Pc: Install xp stopt

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Diz4r, 5 feb 2005.

1. Diz4r

Diz4r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik zal het probleem ff uitleggen :),

Mijn tante die wilt xp opnieuw op haar pc hebben en één harddisk eruit ze heeft er 2 ( 1 is 1 gb ofzo :p dus die mag eruit ) ze staan wel op cable select ( dus nu weet ik niet of dat het probleem kan zijn )
    Maar dit gebeurt er dus:
    -Start pc
    -Vraag om op een toets te drukken om met cdrom op te starten
    -Selecteer ik partitie
    -Dan gaat ie formatten
    -Dan bestanden naar schijf kopieëren
    -Dan staat er over 15 sec(zoiets) start de pc opnieuw op en dan zal de installatie vanzelf opstarten.. ( dan moet dus de echte setup dus nog komen )
    Maar die komt dus niet, het enigste wat er staat : druk op een toets om van de cdrom op te starten.
    En als ik dat doe dan doet hij hetzelfde als hierboven... En ik heb ook al 15 min gew8 toen dat er stond en dat helpt ook niet.
    Het probleem is dus gewoon dat hij niet automatisch verder gaat.
    En xp draait wel op haar pc want ervoor stond ie er ook al op.
    (zelf denk ik dat het iets met de HD te maken hebt met cable select dat het niet goed werkt met 1 HD ofzo.. mja daar stond ie al op dus )

Hopenlijk zou iemand me hiermee kunnen helpen,

iig alvast bedankt:)

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Staat deze hardeschijf in de bios zo ingesteld dat ie als eerste wordt gekozen om van op te starten?

Bij sommige computers maakt dat niets uit, maar ik heb er zelf eentje waar dat wel uit maakt. Om XP te installeren moet ik m`n dvd-drive als 1e boot apparaat instellen. Als ie dan voor het eerst opnieuw opstart, moet ik snel de bios in om vervolgens de hardeschijf weer op 1e boot apparaat in te stellen. 8) Probeer het eens zou ik zeggen.

Edit//

Verder zou het wel beter zijn om alle drives niet op cable select te zetten. Dan kan je ze beter instellen op master/slave e.d. om conflicten te voorkomen. Sommige combinaties van onderdelen werken gewoon niet goed wanneer ze op cable select staan ingesteld.

Laatst bewerkt: 5 feb 2005
  3. Diz4r

Diz4r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, dat zou ik is kunnen proberen maar meestal doet hij het zelf toch ?
    Want onder boot staat het nu zo volgens mij:
    1e-Cd-rom
    2e-Flopy
    3e-Hd
    Geloof ik...
    Maar ik kan het is proberen nadat hij bestanden op HD gekopieërd heeft om snel in de bios te komen en het te veranderen. (wat jij ook al zegt meestal hoort ie het gewoon automatisch op te starten)
    Bij mij iig wel dan ^^

Edit: Ik heb het geprobeert maar het werkt niet, dus ik denk dat het mss toch aan cable select ligt.... of iemand anders nog een idee? O-)

Laatst bewerkt: 5 feb 2005
  4. Keano NL

Keano NL Keano

Leuk Bevonden:
    0
    De boot-volgorde 1 cdrom, 2 floppy en 3 HD is goed.
    Na het kopieren van de bestanden en opnieuw opstarten....druk dan geen toets in bij de tekst: druk op een toets om van de cdrom op te starten.
    Dan start ie automatisch verder (binnen 10 sec. geloof ik).
    Dit moet werken, snel de bios induiken heeft geen zin.
    Werkt het echt niet, dan kun je tijdens het opnieuw opstarten de cd eruit halen.
    Tis best simpel :D

Greetz
    en laat ff weten of ut is gelukt ;)

5. Diz4r

Diz4r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is het probleem nou: als ik hem opnieuw opstart en die tekst staat er... druk een toets enz. Dan w8 ik (heb ik 15 min gedaan..) en gebeurt niks.

Als ik cd eruit haal bij het opnieuw opstarten krijg ik gewoon zwart scherm en dan volgens mij een _ :eek: verder niks :'-(

6. patrickm

patrickm you only live once

Leuk Bevonden:
    0
    zet de bios op default , wil ook wel eens helpen

zitten de kabels wel goed in de spelers + hdd

mss een kabel kapot kan ook

Laatst bewerkt: 6 feb 2005
  7. Diz4r

Diz4r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ook al geprobeert en dat is het probleem ook niet :'-(

8. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Probeer de jumper van de hardeschijf eens op Master te zetten? Ik weet niet om wat voor`n schijf het gaat, maar het kan ook zijn dat je voor Master geen jumper nodig hebt. Je moet maar even kijken hoe dat zit :cool:.

Installeert ie wel verder als je die andere hardeschijf terugzet in de pc?

9. Diz4r

Diz4r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij staat nu op cable select.
    Maar vorige x toen ik hem op master zette deed ie het helemaal niet ( en ik keek naar de settings op de hard disk zelf hoe de jumper moest staan ) Maar lag denk aan die IDE kabel die zal wel fout gezeten hebben.. Ik ga volgende x is bij me tante langs en dan zal ik dat ff proberen.

En die andere harde schijf terug zetten is geen optie want daar willen ze juist van af. ( de HD is maar een paar GB geloof ik, en is makkelijker voor haar zoontje )

Maar heb het op school ook gevraagt en daar zeggen ze dat cable select het probleem niet kan zijn. :confused:

EDIT: Lol, waarschijnlijk weet ik het probleem al. De HD is op de verkeerde IDE aansluiting aangesloten, hij staat op de secondary en hij moet op de primary.
    Daarom wou hij denk ook de setup niet opstarten ( omdat de PC met de HD opstart die aan de primary is aangesloten ).

Ik zat ff terug te denken en ik zag ff voor me dat ie op secondary aangesloten is.... wat dom |:- zal ff kijken of dat het probleem is dan horen jullie het nog wel :)...

iig alvast bedankt voor de hulp :p *)

Laatst bewerkt: 7 feb 2005
  10. Diz4r

Diz4r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is al gelukt ^^ :)
    iig thx all _O_ _O_ _O_ _O_

Deel Deze Pagina