Ik ben ontzettend wanhopig, vandaar dat ik het ook maar op mijn thuisforum probeer. Dit is wat ik al op enkele andere forum's geplaatst heb, maar waar ik helaas nog geen goede oplossing voor heb gekregen. Buiten de bekende 'format c:' oplossing dan... --- Sinds de introductie van XP Pro in Nederland maak ik al gebruik van dit OS en omdat er meerdere gezinsleden gebruik maken van de PC heb ik voor elk een account aangemaakt die netjes staan weergegeven in het welkomsscherm. Helaas is dit scherm sinds een kleine week op mysterieuze wijze verdwenen en moet ik op de 'oude' manier inloggen. Bovendien kan er nu nog maar één persoon tegelijk ingelogd zijn. Ik dacht in eerste instantie het probleem zo op te kunnen lossen in het config scherm, maar de instellingen staan zoals ze altijd hebben gestaan. Dus zowel het vakje bij 'welkomsscherm' en 'snel overschakelen naar andere gebruikers' is gewoon aangevinkt. Ik wil mijn welkomsscherm terug, maar hoe? --- Is er hier een wizkid die mij met dit probleem kan helpen? Die ben ik eeuwig dankbaar! Damn, I hate that format command...
Heb je nu helemaal geen inlog-scherm meer dat ie zeg maar meteen naar de desktop gaat of heb je dat oude Windows 2000 inlog scherm?.
Yup, het oude windows 2000 inlogscherm. Zo'n schermpje waarin je je username moet tikken en vervolgens je wachtwoord eronder. Dat systeem wordt voornamelijk gebruikt om veiligheid te waarborgen, maar ik wil gewoon m'n welkkomsscherm waarop de accounts keurig staan weergegeven terug...
Start -> ConfiguratieScherm -> Gebruikersaccounts -> De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden -> Vink de eerste optie aan. That will do the trick.
Ik zei dus al in mn eerste post dat die vakjes wel aangevinkt staan. Toch krijg ik geen welkomsscherm...
Uitzetten -> Rebooten -> Aanzetten -> Rebooten ? En wat zijn je instellingen in je register bij : Mycomputer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon ?
Ik ben niet echt thuis in het register, dus heb maar even een screenshot gemaakt. Kun je me nu helpen?
Simpel adviesje; Zet hem eens om, dus naar waar die nu NIET op staat ingesteld (het win2000 a-like gebeuren) en dan rebooten, vervolgens weer omzetten?
Dat stelde Angelfire daarstraks ook al voor en zal ik zo even uitproberen. Ik doe zo verslag... Ik heb het al eens eerder geprobeerd, maar ik zal het nog eens opnieuw rustig proberen.
LogOnType moet op 0 staan. Dubbelklik op die waarde en verander de 1 in een 0. Mocht je het niet vetrouwen moet je eerst even back-upje maken van je register. Bestand -> Exporteren. Het zit hem in die LogOnType sleutel in ieder geval, die moet op 0 staan.
hopen dat ik nu een wizzkid ben 2 x op control + alt + delete klikken dat moet je iig doen als je van het normale naar dat windows 2000 schermpje wilt gaan ben ik een wizzkid?
Goed, ik heb als eerste gedaan wat je als eerste oplossing noemde. Ik heb de twee opties uitgevinkt en opnieuw opgestart. Niks veranderd, ik moest nog steeds op de win2000 manier inloggen, maar dat klopt ook volgens de instellingen op dat moment. Vervolgens vink ik alleen 'welkomsscherm gebruiken' weer aan en start ik opnieuw op. Helaas niks veranderd. Ik vink daarbij ook nog 'snel overschakelen tussen gebruikers' aan en start nog eens opnieuw op. Niks veranderd... Ook de sleutel heb ik veranderd, maar dan wordt het nog erger. Als ik dan op afsluiten klik in het startmenu krijg ik niet langer de drie gekleurde icoontjes van 'standby,' 'uitschakelen' en 'opnieuw opstarten' maar gewoon het afsluitmenu uit Win2000 in de vorm van een drop down menu. Als ik met de sleutel nog steeds op nul reboot dan moet ik zelfs voor het aanmelden op CTRL + ALT + DEL drukken. Kortom, dan is het helemaal aanmelden op de 'Win 2000 way.' Help... Waarom reageert Windows niet gewoon op de instellingen die ik maak in het configuratiescherm.
Heb je geen herstelpunten aangemaakt? Installeer anders windows opnieuw, grote kans dat het dan ook weer goed staat en je behoudt al je files en programs gewoon. Succes.
Yup, die tip kreeg ik ook al, van dat herstelpunt. De enige herstelpunten die ik echter heb zijn van afgelopen nacht en de nacht daarvoor. Het probleem doet zich helaas al een week voor... En windows opnieuw installen, dat zou ik op zich wel kunnen proberen. Weinig keus, lijkt het op.
ik heb dit probleem ook gehad niet dat ik het heb opgelost ik kreeg het na een virus of doordat ik een service pak heb geinstald (die verandere wel wat aan je systeem) heb jij ook een van deze twee dingen gehad?
Een virus heb ik niet, maar ik installeer wel af en toe een windows update. Dat heb ik echter niet gedaan op het moment dat het fout ging, al heb ik wel gehoor dat zo'n update de oorzaak kan zijn. Dat is het helaas niet.
Als echt niks meer werkt weet ik misschien een makelijkere oplossing als formateren .. Ik neem aan dat je kunt back-uppen Back-up dus ff alle gegevens die je nodig hebt.. Daarna: Start > Alle Programma's > Bureau Accesoires > Systeem Werkset > Systeemherstel ! Systeem herstel zet je computer terug op de confiuratie op de dag zoals hij op de ingestelde dag erbij stond.. b.v.: Heb je woensdag 2 juli de map MP3's weggegooit en donderdag weer aangemaakt en je zet Systeemherstel weer op woensdag dan zal de map dus nu weg zijn ! Verstandig om alles te backuppen dus !!! Verder werkt het heel fijn; Als je welkomsscherm het vorige week nog wel deed dan zet je de datum in systeemherstel op "vorige week"... Je klikt op Ok en Windows gaat te werk... Alle bestanden die na vorige week zijn aangemaakt zijn nu dus weg als je niet back-upt naar een andere harde schijf.. Voor de verder rest blijft alles staan... Werkt imo handiger als formateren *)
Ik quote mezelf even voor Dioga... Ik heb dus maar twee eerdere herstelpunten waar ik helemaal niks aan heb... Morgen dan maar eens proberen om Windows opnieuw te installen met behoud van al mn geinstalleerde software.