Ik heb vandaag een beeldscherm van een vriend gekregen en die dus op onze oude pc aangesloten. Aangezien ik deze pc op mijn slaapkamer wil zetten (gewoon voor muziek) zou ik graag de piep die te horen is bij het opstarten willen uitschakelen als dat mogelijk is. Dan kan ik 's avonds of 's nachts ook een keer m'n pc aanzetten zonder iedereen wakker te maken Ik weet niet of jullie weten wat ik bedoel, maar dus een soort piepgeluid uit de computer zelf van een fractie van een seconde.
Als je het opstart bedoel je? Is dat niet de piep van je Hardeschijf, dat hij 't doet? Zonder de piep kan hij volgens mij niet opstarten. Ben niet zo technisch op het gebied van pc's.
Ik denk wel dat het zo'n soort piep is ja, maar die piep komt ook ergens weg toch? Dus misschien is de minispeaker oid wel te verwijderen?
Bij deze computer wel hoor, hij is ook al een aantal jaren oud, maar toch. Ik weet nog wel van 'vroeger', als iemand boven op bed lag en beneden werd de pc aangezet dan kon je dat 'snachts horen.
Die piep kan je niet uitzetten. Die piep 'zegt' namelijk dat alles OK is. Als er wat aan de hand is met een van de onderdelen van je PC geeft hij 2 piepen, of een langere piep etc. Hij moet dus aanblijven.
Maar als je het wil uitschakelen dan is dat misschien mogelijk in de bios. Anders knip je het draadje door dat naar die speaker gaat (groot rond ding in de case, zal wel opvallen) .
Dat laatste had ik ook al bedacht,, zal er eens naar kijken morgen ofzo @ Lenny-t, het lijkt me dat als er iets mis is met een van de onderdelen van de pc dat ik dat ook wel merk zonder dat hij piept? Het lijkt me namelijk sterk dat de pc goed blijft werken mocht er iets mis zijn met 1 van de onderdelen. En we hebben dat ding al minstens 5 jaar, ik denk nog wel een paar jaartjes langer zelfs, en hij heeft al die tijd bij het opstarten maar 1 keer gepiept. Ik wil het eventuele risico(?) wel lopen. Maar als het in de bios kan, enig idee waar ik ongeveer zou moeten zoeken? Heb er namelijk nog nooit in 'gewerkt'.
Mja, dat is waar. Als een van de onderdelen niet goed werkt, start ie niet meer op Maar meestal valt van de piep te herleiden waar de mogelijke oorzaak kan liggen (lang = moederbord, 2x kort=ram om maar even een voorbeeld te noemen). Ik weet ook niet of het in de BIOS kan, moet je maar ff zoeken in die menu's zonder teveel dingen te veranderen waar je geen verstand van hebt. En anders knip je die draadjes maar door. Als er wat mis is hoor je ook postcodes te krijgen in beeld dus kan je daar op googlen en dan weet je meestal ook wel wat er mis is. Ik vind die piep ook maar irritant.