PC kopen bij dell.nl?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Sam Fisher Jr, 18 okt 2003.

1. Ik wil een PC gaan aanschaffen bij dell en ik ben PCnoob. Dus nu heb ik een paar vragen:

1. Is het goed bij dell?
    2. Hoeveel geheugen heb je nodig? (is 255 mb genoeg?)
    3. Maakt het veel verschil als je een 2,4 ghz of een 3,06 ghz neemt?
    4. ATI of Nvidea?

Als je nog meer dingen hebt die erg belangrijk zijn, meld het dan ff.

tnx

(ik moet me wel houden aan een limiet van 1200 euro dus niet te gek en dat is incl. een flatscreen 17inc)

2. Shadow89

Shadow89 Shadow

Leuk Bevonden:
    0
    Ga je er veel op gamen?
    Als je dat gaat doen zou ik in iedergeval wat meer geheugen nemen (512Mb of 1024Mb)
    Wat voor videokaart zit er in?

Laatst bewerkt: 18 okt 2003
  3. Je kan kiezen tussen een Nvidea of een ATi 9800 ofzoiets

4. Shadow89

Shadow89 Shadow

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou gaan voor die ATI.
    Qua prijs maakt het volgens mij niet echt uit, toch?
    Heb je een site? Geef aub ff een link.
    Maar Dell is goed hoor. Me neef heeft ook een Dell PC en is er volgens mij erg tevreden over.

5. JanKost

JanKost Console Freak!

Leuk Bevonden:
    1
    dell levert heeeeeel erg goede pc's

6. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Jepz heb zelf ook een dell

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dell levert naar mijn mening goede kwaliteit computers...
    Ik heb reeds een desktop pc en notebook van Dell in mijn bezit gehad, en nog nooit tegen problemen aangelopen. Maar goed, er zit altijd wel eens een "pech-systeem" bij.......

Dat ligt eraan waarvoor je de PC wil gaan gebruiken...
    Windows XP werkt pas echt lekker vanaf 256MB geheugen... maar met games als Half-Life2, Doom3 enz... op aankomst, is 512MB absoluut géén overbodige luxe.....

In prijs? Ja
    In prestaties? Ja

De hedendaagse games zullen op beide combinaties lekker soepel lopen, maar met een 3.06GHz heb je ook gelijk wat meer kracht in huis voor de toekomst... want de PC die je koopt moet toch een aantal jaren mee kunnen gaan...

Welk model van Dell (dat rijmt8) ) heb je trouwens op het oog?

Want de Pentium 4 3.06GHz werkt op 533MHz bussnelheid (reeds ouder type), terwijl het nieuwere model, de Pentium 4 3.0Ghz werkt op 800MHz bussnelheid. Dit zegt je misschien helemaal niets, maar het verschil zit'em in de bandbreedte, dus de hoeveelheid data die de processor per seconde kan doorvoeren. Dus dan zou ik voor de 800MHz versie gaan, die heeft een snellere datadoorvoersnelheid (is dat één woord? )

Dat maakt tegenwoordig niet veel meer uit, de bijv. Geforce FX5900 Ultra van nVidia presteert nagenoeg hetzelfde hetzij gelijk of net iets beter dan de Radeon 9800 Pro van Ati.
    Ik heb zelf beide in mijn bezit gehad, eerst de 5900Ultra en nu de 9800 Pro. De 5900Ultra viel mij wat tegen, in mijn systeem haalde ik veel betere prestaties met de Ati 9800 Pro dan met de 5900Ultra...... Maar dat kan dus aan mijn setup liggen.

Kijk anders eens op de volgende sites voor wat vergelijkings materiaal:

http://www.tomshardware.com
    http://www.anandtech.com
    http://www.guru3d.com
    En natuurlijk op Google.

8. Quilibre

Quilibre voor jou Dhr. Mol

Leuk Bevonden:
    0
    Dell is hartstikke goed, heeft een vriend van mij ook, goeie service, perfecte prijzen, en mooie pc's! voor 1200 €uro ben je een heel eind dacht ik zo..:)

9. TheGreatMo

TheGreatMo www.thegreatmo.tk

Leuk Bevonden:
    0
    je kan ook IBM nemen, maar dell is ook een goede keus. Als je online besteld krijg je namelijk 5% korting. Ook moet je kijken naar de acties van dat moment. Zoals langer garantie, upgrade van cd rom naar combo drive, gratis upgrade naar 512 MB RAM etc. etc.

Als je 3,06 GH of 2,6 hebt, het maakt niet zo erg veel uit en je kan het beste 512 MB RAM of meer in je pc stoppen, omdat je spellen dan sneller lopen...

Succes :p

10. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Mij trekt het online kopen van een pc niet zo. Ik heb weleens gekeken op dell.nl enzo, maar vind het maar onduidelijk enzo.

Ik heb voorkeur voor Hewlett Packard pc en als laptop een Acer! TOP! 2 jaar standaard garantie. _O_ Meesten hebben 1 jaar...

Maar succes!!! :cool:

11. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    GEEN DELL PC NEMEN.

goed, maar VEEL TE DUUR.

Stel er zelf een samen op een website alle onderdelen kun je dan kiezen en ze bouwen hem dan voor je samen en bezorgen hem aan huis.

edit; en het is nog goedkoop ook, weet iemand ff zo'n site???

12. Dat is ook wel een goed idee.

Want als ik die muis, toetsenbord en al die overbodige dingen eruithaal, dan kom ik goedkoper uit. Ik die dingen toch al.

Beeldscherm ook trouwens

Hier is de link--------->Klik

Je kan zelf nog ff bij configureer en bestel kijken hoeveel mhz en geheugen enzovoort.

Laatst bewerkt door een moderator: 18 okt 2003
  13. nycity

nycity OPTIMUS

Leuk Bevonden:
    0
    www.mycom.nl kun je zelf je pc samenstellen.. Naar mijn idee is deze alleen niet een vd goedkoopste.. Kan het mis hebben, kben niet zo thuis in de hardwarepryzen van vandaag de dag..!

14. koenie

koenie Superman !!

Leuk Bevonden:
    0
  15. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Duur!? Vind ik juist weer niet... Of je moet bedoelen dat Dell niks van AMD aanbied, maar alleen intell procesoren. Die zijn zowieso al iets duurder. Maar verder goede kwaliteit/prijs verhouding hoor!

Bij Dell krijg je tenminste kwaliteit. Soms zie je ook wel eens bij de Aldi dat ze daar een computer te koop hebben voor 800 euro met scherm. Ok je hebt dan een P4 2,8ghz maar daar is dan ook meteen alles mee gezegt! Geheugen/moederbord/videokaart enz.. ROT!

Echt als je geen verstand van computers hebt koop dan nog niet bij een supermarkt je PC, het lijkt vaak goed en goedkoop, maar je krijgt vaak crap! (P4 2,8ghz met 256 mb SDRAM geheugen anyone? |:- ) :)

16. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Heb hier een Aldi PC en echt geen problemen voor die prijs hoor.. werkt gewoon goed, en goedkoop dus waarom niet. Ik zou er ook zelf een maken maarja :) zeker geen slechte koopt hoor van de aldi

17. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik heb nieuws voor je: Dell is voor de rechter gesleept door de HCC, aangezien ze een loopje schijnen te nemen met het consumentenrecht. Zo ben je bij Dell verplicht het volledige aankooopbedrag voor levering al aan te betalen, terwijl dat wettelijk maar maximaal 50% mag zijn. En zo schijnen er wel meer klachten te zijn.

Daarnaast moet je ook nog eens 90 euro (!) bezorgkosten betalen :{

Lees hier het officiële persbericht van HCC.

18. Ja dat is waar dat de bezorgkosten extreem hoog zijn.

Maar er is nu juist een actie dat die gratis zijn.
    --------
    Maar die PC van de Aldi bevalt me ook wel. Hoeveel kost die van de Aldi? Wat zijn de specificaties?

Laatst bewerkt door een moderator: 18 okt 2003
  19. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Om de zoveel tijd hebben ze een aanbieding bij de Aldi/Lidl van een pc of laptop.

Hou maar de krant/folders in de gaten.

Je krijgt daar echt veel waar voor je geld. Maar toch hou ik het bij A-merken... (HP en Acer)

20. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    moet je toch eens beter opletten. wij hebben een half jaar geleden een gekocht bij de aldi met oa:
    ATI Radeon 9600
    512 MB DDR 333MHz
    120 GB harde schijf
    DVD/Cd-writer 4x DVD-R 2x DVD-RW
    en hij is net zo stil als een Dell.

Deel Deze Pagina