pc of xbox?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door hambox, 28 apr 2002.

1. hambox

hambox Hamox

Leuk Bevonden:
    0
    Zit er over te denken om Xbox te kopen.. Vraag is eigenlijk of de graphix en gameplay niet zullen tegenvallen op Xbox
    contra PC gaming ..

2. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    klik

Move --> console wars forum.

3. Tha Mike

Tha Mike The Good Die Young

Leuk Bevonden:
    1
    De graphische kwaliteit hangt natuurlijk af van de computer/ videokaart die je hebt. heb je een geforce 4 4600 dan zal het niet veel uitmaken denk ik maar als je een tnt2 hebt maakt het zeker wel uit (eigen ervaring).
    over de gameplay kan ik niet echt zoveel zeggen (heb alleen pgr) een console heeft natuurlijk altijd wel iets speciaals.

4. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Op je tv aansluiten is altijd minder als je monitor. Je monitor heeft progr. scan. Twee x zo mooi.
    Gaat niet op als je een HDTV hebt, dat is natuurlijk ook progr. scan. Maar met RGB + strakke tv heb je al superbeeld maar toch net niet vergelijkbaar met pc kwaliteit, is weer klein beetje mooier.

5. RelaXXinG

RelaXXinG 98223 posts

Leuk Bevonden:
    0
    ja maar je hebt groter beeld en je zit verder van je tv af.

en als groot voordeel dus dat je lekker lui kan gamen.

ik zou voor de xbox aan. ik heb het allebei, maar ik speel nu alleen q3 wel es online. de rest xbox all the way

6. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Zou ook voor 'n xbox gaan.
    Voordat ik hem kocht had ik 8 maanden vrijwel elke dag Counter-Strike gespeelt (en veel andere FPS) en was blij met deze welkome afwisseling :)
    Heb eigenlijk nog steeds wel moeite met het gamen via de TV (had een slagje groter mogen zijn), maar dat ligt dus niet aan de xbox.

7. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Moeilijke keus.
    Het hangt er van af wat voor een pc natuurlijk.
    Een Xbox is nooit verkeerd,toch?

Dit soort vragen kun je beter op een neutrale site als(www.dutchgaming.net) vragen en niet op een pro Xbox site.

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dutchgaming.net is niet neutraal hoor..

maarreh ik denk dat je het juist wel hier moet vragen (maar ook op andere fora) omdat wij de goede dingen van de Xbox eruit pikken.

Een Xbox kost 299 euro. Een goede PC kost 3000 euro.
    Met een Xbox kan je alleen gamen. Met een PC kan je internetten/tekstverwerken/gamen etc
    Met een Xbox kan je DVDs op je TV kijken. Met een PC kan dat ook, maar is toch echt wel mindere kwaliteit.

9. Froggie

Froggie Kwaaaaak

Leuk Bevonden:
    0
    Da's niet waar! Pak jij maar eens een Ati Radeon 8500 ofzo en hang die aan je tv en je hebt goed beeld. Ik kan (nog) niet oordelen over de DVD kwaliteit van de Xbox (heb nog geen DVD pack) maar ik denk niet dat de kwaliteit van een pc slechter is.

Maare... gamen op een console heeft idd wat. Dit is m'n 1e echte console en ik moet zeggen dat het goed bevalt (ik heb dan ook een relaxte grootbeeld tv). Allebei hebben ze zo hun charmes (PC -> online!, Xbox -> met een paar vrienden rond de tv, het online gedeelte wordt denk ik nix, daarvoor maakt MS het te gecompliseerd)

[edit] pc ipv tv ]:-

10. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eh wouter 3000 euro is wel wat veel hoor ik denk dat je 3000 gulden bedoelt he.

11. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat deze jongen ook al een pc heeft en wil weten of de xbox vergelijkbaar is met de pc waar die nu mee gamed...denk ik. Vandaar mijn post over de grafische kwaliteit. Ik ben 100% xbox, was hem geen pc aan het aansmeren. Ook ik zie het voordeel van xboxen op mijn vette tv.:9 Uiteraard

12. hambox

hambox Hamox

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad Senior, kheb een redelijk vette pc en vraag me
    alleen af of het dan niet tegenvalt. Weet ook wel dat het een ander soort van gamen is .. geil gewoon op mooie graphix.:)

13. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    ga je lekker met je pc vanuit je bed gamen, ik hou het op de xbox :)

14. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Nee voor een goede game PC ben je 3000 euro kwijt.

15. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Een Xbox kost 299 Euro...

Een Geforce 4 4600 die je echt wel nodig gaat hebben in je PC kost 500 euro. Dan nog een snel moederbord en een van de snelste processoren erbij. Ruim 512 Mb van het snelste geheugen en een grote harddisk etc.
    Die 3000 Euro is een goede richtlijn ja.

Dan nog even wachten tot er PC games komen die ook dit alles gebruiken en net zo mooi zijn als de Xbox. Dan nog hopen dat het niet vastloopt en dat je videokaart drivers goed werken.

Met 4 personen spelen op een PC zie ik ook niet echt gebeuren.

En een PC heeft volgens mij qua games een kortere levensduur dan een Xbox. De games voor de Xbox zullen altijd moeten voldoen aan bepaalde hardware eisen. Voor de PC komt volgend jaar de Geforce 5 uit en dan zit je met je Geforce 4 weer naar een haperend beeld te kijken. Dan heb je te weinig geheugen en je processor trekt het ook niet meer. Je kan dan niet meer de nieuwste games spelen.

Een TV heeft wel een mindere resolutie, maar het is een beeld waar je aan gewend bent. De kleuren zijn ook mooier op een TV vind ik.

Ik zou kiezen voor de Xbox om te gamen.

16. Froggie

Froggie Kwaaaaak

Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens! Een console is eigenlijk heel anders dan een pc. Ik dacht vroeger ook dat ik nooit een console zou kopen maar ben er nu achter dat een console veel leuker dan een pc kan zijn. Want wat is er nou leuker dan met 3 vrienden voor de tv gamen? Da's de kracht van een console! Het maakt je een stuk socialer }:]

Dan zijn de games natuurlijk een ander verhaal. Ik vind juist dat de xbox een goede middenweg is tussen de GC en de pc. De console zag ik altijd als kinderachtige games (een heel aantal psx spellen daargelaten natuurlijk). Op de xbox kun je eindelijk het console gevoel ervaren terwijl je pc-achtige spellen speelt. Ik ben van mening dat de xbox gewoon een goede aanvulling op je pc is.

17. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Mits je mooie spullen thuis hebt staan raak je zeker niet teleurgesteld en tover je grafisch beheurlijk wat moois op je tv. Nogmaals, volgens mijn mening blijft een monitor wel mooier beeld(scherper...deuh en de kleuren zijn veel helderderderder)
    Maar met een xdoos heb je nog al die xtra's qua met een paar man spelen, evt. linken en een super super super kontroller. Beat em up, racen....dat vind ik pers. zuigen op de pc. Pc is meer RPG en FPS. Bwah, ik wil 't alletwee niet missen.
    Ik weet waar ik over praat want ik mis m'n pc......ik moet echt een nieuwe hebben:'-( Ik wil Jedi 2 spelen!:mad:

18. Hansie

Hansie Kanonnenvoer

Leuk Bevonden:
    0
    Precies! Van het weekend HALO gespeeld met een maat, relaxed op de bank met bier en chips. Dat is toch iets heel anders dan een LAN. En toen werd het licht en was het tijd om naar huis te gaan :mad:

19. GravityWell

GravityWell 1337 N00b...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb beide (PC P4 1300, G-Force II GTS, Haast geen PC die 't daar niet lekker op draait...)(En een XboX)

Je ziet mij niet lekker achter me PC kruipen omdat ik een game ga spelen...

Als je van gamen houd koop je een XboX wil je meer koop dan een PC houd in je achterhoofd dat een XboX een STUK goedkoper is als een Game PC

20. TSTAR

TSTAR backatthehabit

Leuk Bevonden:
    0
    Beide hebben zo hun charmes : de PC met z'n hoge resoluties en zijn vergaande multiplayer mogelijkheden en de xbox voor relaxt (schijffie d'r in klaar) gamen.
    Dus doe het lekker beide!

Deel Deze Pagina