sorry, maar als je met geheugen bijzetten het voor elkaar krijgt dat je een nieuw mobo + vid. kaart erin moet zetten heb je iets grondig fout gedaan.
Geheugen erbij zetten is ongeveer het makkelijkste wat er te doen is qua hardware en als je er teveel in zet (wat wél mogelijk is bij wat oudere mobo's) zou je bios slechts een error moeten geven of het zou niet herkend moeten worden, maar een mobo geeft altijd een teken van leven, danwel door een piepsignaal of diagnostic leds, danwel door een waarschuwing op het scherm.
Wat de topicstarter betrefd, zit er niet één of andere powerconnector los bij je processor in de buurt. Dan krijg je precies wat jij zegt. Kijk het mobo-boekje eens goed door en ga alle opties langs.
Nogmaals, als je met het bijzetten van geheugen je computer volledig kapot maakt ben je echt enorm destructief bezig geweest en weet je niet waar je mee bezig ben, maar daar ga ik nu even niet van uit.
Succes in ieder geval.
EDIT: ik zie nu ook dat je problemen hebt gehad met het connecten van IDE-kabels. Waarom gebruik je daar een guide voor???? Je kijkt toch gewoon hoe ze zaten en zet ze zo weer terug? Als je in je mobo boekje kijkt zie je precies hoe het moet.
Als je voortaan nog eens met computeronderdelen gaat rommelen zou ik even zorgen dat er iemand bij is die wel weet hoe je dat allemaal moet doen, want IDE-kabels en geheugen zijn echt zeer basic...
Laatst bewerkt: 7 mei 2004