PC Samenstelling Geef je Mening!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door TRGXtreme, 18 mrt 2003.

1. TRGXtreme

TRGXtreme Xbox Addict!

Leuk Bevonden:
    0
    Ok heb zelf een systeempje uitgezocht....geef je mening en waarnodig wat adviezen :). Voor de specificaties ff bij Mycom kijken want daar heb ik hem samengesteld (overzichtelijk en makkelijk voor iedereen..). Heb de productnummer ervoor gezet zodat je meteen onder (Zoeken en dan nummer invoeren) elk product ff kunt checken als je wilt ;).

38287 Moederbord MSI K7N2G-L (MS-6570) € 135,00

27385 Processor AMD Athlon XP 2000+ (boxed) € 109,00

33486 Geheugen SAMSUNG 512 MB DDR SDRAM PC333/2700 € 92,00

33671 Koelers Cooler Master CP5-7JD1B-OL € 12,00

35756 Videokaarten MSI Ti4200-TD8X (MS-8894), 128 MB € 195,00

35764 Harddisks (IDE) Western Digital WD800JBRTL2, 80 GB € 140,00

35545 CD/ DVD Spelers LG Electronics DRD8160B € 57,50

30701 Computer Kasten MyCom H600M (standaard) € 85,00

24820 CRT Monitoren Iiyama HM704UTC CRT € 289,00

01492 Embedded Diskdrive SONY 3,5 inch diskette station, 1,44 € 15,00

31296 CD-ReWriters Philips 4816K € 59,00

Totaal
    € 1.188,50

2. Toskai-Mir

Toskai-Mir The tsudachi saver

Leuk Bevonden:
    0
    Goede keus lijkt mij alleen deze:

Ik heb zelf eens een philip writer gekocht, eerst nooit probemen, maar na een jaar brandde hij geen files zoals muziek en games vanaf mijn harde schrijf, klote dus, ik philis gebeld en kreeg een nieuwe, heel netjes zou je denken, maar die deed hetzelfde, weer een nieuwe en weer hetzelfde liedje, ik dacht hoe ken da nou, zeggen zij, jah die brander word niet meer gemaakt, en krijg je dus wel het zlefde soort maar die er nog lag, en die hebben grote kans stuk te gaan, nu hebben we lite-on en werkt uitstejkend, maar laat je niet afschrikken hoor, want het is mijn personlijke(en familieaire) ervaring

3. ThaLikz

ThaLikz -

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een DVD-brander? Lijkt me verstandiger (als je nog genoeg geld over hebt)

4. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je er geld voor hebt, zou ik een ander merk mainbord nemen, Asus of Abit. Writer zou ik ook niet van Philips nemen, eerder Sony, Samsung, zelfs Lite-on is wel aardig.
    Videokaart zou ik persoonlijk gaan voor de ATI Radeon 9500 pro, omdat ie sneller is op alle gebieden en met name als je kwaliteit omhoog schroeft, max. 6x FSAA en 16x Anisotropic filtering.

5. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm een ti 4200 en niet eens een aparte geluidskaart?!

Ik zou toch een Audigy laten steken dat is niet alleen belangrijk voor games maar ook voor films , muziek,....

6. ICT-Boy

ICT-Boy Vinc

Leuk Bevonden:
    0
    een p4 is beter dan een amd

7. TRGXtreme

TRGXtreme Xbox Addict!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja zat er zelf ook al over te denken om een Lite-On te nemen. deze is in de meeste bladen best getest en kwa prijs scheelt het nix. Thanks :).

Heb nog een 5.1 Creative Life Liggen dus dat is geen probleem....hoef geen bioscoop geluid 5.1 vind ik al genoeg :).

Dit is echt onzin. Het is algemeen bekend dat hier tegenwoordig bijna geen verschil inzit....alleen AMD is goedkoper dus waarom meer betalen voor hetzelfde?

Heb ik nergens voor nodig...en ook al had ik hem nodig nu zijn DVD branders nog veels te duur en zullen ze pas over een jaartje waarschijnlijk een lekker prijsje hebben. Voor mensen die hem niet echt nodig hebben (ik o.a) raad ik hem dan ook eigenlijk af puur vanwege de dure prijs.

MTI schijnt toch een heel goed merk te zijn...maar mischien stap ik toch over op Asus. En de writer pak ik toch van Lite-On waarschijnlijk.

En over de Radeon 9500 en Nvidia kaart heb ik al vaker gehoord en schijnt een pittig onderwerp te zijn als het gaat om welke van de 2 de beste is. Koop toch liever een Nvidia kaart (krijg ik korting op via een vriend). Want weet het zelf ook niet meer
    8) .

Bedankt voor jullie adviezen :) (geef er nog meer als je kunt ;)).

Laatst bewerkt: 18 mrt 2003
  8. Godd

Godd Listen to Godd

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een 9500 koopt moet je er 1tje van connect 3d proberen te krijgen de 128 Mb versie(geen pro) dan kan je hem als een 9700 laten draaien en istie veel sneller......60% kans dat het lukt...

9. Brutus

Brutus Xbw user

Leuk Bevonden:
    0
    IK zou een snellere processor kiezen maar voor de rest is ie wel okee.,:p

10. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    De amd 2000+ hoeveel Ghz is dat dan in werkelijkheid toch geen 2.0 of wel ???? Ik had dat namelijk ooit eens gehoord ..........

MSI is een mooi moederbordje ik heb zelf de MSI 648 MAX (beste uit de test) de eerste van mij was welliswaar meteen al kapot maar heb er nu een nieuwe inzitten hij draait als een zonnetje.

11. TRGXtreme

TRGXtreme Xbox Addict!

Leuk Bevonden:
    0

JA MSI is een goed merk.....En die amd 2000 loopt op een 1.64 Ghz processor als ik het me goed herinner.

12. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Waar in nederland woon je als ik vragen mag ????

13. Inferno

Inferno Generals ownt :)

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet wat je budget is, maar ik vind persoonlijk dat je nogal verouderde dingen koopt. Zelfs een half jaar geleden kocht ik al een XP2000+ voor 99 euro... ook de Ti4200 is wel een beetje aan de oude kant... maar als je weinig budget hebt zou je beter voor een Radeon 9500 Pro kunnen gaan, ongeveer zelfde performance (bijna altijd meer), maar wel DirectX 9 ondersteuning.

Een XP 2000+ loopt btw op 1.67 GHz. (beginnend bij 1,33GHz (=1500+) per 66,7 MHz 100+ erbij, dus 333MHz erbij = 500+ erbij, dus 2000+ :))

14. PONKX

PONKX New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Leuk systeempje, amd xp 2000+? Goeie keus :D. Daarentegen zoals een aantal ook aangeven, misschien zou je voor een "betere" videokaart kunnen kijken. Ik wil lame doen, maar ti4200 is ok, daarentegen is de radeon ook best wel qua prijs gezak. Misschien een 9700 pro? Die je dan met behulp van een kleine tool kan laten draaien op snelheid van 9900? Naja, kijk maar zelf, voor de rest ziet het er erg goed uit. Alvast veel plezier ermee :D

Trouwens, prijsverschil tussen een xp 2200 is ook niet zo groot. Misschien een ideetje? Ik zeg het alleen maar voor jouw bestwil :D

15. Inferno

Inferno Generals ownt :)

Leuk Bevonden:
    0
    Radeon 9900 bestaat niet grappenmaker... de R350 (radeon 9800) is btw anders dan de 9500/9700 core, dus dat kun je niet zomaar ff software hacken. Met een 9500 Pro kon je volgens mij wel een 9700 krijgen.

16. TRGXtreme

TRGXtreme Xbox Addict!

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik vind die Ti4200 wel voldoende....want die Radeon 9700 kost 300 euro (ong.) en die Ti4200 kan ik voor 150 Euro op de kop tikken...maar met die Ti4200 zal ik de komende 1 1/2 jaar wel mee vooruit kunnen....en daarna kan ik altijd weer een nieuwere kaart kopen die op dat moment ook 150 euro kosten....en waar ik ook weer 1-2 jaar mee vooruit kan....zo bepaal ik dus in totaal 300 euro (net zoveel als een Radeon 9700 nu ong. kost) en kan ik er 2x zo lang mee doen!

En doe proccesor kan ik altijd nog upgraden....en kan er ook altijd nog wat RAM bijprikken.

Is gewoon een heel goedkoop basisysteem waar ik 1-2 jaar mee vooruit kan en daarna nog makkelijk (en ook goedkoop) kan mee uitbreiden zodat ik ong. 4 jaar vooruit kan.

Heb nu een AMD 700Mhz en ben er nu nog steeds heel tevrden over. Loopt als een trein en alleen de ALLERnieuwste games doen het niet meer....en heb hem nu al ong.3-4 jaar. (ook zelf samengesteld).

Denk niet dat ik er veel aan ga veranderen....was gewoon erg benieuwd wat jullie van de gekozen merken en ervaringen met de producten hadden....(koop dus NIET die Philips CD Writer waarschijnlijk).

Ben wel benieuwd wat de beste (en goed uitbreidbaar) moederbord is op het moment.

Deel Deze Pagina