PC kijken op je TV

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Blaauw, 11 dec 2003.

1. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil vanavond een filmpje kijken die op mijn pc staat maar dan op het scherm van mijn normale tv.

ik heb zo'n kabel van mijn pc videokaart naar mijn televisie scherm maar ik heb geen beeld op mijn tv.

Is er iemand die mij kan helpen?

2. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    wat voor videokaart heb je?

3. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Een ASUS V9480

4. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
  5. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ok dan weet ik het niet echt maar bij mij ati radeon 9600 pro moet ik naar mijn advanced settings en daar de tv instellen als extra monitor zeg maar en overlay aanzetten! waarschijnlijk moet jij ook overlay aanzetten en daarmee zou het moeten werken. kijk even een beetje bij je (advanced) settings rond.

6. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Ok ik ga ff van alles proberen alvast bedankt voor de hulp en jullie horen zo wel of het lukt.

7. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    OK ik heb beeld nu alleen het beeld op mijn tv flikkert heel erg en is niet goed van kleur, iemand nog een tip??

8. loode

loode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    filmke met bs-player afspelen, en dan kunde verschillende opties selecteren die uw beeld aan uw tv zouden moeten aanpassen - good luck

9. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    ff vraagje tussendoor, ik zoek nu naar de beste drivers voor mijn videokaart: Ati Radeon 9800 128 mb
    en is dat dezelfde als de RADEON 9800 XT ?

10. Request

Request Request NL @ LIVE

Leuk Bevonden:
    0
    Wij kunnen ook films op de tv kijken.. best lache..
    Wij hebben een soort antennetje dat het signaal doorzend naar de antenne die aan de tv is aangesloten.. 1 minpuntje is dat als iemand door het signaal loopt er een klein ruisje komt.. :lol:

11. Tha Mike

Tha Mike The Good Die Young

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien staat ie op NTSC? je tv dan denk ik....

12. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ja inderdaad dat kan het zijn of kijk of je scart wel goed in de tv zit dan krijg je namelijk ook grijs storend beeld.

13. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Nee staat gewoon op PAL en ik heb mijn pc niet via Scart aangesloten mar gewoon via dat gele tulp stekkertje.

14. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    wel eerst alles aansluiten,tv aan etc,,en dan pas je PC aan he! hij detecteert dan vanzelf de tv. Inderdaad ook ff checken welk systeem je hem hebt staan, je kan per ongeluk iets met RGB ingesteld hebben (werkt alleen met scart ,kan dus niet), heb je wel het goede signaal geselecteerd op je pc (bij eigenschappen van je beeldscherm?) en probeer eens een ander gat in je tv (of via een scartadapter in de achterkant),, het kan van alles zijn helaas..

15. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Ja denk dat ik maar ff ga kijken of ik ergens een Scart kabel op de kop kan tikken misschien dat dat beter werkt.

16. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb hier zelf ook veel problemen mee gehad, maar had het wel werkend gekregen. Ik gebruik zelf een scart blokje wat je op IN/OUT kunt zetten en waar naast een composiet en audio in- en uitgang ook een S-video in-uitgang op zit. Daar de juiste kabel bij kopen en in principe zou dat moeten werken. Voorheen had ik een nVidea kaart, met de meegeleverde drivers wilde het nooit lukken, maar het sharewareprogramma TV Tool hielp mij onzettend.

Ondertussen heb ik een nieuwe PC met een nieuwe grafische kaart en heb ik nog niet uitgeprobeerd of het daarmee wel gewoon via de meegeleverde drivers werkt al ga ik daar wel vanuit. (Betreft de Aldi PC).

17. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb dus ook Nvidia en ook het programmaatje Tv Tool gedownlod alleen toen ik dart ging gebruiken gingen alle schermen op zwart dus ik moet daar eerst maar es de handleiding van downloaden denk ik.

18. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Met de standaard instellingen van TV Tool lukte het bij mij juist zonder problemen... :eek: D'r valt vrij weinig aan in te stellen, alleen zorgen dat er gewoon een PAL signaal wordt doorgegeven. En zelfs dat is volgens mij een standaard waarde. Probeer het met zowel een composiet als een S-video kabel, één van de twee werkt ongetwijfeld. Is je TV een nieuw model?

19. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    TV is redelijk nieuw ja. En ik heb dus momenteel de kabel in gebruik die geleverd werd bij mijn videokaart. En das een kabel met alleen een geel tulpstekkertje aan het einde. Ik krijg dus wel beeld maar niet goed, slechte kleuren, flikkeren.... etc...

20. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Geel tulpstekkertje = Composiet, en dat is mindere kwaliteit dan je krijgt met een S-video kabel. Toch wil Composiet vaak eerder werken dan s-video omdat niet alle TV's goed met s-video om kunnen springen.

Het flikkeren kun je waarschijnlijk wegkrijgen met TV Tool, of je er meer kleur in krijgt vraag ik me wel af.

Deel Deze Pagina