[PC PROBLEEM!] Hoe krijg ik me HD aan de praat?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Alien, 6 mrt 2003.

1. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een Pc maar mijn HD (Maxtor, 40 gig) deed het opeens niet meer, S.M.A.R.T. kapot. Ik had nog garantie maar ik heb ondertussen maar ff een oude HD van 8 Gig erin gezet en nu wil ik mijn nieuwe 40 gig erbij zetten.
    Maar als ik me nieuwe HD erin zet geeft ie bij het opstarten of de error: Not ATAPI compatible, en anders staat er: Checking NVRAM... en dan komt er: No NVRAM.
    Hoe los ik dit op en zorg ik ervoor dat mijn HD het doet??
    Ik wil dit graag doen zonder Windows XP opnieuw te installeren, want dan schijnt het ook te werken maar dat duurt zo lang.
    plz help.

2. PONKX

PONKX New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een maxtor 40 gb (7200 rpm) en geloof me die dingen gaan vaak genoeg stuk. Je zal denk ik bad sectors erin hebben zitten of zo of hij is gewoon te hard geschud o.i.d. Ik zou iig terug gaan, heb ik ook gedaan tot 2 keer toe (!), en doet ie het prima. Gewoon een nieuwe halen........

Anderzijds kan je ff in je bios kijken, wellicht dat daar het eea niet goed is ingesteld, zo ver weet ik het ook niet, zou je het ff aan iemand moeten vragen die echt verstand van een bios heeft. Anders kan je mijn eerste tip alsnog volgen :D

3. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Boh.. Ik kan dit misschien niet echt duidelijk uitleggen, maar zal een gokje wagen...

De HD van 40GB moet je als Primary Master Slave instellen in je BIOS, op de HD zelf staat een jumper schema die je zo moet instellen dat de jumpers ook op master slave staan.

Dan de HD van 8GB stel je op dezelfde manier in, alleen dan op Secondary Master Slave, dus ook met de jumpers & in de BIOS...

Als het niet werkt kun je nog proberen om de 2 HD's op automatic in te stellen...

- Ik zou je nog een route beschrijving van je BIOS kunnen geven, maar weer niet welke je hebt.

(ik hoop dat je er iets aan hebt) Veel succes :D

4. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Maar ik heb mijn pc compleet gekocht maar mijn BIOS is beveiligd, ik heb vandaag van een klasgenoot gehoord dat je die terug kan zetten door de juiste jumper over te halen die in mijn boekje hoort te staan (zo ff kijke), is dit ook zo??

-Kan iemand mij ook ff uitlegge wat NVRAM is?? Hij geeft dus de error dat er geen NVRAM is, ligt dit aan de HD??
    thx

EDIT
    Ik heb ook gehoord dat het aan mijn moederbord kan liggen, in dat geval: ik heb een Rood MSI moederbord
    EDIT

Laatst bewerkt: 7 mrt 2003
  5. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    In dat geval, ik heb ook zo'n rood moederbord en die van mij was ook kapot. Ik krijg mijn pc vanavond weer terug met een nieuw MSI moederbord, maar het kan dus idd daar aan liggen. De mijne brande eergisteren door op de plek waar het geheugen in moest, en toen had 't hele moederbord het begeven.

6. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Aha, maar ik ga toch terug met me pc dus ik kan eht wel ff checken.
    thx

7. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Me pc doet het weer, me BIOS moest opnieuw ingesteld worden, en die gozer van Powerline (winkel) heeft de kabels omgewisseld waar ze aan vastzitten omdat mijn HD aan dezelfde kabel zat als me Writer en dan kan het vertraging oplervren, maar hij doet het weer

Deel Deze Pagina