Hey, ik heb een vraagje voor de mensen met meerdere PC's thuis. Is er een manier om (via een bepaalde kabel ofso) met 2 pc's of een laptop multiplayer te kunnen spelen zonder internet? (tegen elkaar dan he) En welke games raden me jullie dan aan in dat geval .. Alvast bedankt!
Moet je netwerkkaartjes halen... Dan die op mekaar aansluiten. Als je XP hebt zou die het volgens mij misschien zelfs meteen al moeten doen. Anders moet je ff het installatieboekje volgen... Dan gewoon bij een spel network mode of weet ik veel hoe je dat noemt kiezen.
Dus als je op allebei de PC's XP hebt dan heb je geen netwerkkaart nodig, of las ik het fout? En is het waar dat bij (nieuwe) laptops al een netwerkkaart in zit?
Je moet wel altijd een UTP aansluiting hebben natuurlijk, maarja als je kunt internetten kun je ook LANNEN ds dat lijkt me niet zo'n probleem. Je moet wel ff een HUB halen enzo en kabels.
1e stap: koop 2 netwerkkaarten (voor elke pc 1, tenzij ze al in je pc zitten) stap 2: Koop een netwerkkable die lang genoeg is om de 2 pc's te verbinden. (even vragen in de winkel welke je moet hebben want er zijn meerdere soorten dacht ik) of je hebt al een kabel bij je netwerkkaarten gekregen, dan kan je deze stap dus overslaan stap 3: installeer de kaarten, bet behulp van het installatie boekje stap 4: start spel op en zoek naar netwerk of lan (local area network) om dan tegen elkaar te kunnen gamen
tips voor spelletjes: je moet waarschijnlijk spellen die werken op oude pc's zo jah: Unreal Tournament Half Life Counter Strike Command And Conquer Red Alert (2) qua race zouik het niet zo snel weten *wij racen hierthuis nergens behalve xbox*.
Diablo 2 is ook leuk om via netwerk te doen. Zelfs nu het spel al vrij oud is speel ik het nog geregeld via een lan.
ow jah en als je oude spellen wilt gaan spelen kan het wel es handig zijn om tcp/ip protocol te instaleren.. (dit kan je bij eigenschappen van de verbinding aanpassen)