 graden.
    Ik kan echter de factor niet veranderen, ook al staan ze op het mobo wel goed (x5.5), als ik de comp opstart blijft deze x7 aangeven. Kan ik dit ergens in de bios veranderen? Het is een jetway 993 moederbord
     
  6. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Damnid.. hij deed tijdje goed, maar viel nu weer uit. enige verband is dat ik wel limewire aan heb, mja dat is wel vaker zo.. dus heb geen idee.
    maar heeft iemand echt geen idee wat het probleem is? zie mijn vorige post hierboven.
     
  7. Masterfragger

    Masterfragger Veluwenaar

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, zie dat deze thread niet heel erg vaak gebruikt wordt, hoop toch dat mijn vraag beantwoord word. dit is mijn probleem:

    Ik heb laatst mijn pc beetje geupgrade, heb er nieuw ingezet:
    videokaart, geheugen, dvd brander en harde schijf.

    Nou doet hij het in principe goed, maar als ik internet aan heb loopt hij heel snel vast (vastlopen in de zin van freezen als et ware) Als ik hem opstart met internet kabel erin freezed hij in iets van 80% van de gevallen in de buurt van het welkom scherm van XP of iets erna. Ook als ik een spel speel met internet aan loopt hij vaak vast, evenals het surfen op internet. Als ik de internetkabel er niet in heb zitten loopt hij echter nooit vast. Ik heb uitvoerig op virussen of spyware gecheckt en dat is het probleem niet... ook heb ik een andere videokaart en geheugen geprobeert maar hij deed steeds hetzelfde. Nou is mijn vraag, waaraan zou dit kunnen liggen?

    Hoop dat iemand het antwoord weet, alvast bedankt
     
  8. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een dringende vraag:

    Ik heb een Logitech MX610 bluetooth muis, en nu ben ik de USB ontvanger vandaag kwijt geraakt :mad: Ik gebruik de muis op een laptop die ook BT ondersteuning heeft, maar ik kan de muis niet vinden als ik naar apparaten zoek.

    Eigenlijk moet het toch gewoon kunnen werken zonder usb ontvanger? zo ja: hoe?
     
  9. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb vandaag mn nieuwe pc binnen gekregen en ik zit met een paar problemen, mischien weten jullie raad.

    1) ik heb mn videokaart (geforce 7300 GS) met de nieuwste nvida drivers op mn tv aangesloten en het werkt op zich prima het probleem is echter dat bij breedbeeld films het beeld (ik heb een 4:3 tv) op mn tv in 4:3 word omgezet en zodoende krijg je van die enorme eihoofden. Dit is nogal iritant dus als iemand weet hoe dit is optelossen hoor ik het graag

    2 ik heb 3 pcs aan een router hangen en het onderling uitwisselen van bestanden zorgt voor problemen. Van 1 pc kan ik alles razendsnel afhalen maar van de andere gaat het weer super langzaam het zal wel iets met de firewall en mbit snelheid zijn maar helaas ben ik nogal een leek op dit gebied ik heb al flink gegoogled maar een duidelijk antwoord heb ik nog niet gevonden.
     
  10. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Je moet al je drivers eens updaten, ligt duidelijk daaraan..
    Waaronder dan:
    Moederbord(+onderdelen..)
    Videokaart, catalyst drivers
    Als ze eenmaal allemaal geupdate zijn, zou het geen probleem mogen zijn..
     
  11. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Op je bureaublad> Rechtermuisknop op''my network places''
    Oftewel mijn netwerklocaties, daar krijg je al je verbindingen te zien, kijk of daar een firewall bijstaat(uitroeptegen) zoja even uitzetten van windows..
    Rechtermuisknop@Verbinding>eigenschappen>Geadvanceerd>Daar instellingen kiezen en uitzetten
    Voor de rest even kijken of je virusscanners enz aan hebt staan
    Ook kan je even kijken op welke snelheden je netwerkaarten zijn ingesteld, maar lijkt me niet dat je die zelf veranderd hent..
    En tja je netwerkkaarten zijn toch minstens 100 mbit moeten aankunnen dunkt me,moet je zelf maar even naar kijken

    En over je eerste probleem, zal het wel verkeerd Interpreteren maar hij zet een 4:3 film om naar 4:3 en dat is mis?
    IIG je kan bij de eigenschappen het gewoon tweaken zover ik weet(bij icoontje rechteronder van nivdea), zelf aanpassen tot het werkt, even kloten;)
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2006
  12. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Dat je computer spontaan uit valt zal waarschijnlijk aan je voeding liggen, je moet even alles optellen en vergelijken met je maximum van je voeding...

    En als het geen problemen geeft is het mooi:

    Intel processoren zijn sinds de PII voorzien van een interne temperatuursensor en de temperatuur kan dan direct uitgelezen worden door het moederbord. De sensor meet hier de echte core temperatuur, dus binnenin de CPU. Bij de eerste versies van de PII met een FSB van 66MHz was de temperatuursensor nog niet 100% functioneel; pas bij de versies met een FSB van 100MHz kun je er gebruik van maken. Deze temperatuursensor zorgt ervoor dat de CPU zichzelf automatisch uitschakelt wanneer de interne temperatuur een zeker maximum heeft overschreden

    Tempratuur van 40-50 mag geen probleem zijn..

    En over die factor, dat heet de FSB en die kan je aanpassen in je bios
     
  13. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Hoeveel vrije ruimte heb je nog op je harde schijf? Anders heb je miss een probleem met je virtueel geheugen

    Maar dat hij freezed ligt meestal aan tempratuur van je pc(even kijken met Everest home, of Speedfan, gratis te dlen..)

    Of het kan ook aan je geheugen liggen..
    DIt is een programma om je geheugen te testen iig..
    http://hcidesign.com/memtest/MemTest.zip even downloaden en installen
     
  14. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    De fsb id toch de frontside bus..die heb ik in de bios ingesteld op 133. Daarmee verander ik niet de factor. ik heb onderussen ergens gelezen dat die factor in de cpu ingebakken zit en je die ook niet kan vernaderen. Zoals ik al zei heb ik de jumpers op het moederbord aangepast en op in de bios het proberen op te zoeken
    , maar het probleem blijft....eigenlijk is het niet echt een probleem...de temp blijft idd onder de 50 en de comp loopt lekker snel...dus geen problemen meer...Het voedings probleem is er echter wel, maar zolang ik niet te veel tegelijk ga draaien gaat het wel...
     
  15. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0

    bedankt voor je reactie, breedbeeld films 16:9 worden op mn pc monitor gewoon breedbeeld (dus met zwarte balken) uigezonden maar op mn tv zijn er dus geen balken en krijg je dus een uitgerekt beeld, ik heb al overal gekeken bij instellingen maar ik kom er niet uit
     
  16. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem:

    Mijn buurvrouw (ja echt waar), heeft eigenlijk het probleem. Als ze de PC opstart, komt gewoon het windows opstartscherm in beeld, maar op het moment, dat het blauwe scherm moet komen met de accounts, krijgt ze zwart beeld, en komt er een frame waar iets staat in de zin van "No video input". Iets wat dus onzin is, aangezien er wel eerst gewoon een Windows (XP btw) laadscherm is te zien.

    Het is haar al eens eerder gebeurd, maar toen heeft ze alles (laten) herinstalleren. toen was het even over, maar nu is het dus weer terug.

    iemand?
     
  17. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    En jij gaat bij haar lekker achter de computer klussen? :9 ;)
     
  18. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    ze is ver over de 30 en heeft 2 kinderen waarvan 1tje nog stront pist.. ik moet er niet aan denken.. 8)

    Heb je niet wat nuttige informatie? :cool:
     
  19. MegaHerz

    MegaHerz Vitesse Arnhem 1

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien iets met de videokaart. Probeer eerst is even met andere videokaart of kijk of ie goed in het slot zit. Want is wel vaag dat je eerst wel beeld heb maar toch ff voor de zekerheid daar even naar kijken. Gewoon een beetje troubleshooten. Ding er keer uit dan weer goed in doen. Wil dat niet helpen even van iemand anders een cheapy crappy videokaart lenen en dan kijken of je daarna wel gewoon beeld heb.
     
  20. Masterfragger

    Masterfragger Veluwenaar

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Vrije ruimte heb ik genoeg denk ik en die geheugen test heeft niks opgelevert. Aan die temperatuur had ik ook al gedacht, maar waarom zou die dan alleen vastlopen als ik internet aan heb staan? die link kan ik niet echt leggen... iig thnx voor de tips, nog andere ideeen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina