PC Kapot

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Cybermaxxx, 5 nov 2007.

1. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik niet echt wist waar dit onderwerp thuis hoort maar even een nieuw topic aangemaakt met de volgende vraag:

Vandaag na mijn kamer verbouwd & geschilderd te hebben wil ik mijn PC weer gaan aansluiten.
    In het begin gaat het goed, bios en opstartscherm van windows komen. Totdat je bij het punt aankomt waar je je wachtwoord van windows moet invoeren, gaat mijn beeldscherm over op "Going to sleep".

Ik denk, dat zal vast aan me beeldscherm liggen. Ik even me beeldscherm op de PC van me zusje aangesloten, en hem op een lage resolutie (600x800) gezet, dat trekte elke PC wel.

Het werkte nog steeds niet, ik via veilige modus geprobeerd. Zodra je dan op je bureaublad bent, schakelt hij vanzelf weer uit.

Als je hem nu in normale modus opstart, komt hij tot het laadschermpje van windows (met dat vierkantje dat door 'n balkje beweegt) en loopt dan vast.

Help me a.u.b :mad:

Gr,
    Robin

2. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Kunnen 2 dingen zijn.

1) Je HD is doorgebrand/kapot, meestal gaat dit ook gepaard met tik geluiden uit je HD.
    2) Een virus (een Blaster variant), je HD scannen op een andere pc kan helpen.

Edit: Het kan ook aan je videokaart liggen die kan ook doorgebrand zijn.

Laatst bewerkt: 5 nov 2007
  3. Cybermaxxx

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou kunnen,

Even een edit: Tot en met het laadschermpje van XP doet hij 't, daarna blijft hij vast zitten en blijft 't balkje haken.. Ik kan dus nu totaal niet in mijn Windows komen..

4. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Ik had dat ook laatst toen was mijn videokaart doorgebrand, nieuwe erin gezet en probleem was opgelost.

5. Cybermaxxx

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is wel zwaar klote. Dat's de 3e PC die deze 1,5 maand kapot gaat..

Is er nog 'n manier waardoor ik kan ontdekken wat het nou is? Of moet ik naar reperateur gaan?

6. collin43

collin43 coolest xbw member

Leuk Bevonden:
    0
    collin's gouden tip : de computermaker :D (zo eentje die in je dorp zit :p )

7. Cybermaxxx

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ik ga wel even aan hem vragen wat fout is. Als het de videokaart is koop ik zelf wel een nieuwe, dat is toch niet zo moeilijk monteren?

8. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    Je resolutie staat waarschijnlijk gewoon te hoog of je stekker van je monitor zit er niet goed in.

Lijkt me stug dat er iets doorgebrand is als je hem een zet uit heb gehad.

Ook is het geen windows error die onstaan echt niet zomaar.

9. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    SChakelt 'ie na een tijdje nou ook nog uit?

Zo ja, dan is er misschien een fannetje kapot waardoor hij oververhit raakt, dan schakelt hij zichzelf uit, maar uit je latere berichten begreep dat hij nu gewoon bij voorbaat al crashte of vastliep...

10. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het probleem ook gehad. Oorzaak: kapotte harde schijf... Doordat je 3 kapotte op een rij hebt gehad, zou je misschien eens de voltages van je voeding kunnen controleren ofzo? Bij instabiele voltages is de kans groter dat je harde schijf sneuvelt :)

11. Cybermaxxx

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor nu veel uit een lopende dingen:

- Moederboard kapot
    - Videokaart doorgebrand
    - Harddisk doorgebrand
    - Voltage te hoog

Hoe zou ik kunnen controleren of het een van deze dingen is (Lijkt me erg moeilijk aangezien ik dus niet verder kom dan het Windows-laad schermpje..

12. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    als je zelf geen verstand van computers heb kun je het beste gewoon naar de lokale computer winkel gaan en daar laten repareren.

13. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Je moest eens weten wat ik al een rare dingen heb meegemaakt, en dat lag echt niet alleen aan de naam van me oude kapotte Packard Hell. ;)

Maargoed de topicstarter kan zijn pc idd beter even weg brengen, het is nu maar gissen wat het kan zijn. Ik denk dat er het 1 en ander doorgebrand is...

14. Cybermaxxx

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ik denk dat ik hem dan gewoon naar zo'n lokaal-computer-mannetje breng, even laat kijken wat er mis is.

Bedankt voor zover:)

Deel Deze Pagina