PC Probleem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Daz, 10 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik heb nu al een tijdje een probleem met mijn PC.
    Het begon een tijd terug al, toen ik allerlei programma's aan had staan en het beeld bevroor, de muziek repeatte zich en na een paar seconden ging het gewoon verder. Alleen bleef het beeld bevroren.

Het rare was dat het beeld een groene kleur kreeg, en wat strepen. Nu denk ik dan al gauw aan de videokaart maar goed. Daarna had ik hem weer aangezet en zag ik allemaal rare strepen of kleuren op het beeld, ook kwam ik niet voorbij het inlog scherm, die ook strepen vertoonde. Ik had hem een tijd rust gegunt, misschien een dag of 2 en hij deed het weer normaal. Maar na een paar dagen met een hoop programma's open deed hij het weer. Toen had ik de pc op z'n kant gezet en alles een beetje afgestoft, en rust gegund. Na een tijdje deed hij het weer prima, de pc zat nog steeds op z'n zij. Ik kon gewoon probleemloos meerdere programma's aan houden en spellen erop spelen. Na een tijdje merkte ik dat de PC achteruit ging, en had ik hem geformateerd. Alles erop nieuw geinstalleerd, en het deed het prima. Was ook lekker snel.

Tot vanmorgen toen ik Photoshop erop installeerde, ik opende het programma en ging verder met het spelen van een spel (mmo, niet fullscreen trouwens) en toen kreeg ik allemaal rare shit in beeld, en liep die vast. Toen opnieuw aangezet, ingelogd en stond er dat het systeem was hersteld van een erge fout. Ik klikte op raport verzenden en er stond iets over mijn RAM. Dus ik ga op internet en hij loopt weer vast. En nu als ik hem aanzet vertoont hij weer de kuren die hij had een lange tijd geleden, rare kleuren door het scherm, strepen enzovoort. Ik heb twee RAM modules van 1GB elk van het merk GeiL die gewoon goed werken. Mijn moederbord is ervoor gemaakt om overgeclocked te worden, maar dit heb ik niet gedaan.

Al met al heb ik de vraag, moet ik meer RAM geheugen aanschaffen, of moet ik een nieuwe videokaart aanschaffen? Ik heb geen idee waar het aan ligt namelijk.

Mocht dit onder 'kleine probleempjes' vallen, gelieve dan mijn post te verplaatsen naar dat topic.

Alvast bedankt.

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dit valt niet onder kleine probleempjes, maar hij kan wel in de PC Hardware Helpthread.

Ik zal je post even naar daar kopiëren.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina