1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC Hardware Helpthread

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ProXi, 25 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja hoor wat een onzin...
    Ik heb zelf al mening asus mobos gehad/verkocht en nog een aantal in gebruik, en nog nooit heb ik zoiets gehad, of over gehoord. Normaal is t zeker niet, als jij dit normaal vind, vind jij cker cpu temps van 80 graden ook niet bijzonder :lol:
     
  2. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Het wisselbestand is er altijd al, windows gebruikt deze zodra het intern geheugen op dreigt te raken.
    En nee het maakt je pc niet sneller, aangezien het wisselbestand op je harde schijf staat, en kwa snelheid natuurlijk niet kan tippen aan je RAM.
    Als je games sneller wilt maken, koop dan een andere videokaart/snellere cpu.
     
  3. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    568
    snellere CPU OMG DE HOOGSTE GAME IS LAS VEGAS MET EEN AMD 3500+ EN DAT IS EEN STUK LANGZAMER DAN EEN X2 5000+ maar je zal mijn signature niet hebben gezien, maar ik ben bijna jarig en ik weet niet wat ik moet nemen. Nu zat ik dan te denken aan 512 mb erbij of een latje 1 gig. maakt dat games veel sneller. Ik kan nu fear combat(wat een wrede multiplayer game) met de cpu alles op maximum draaien en bij videokaart alles op maximum. Zonder ffsa en anistropic maar dat heb ik nog niet geprobeerd, en is fear combat zwaarder dan FEAR zelf. Maar combat lagt egt niet, tenminste ik zie geen lag en dan alles op high(zonder ffsa en anistr.) Hij gaat super vloeiend maar maybe wil ik voor in de toekomst andere games draaien zoals double agent of vegas op de pc. Maar van 1 gig naar 1,5 of 2 gig, is dat een grote boost? En kan ik dan ook mijn dell pc aan dell afleveren dat hun het erin zetten want dan lijkt mij dat garantie er niet afgaat want er zit per slotte volgens mij tog een seal in de case :mad:


    En wie heeft hier eigenlijk windows vista?
     
  4. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik heb vista, alle versies. En ik draai dr ook nog mee :cool:
    Maar ok je cpu is inderdaad niet verouderd ofzo en aardig rap (ik ben niet zon fan van AMD ivm C2D), dus dan neem je een nieuwe videokaart, want zoals je zelf al weet is die nou niet echt je-van-het.
    Maar als dat de te duur is, dan kan je ook geheugen nemen, al geeft dat geen grote performance boost in games. Maar je geeft beetje aan Vista te willen draaien, en die lust wel geheugen, dan is 2 gb nooit weg.
     
  5. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik denk vooral dat de videokaart de bottleneck is voor jou !

    Die 1 gig zul je misschien wel merken in windows of in de snelheid van je pc, maar met gamen verwacht ik geen verandering. Koop gewoon net als ik een X1950PRO en ga over een jaartje ongeveer over op een DX10 kaart! :)
     
  6. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    568
    nou het probleem is: de voeding en dan moet ik die ook weer upgraden en daar heb ik nou geen echte zin in. Maare ik hoorde van Dell dat als ik de kast open maakt dat de garantie dan valt, weet iemand hoe je hem dan kan open maken zonder dat de garantie valt en als ik hem nou gewoon open maakt, dan valt de garantie maar zou dell nou zo'n slecht merk zijn dat ie het snel opgeeft?
     
  7. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee Dell is niet dom dunkt mij. Zodra jij die kast wand openmaakt verscheur jij dus het zegel.
    Welke voeding heb je nu? T lijkt mij sterk dat Dell een voeding erin heeft gedaan die net voldoende is voor jouw setup.
    Maar zo snel gaat Dell niet kapot, dus daar hoef je niet bang voor te zijn, ik zou eerder vrezen voor je eigen acties, want ook al maak jij de kast open, heb jij wel ervaring met het inbouwen van onderdelen?
     
  8. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    568
    Ik heb wel vaker een nieuwe videokaart erin gedaan bijv van een mx420 naar een fx5500 en die weer van een 9800pro, jajaj het is een lang verhaal :D. En mb heb ik er ook wel eens ingedaan, van 256 naar 512.
     
  9. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    \o/
    Maar je blijft zitten met de garantie.
    Bel Dell eens en vraag in hoeverre je dingen zelf mag wijzigen kwa hardware.
     
  10. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Intake & outtake fan plaatsen als je dat nog niet hebt. Liefst een grote like 120mm. Die draaien meestal op 700 ~ 1300 RPM dus dat hoor je eigenlijk niet.
     
  11. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb als intake (voorkant onder, zoals meestal) een 8cm fan (Zalman, goedkoopste modelletje) draaien en als outtake een 12cm Cooler-Master.

    Die voorste ga ik denk ik maar vervangen door een stille 12cm papst ofzo :) !

    Ook heb ik vandaag mijn Cool 'n Quite bios aangepast van silence naar performance. Dus dan gaan de fans harder draaien wanneer de pc warmer wordt. Denk dat dat ook wel zal helpen !
     
  12. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm das wel netjes dan. Mijn moederbord (m2n32) word meestal 30 ~ 40 graden iig.
     
  13. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Ik heb een probleem met IE. Alle flash banners etc kunnen op eens niet meer weer gegeven worden (bus bijv. xbw shop banner) terwijl ze in Firefox wel gewoon verschijnen. Ik IE geupdate, flash opnieuw geinstalleerd en geupdate maar niets helpt. Ik neem aan dat een of andre optie in IE is uitgevinkt omdat de flash onderdelen het in Firefox dus wel gewoon doen. Heb al wel in de internetpties gezocht (alles of standaartinstellingen teruggezet) maar kon niets vinden dat helpt.

    Heeft iemand van jullie enig idee wat het kan zijn?

    edit//Zie net dat dit een Hardware helpthread is maar ik hoop dat jullie mij gewoon kunnen helpen;)
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2007
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Windows XP of Vista?

    Ga even naar: C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\

    Open nu de installer, en als het goed is moet het nu werken. :)
     
  15. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    XP, zal het zo even proberen

    edit//werkt weer, bedankt _O_
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2007
  16. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Mjah hij loopt wel mooi !

    Daarnet de stock AMD cooler vervangen voor de Thermaltake Venus 12 en de CPU loopt stukken cooler het verschil

    Idle van: 32 naar: 26
    Stressed van:45 naar: 38

    Dit heb ik getest door bij:

    Idle: systeem op te starten 5 minuten niks doen, kijken wat Asus Probe 2 aangeeft.

    Stressed: 30 minuten NFS:Carbon spelen met alles op high enz.

    De Thermaltake draait dan op het allerlaagst (2000rpm), als je deze op 4000 zet ofzo dan lijkt het alsof er een helikopter opstijgt in mijn kamer ! 8)

    Echter, mijn moederbord blijft érg warm !

    Voorheen stressed: 51 nieuwe situatie: 48 ongeveer.

    Ik vind dit erg vreemd, dit moet eigenlijk niet horen lijkt mij. Wat is een manier om je mobo te koelen? Of zou hij dit wel aan moeten kunnen (wat ik wel denk, maar het verschil is zo groot).

    ps: zal vanavond nog even wat foto's van de open kast maken, kunnen jullie kijken of je wat vreemds kunt vinden.

    Alle hulp is welkom !!
     
  17. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    En wat voor koeler had je op je northbridge zitten? Sommige borden hebben zo'n isolerende koeler die eigenlijk alleen voor de show op het bord zit (nja meestal zit die op de I/O chip)
     
  18. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik zou niet weten wat de Northbridge is, maar ik weet wel dat ik een foto van mijn mobo heb gevonden en dan mag jij hem zelf aanwijzen ! :cool:

    [​IMG]


    Ik kan het eigenlijk niet geloven dat mijn cpu 10 graden kouder is (stressed en idle) dan het moederbord. Of eigenlijk, dat het moederbord zoveel warmer is, ik denk eerder dat dit een afleesprobleem is van het mobo ofzo. Of dat de bios die er nu op zit niet goed werkt met de sensoren. Enfin, hij werkt goed, ga alleen nog een paar kleine dingen veranderen:

    intake en outtake fan vervangen van resp. 80mm & 120mm naar 2 120mm papst fans. Deze zullen stiller zijn en meer lucht verplaatsen.

    En er komt een Fan Controller voorop voor mijn cpu koeler, en de intake en outtake fan. dan kan ik ze zelf lekker aanpassen !

    Dat probleem met die mobo temps kijk ik wel ff aan. . . . :{
     
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Die zit onder dat aluminium Asus koelblok. :)
     
  20. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6

    En deze kan ik er beter afhalen nu ? :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina