PC naar de klote :(

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door RiFF, 7 mei 2004.

1. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi

Mijn vader had van een collega wat extra geheugen gekregen voor in zijn oude PC. Nu ga ik dat gisteravond erin zetten, blijkt dat mechanisme op het moederbord compleet verneukt te zijn. Dus ik n btje wroeten, lukt niet, jammer. Zet ik de PC weer aan, start ie niet meer op :mad: Hij gaat wel aan, de fan gaat draaien maar hij geeft geen beeldsignaal. De videokabels etc zitten allemaal goed...

Nu heb ik dus alle IDE en alle stroomkabels eruit gehaald en alles opnieuw erin gezet, zelfde verhaal :mad: Het lijkt me sterk dat ergens een jumpertje is verschoven op het moederbord ofzo, toch? Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Zonde als ie t niet meer doet :mad:

Of heeft iemand n andere guide voor het connecten van IDE kabels etc? Ik heb die van www.pcguide.com gebruikt... :'-(

2. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    kamaraad van mij had laatst het zelfde probleem... Toen was het geval, dat hij er extra ram in ging zetten maar er kon niet meer ram in zijn pc dan 512, en hij had er toen 748 ofzo in zitten ( weet niet pcies meer hoeveel ) maar goed. zijn pc deed het toen niet meer. en hij moest een nieuw moederbord kopen, Inc nieuwe videokaart ( geen id waarom )

3. armageddon

armageddon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    sorry, maar als je met geheugen bijzetten het voor elkaar krijgt dat je een nieuw mobo + vid. kaart erin moet zetten heb je iets grondig fout gedaan.
    Geheugen erbij zetten is ongeveer het makkelijkste wat er te doen is qua hardware en als je er teveel in zet (wat wél mogelijk is bij wat oudere mobo's) zou je bios slechts een error moeten geven of het zou niet herkend moeten worden, maar een mobo geeft altijd een teken van leven, danwel door een piepsignaal of diagnostic leds, danwel door een waarschuwing op het scherm.

Wat de topicstarter betrefd, zit er niet één of andere powerconnector los bij je processor in de buurt. Dan krijg je precies wat jij zegt. Kijk het mobo-boekje eens goed door en ga alle opties langs.
    Nogmaals, als je met het bijzetten van geheugen je computer volledig kapot maakt ben je echt enorm destructief bezig geweest en weet je niet waar je mee bezig ben, maar daar ga ik nu even niet van uit.
    Succes in ieder geval.

EDIT: ik zie nu ook dat je problemen hebt gehad met het connecten van IDE-kabels. Waarom gebruik je daar een guide voor???? Je kijkt toch gewoon hoe ze zaten en zet ze zo weer terug? Als je in je mobo boekje kijkt zie je precies hoe het moet.
    Als je voortaan nog eens met computeronderdelen gaat rommelen zou ik even zorgen dat er iemand bij is die wel weet hoe je dat allemaal moet doen, want IDE-kabels en geheugen zijn echt zeer basic...

Laatst bewerkt: 7 mei 2004
  4. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruikte een guide omdat ik 100 % zeker wilde weten dat ik het goed zou doen. Ik weet dat dat allemaal basic is, maar ik wilde me geen fouten permitteren. Bovendien heb ik geen mobo boekje (2e hands PC) en heb ik geen idee wat voor type mobo dat is... maar ik heb zoals ik heb gezegd niks destructiefs gedaan met dat geheugen, hooguit een beetje kracht gezet om die dingetjes erin te krijgen (niet veel kracht, ff duwtje)... daarna weer eruitgehaald etc... er is niks ernstig beschadigd wat ik zien...

Ik heb alle kabeltjes nog eens goed vastgezet, ook die bij de processor... same shit :mad:

5. armageddon

armageddon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm...geheugen erin prikken kost altijd wel wat krach ja en het mobo buigt dan altijd wat door, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Kan je me stapsgewijs vertellen wat je gedaan hebt? Staat er nergens een typenummer op het mobo? Meestal ergens in de hoek ofzo, het moet erop staan. Als ik het typenummer weet kan ik wel een manual vinden.

6. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok... ik heb die vette kabels eruit getrokken en de kabels die uit de voeding komen... die vette kabels (waren er 3, twee met in het midden ook nog een connector en eentje met allemaal connectors die ik niet kan plaatsen :+) Daarna heb ik ze allemaal teruggezet zoals ik dacht dat ze moesten... netjes op het moederbord aangesloten etc... en toen was t probleem eigenlijk nog exact tzelfde als van te voren...

Ik heb ff gezocht op t moederbord, het enige wat mij lijkt dat iets kan zijn is Award PCI/PNP 586...

7. armageddon

armageddon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat Award 586 is je bios, dus daar kan ik niet veel mee...hoor je trouwens wel geratel van je hdd enzo? En de standaard bliepjes bij het opstarten?

8. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn HD ratelt, maar het roode lampje brandt niet. Die kabeltjes heb ik nog eens extra aangeduwd, zonder resultaat. Maar hij ratelt wel heel ff... net zoals het lampje van de CDRom speler. Ik heb ff wat foto's gemaakt:

Hoop dat je er wat mee kan... mn hi-res cam is pleite dus moet ff zo...

9. Hit `em hard

Hit `em hard gimme one of those!!

Leuk Bevonden:
    3
    dude, psies `t zelfde gehad...

1. haal alles los (ide + stroom kabels)
    2. verwijder geheugen;
    3. connect ALLE kabels;
    4. zet het geheugen terug (HET OUDE) en druk goed aan....

Geeft je computer verder een geluidssignaal???? daarmee geeft het mobo aan wat er aan de hand is. op je mobo staat vast wel ergens een serie nummer, ga ff naar google en type dit nummer in... dan vind ie um wel....

tis btw wel een zooitje in je kast........ :+

suc6.. probeer next time iets preciezer te zijn

10. armageddon

armageddon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    gaat ie even aan en daarna weer uit?

11. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gedaan wat je zei. Alle IDE kabels losgehaald, opnieuw geconnect, geheugen eruit en weer erin... nu piept het mobo steeds lang... komt geen einde aan :mad:

Steeds lange piepen dus :mad:

12. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Hmm controleer eens of je moederboard geen contact maakt met de stalen plaat erachter. Al is het maar 1 solderpuntje die sluiting veroorzaakt start ie niet meer op. Heb dit zelf namelijk meerdere malen gehad. Fans draaien alles draait verder alleen geen beeld enzo. Door het wroeten heb je waarschijnlijk iets verschoven of weggeduwd.

Ik las ook dat je alle kabels eruit hebt getrokken. Heb je ook de dunne kabeltjes van je powerknop en resetknop en ledjes eruit getrokken? Dan heb je ze waarschijnlijk verkeerd terug gedaan. Hierdoor kan het systeem ook niet doorstarten.

13. Hit `em hard

Hit `em hard gimme one of those!!

Leuk Bevonden:
    3
    AHA!!! dan zijn we nu een stuk verder.....

constant lange peeps....... ik ga het ff voor je op zoeken kun je zelf btw ook: gathering.tweakers.net of gewoon ff in google zoeken!!! ben je eral achter welk moederboard?????

mischien kun je hier iets mee: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/320916///mobo,beeps

zo te lezen is het toch je geheugen |:-

das wel klote..... |:-

14. Kevin15

Kevin15 Xbox lover!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gok dat dat nieuwe geheiugen niet goed is.. Haal dat eruit en start eens op..

15. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gecontroleerd... het moederbord maakt daar geen contact mee. Ik heb alleen de IDE kabels eruitgetrokken, niet de power-kabels of de lampjes-kabels.

16. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, ik heb nu twee van die nieuwe dingen erbij gezet, doet ie nog niks. Geen piepjes, niks. Dus ook niet meer 1 x lang 3 x kort :mad:

17. Kevin15

Kevin15 Xbox lover!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Oke.. Tijd voor een andere aanpak...
    Trek gewoon alle dingen die je niet echt nodig hebt bij booten uit je pc...
    Dus netwerkkaart geluidskaart enzo...
    Probeer hem dane ens op te starten.. Zal waarschijnlijk niks uitmaken amar je moet toch iets proberen...
    Probeer er eens een andere HD in te hangen...
    Andere videokaart erin duwen...
    Trek dat nieuwe geheugen reepje er uit en probeer daar dan eens mee op te starten..
    Ik durf nu namelijk niet te zeggen wat er nog fout kan zijn dus moet je alle optie's open houden..
    Ik kan je wel vertellen dat je goed je best gedaan moet hebben...

18. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Heb je de bios al gecleared?

Meestal zit er naast het batterijtje een jumpertje met "Clear" of "RTC" erbij. Wat je dan moet doen is het batterijtje eruit halen en dat jumpertje even verzetten. Dan weer terugzetten en de batterij weer terug.

Heb je niet zo'n jumpertje, dan haal je de batterij los en de stroom van de voeding en laat je hem een half uurtje liggen. Dan alles weer terug en kijken wat ie doet.

Deel Deze Pagina