[PC] [PC] The Movies

Discussie in 'Games' gestart door Darkwing, 30 dec 2005.

1. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25

Ik heb sinds gisteren het spel The Movies en ben er nu al helemaal verslaafd aan.

The Movies is een nieuwe management sim waarin je je eigen filmstudio moet bouwen. Je kunt allerlei sets voor verschillende filmgenres bouwen, plus gebouwen voor casting, productie enz. Je moet acteurs en regisseurs aantrekken en het deze naar de zin maken. Je kunt scripts laten schrijven of je kunt zelf je eigen scripts in elkaar zetten, wat wel lachen is. Je kunt dan je hoofdpersonen kiezen, kiezen uit hoeveel scènes je film moet bestaan en dan per scène een set kiezen, waarna je een aantal standaard shots tot je beschikking hebt die je vaak compleet kunt aanpassen.
    Als een film af is kun je deze nog gaan nabewerken of monteren, en ook nog zelf inspreken als je een microfoon hebt, compleet met lip sync! Dit is helemaal hilarisch.
    Je begint in de jaren 20 met stomme zwart-wit films, en als de techniek groeit, je steeds meer sets erbij krijgt en je acteurs meer ervaren zijn worden je films steeds beter. Ook krijg je gedurende het spel steeds meer gebouwen erbij om je acteurs te behagen (café's, restaurants, zelfs een plastisch chirurg) en natuurlijk moet elke filmster zijn eigen trailer hebben met alles erop en eraan.

Ik ben nu een dagje bezig en ik ben nu al compleet verslaafd. Sowieso hebben dit soort management sims een ongelooflijke verslavingsfactor bij mij (net als zo'n beetje alle Tycoon spellen). Vooral zelf scripts maken vind ik erg cool.
    Als je van dit soort spellen houdt is het echt een aanrader!

http://www.themoviesgame.com
    http://www.lionhead.com/themovies/

Screenshots:

2. Deoxis

Deoxis Coloris

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me wel leuk, maar lijkt me ook snel eentonig worden...

3. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Heb hem ook sinds een week ofzo maar ik vind er eerlijk gezegd niet veel aan. De eerste dag was het nog wel tof maar het duurt zo lang voordat je een fatsoenlijk 5-10 minuten filmpje hebt gemaakt dat ik het spel snel links liet liggen. Ben dan wel een ongeduldig type.

Het sim gedeelte is wel leuk maar vrij stadaard, ik speel dan liever Rollercoster Tycoon 1/2/3

4. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Je moet idd wel geduld hebben om een fatsoenlijk script te bouwen. Nu vind ik het zelf hartstikke leuk om daar mee bezig te zijn - ik ben zelf vanuit mijn studie ook bezig met het schrijven van scripts en het regisseren van tv-programma's en dergelijke - dus ik vind het niet snel eentonig worden. Maar ik geef toe dat je er wel van moet houden.
    Je kunt natuurlijk ook scriptschrijvers inhuren om scripts te schrijven, maar dat is zo standaard... mijn beste films zijn de films die ik zelf geschreven heb :)

5. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Klopt voor mensen zoals jou, die in het echt ook graag filmen/regisseren, is het wel een leuk spel.

Als je zover bent post is een filmpje van je :)

6. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Hehe, ik zit nog maar in 1940 ofzo dus zoveel goeds heb ik nog niet gemaakt.
    Ik zal wel eens een hele flauwe film (mét eigen nasynchronisatie :D) maken en die exporteren. Eerst even een goed script verzinnen :cool:

7. harXcore

harXcore Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toen ik hoorde dat dit spel zou komen, leek me het echt awesome. Heb me er daarna niet echt in verdiept, ofzo, maar hoe jij het nu vertelt... damn, ik moet eens wat meer lezen, en kijken of mijn PC het aan kan.
    Anders wacht ik even tot ik m'n nieuwe PC binnen heb.

8. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Volgens mij zijn de systeemeisen niet zo hoog. Mijn pc is ook niet zo krachtig en hier draait ie prima.

Opgezocht:

9. harXcore

harXcore Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik had het gelezen.
    Wat zijn de specs van jouw PC?

En dan nog iets: als je zelf een script schrijft, kun je dat ook echt uitgebreid doen, of zijn er duidelijke grenzen?

Laatst bewerkt: 30 dec 2005
  10. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn grenzen, je kan zeg maar kiezen uit zo'n 500 (?) scené's die je kan gebruiken, maar je kan wel de gekste films maken door rare scené's naast elkaar te zetten.

Heb wel die zelfgemaakte films op mijn computer staan, weet iemand waarmee je ze kan openen?
    Had wel zelf dat ik dit een week speelde, en daarna weinig aanraakte.

11. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik heb hier een P4 2,6 GHZ met 512 MB RAM. Videokaart weet ik zo niet uit m'n hoofd maar is naar mijn weten een vrij standaard kaartje. Systeem is zo'n twee jaar oud, en het spel draait als een tiet :)

Scripts schrijven gaat als volgt:

Je verzint een titel, kiest een genre, je hoofdpersonen (die je vervolgens aan kunt kleden) en het soort script: simpel, uitgebreid of freeform. In de simpele vorm heb je een intro, middenstuk en een einde, de uitgebreide vorm kent een wat geavanceerde Hollywood scenario-indeling: inleiding, motorisch moment, crisis en dergelijke (weet het niet exact, dit zijn termen uit de klassieke manier van scenario's schrijven). Bij freeform heb je geen indeling in aktes en kun je gewoon scènes achter elkaar plakken. Elke akte kan meerdere scènes bevatten.

Voor elke scène bepaal je in welke set ie moet worden opgenomen. Sets die je al vaker hebt gebruikt in andere films zijn minder interessant dan nieuwe sets. Hoe meer sets je gebruikt, des te beter je film uiteindelijk wordt.
    Dan kies je het verloop van de scène. Elke set heeft een hele reeks aan acties die je kunt uitvoeren. Bij een Western Bank bijvoorbeeld kun je onder andere de bank binnenlopen, de bank binnenlopen met een geweer, de bank binnenlopen met een koffertje, de bank binnenlopen met een bijl, de bank overvallen, de kluis openmaken, iemand neerschieten, iemand in elkaar slaan, een verhitte discussie voeren, geld opnemen, enz. enz. enz. Genoeg opties om uit te kiezen dus.
    De scène wordt geladen en afgespeeld met dummie-figuren als acteurs. Je kunt nu je eigen acteurs op die dummies slepen om te bepalen wie welke rol speelt. Ook kun je bepalen of er figuranten meespelen.
    Bij sommige scènes kun je nog meer dingen regelen. Het perspectief (camerastandpunt) bijvoorbeeld. Of als er iemand in elkaar geslagen wordt kun je bepalen hoe agressief dat moet. Als iemand rondloopt kan dat vrolijk, verdrietig of neutraal. De meeste scènes hebben wel dit soort keuzemogelijkheden.
    Daarna kun je nog props toevoegen, bepalen of het dag- of nacht is, de achtergrond veranderen, en dan kun je door met de volgende scène. Zo ga je door tot het hele script af is.

Al met al duurt het best lang voordat je een beetje fatsoenlijk script in elkaar hebt, maar dan kun je wel helemaal zelf bepalen hoe het eruit komt te zien.

12. harXcore

harXcore Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, kijk, de computer die ik heb, is 2 GHZ met 256 MB RAM en een GeForce 4 MX440 videokaart [slechtste kaart ooit]. De specs voldoen wel aan de systeemeisen, maar dat doen ze wel vaker, en dan loopt het alsnog voor geen flikker.

01. Vredige situatie.
    02. Protagonist wordt voorgesteld.
    03. Antagonist wordt voorgesteld.
    04. Crisis.
    05. Vredige situatie hersteld.

Zo heb ik het ooit op school geleerd. ;P
    Maar goed, klinkt allemaal redelijk uitgebreid.

13. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik zag bij het Post Production Office wel een optie om de film te exporteren, maar het het nog niet geprobeerd. Misschien dat het daarmee werkt?

Hehe, dat is een wel erg versimpelde versie :)
    Volgens de klassieke opvattingen (die nog steeds gebruikt worden in praktisch alle films) heb je idd een protagonist (good guy) en een antagonist (bad guy), en wordt een verhaal vertelt in drie aktes. Elke akte kent meerdere elementen, die in principe in elke film of verhaal voorkomen. Een beetje kennis van deze theorie helpt je wel in het maken van goede filmscripts in dit spel :)
    Nu scheelt het dat ik net het vak scenarioleer volg, dus eigenlijk zou ik het spelen van dit spel gewoon als studeren kunnen beschouwen :+

14. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Upload is wat filmpjes, lijkt me wel lachen :).

15. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    DW, heb je al een award winnende film gemaakt dan?
    Ik ben 1 keer genomineerd voor beste park, maar meer ook niet :+.
    Stond wel op nummer 1 van beste film tot nu toe, misschien toch maar weer eens gaan spelen!

16. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Heb 2 awards gehaald, eentje voor beste park en eentje voor hoogst gewaardeerde film. En die film had ik zelf geschreven :cool: Was een klassieke western waarin een vrouw haar man hielp ontsnappen uit de gevangenis. Deze film gooide hoge ogen op het filmfestival van 1940 :cool:

Vanavond ga ik wel ff een echte blockbuster in elkaar zetten, ik zal even kijken of ik die dan kan exporteren en ergens kan uploaden.

17. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik keek net op mijn computer, en de film bestanden zijn .TRL bestanden.
    Weet iemand toevallig hoe je die kan converten dat je ze kan zien? (of waar je ze mee af kan spelen).
    Ben het nu weer aan het spelen :9.

18. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    Lijkt me wel een leuk spel dit, hopelijk lijkt het niet teveel op de sims. Maargoed, ik vind wel dat dit spel is uitgekomen zonder de ook maar enige aankondiging. Ik zag hem opeens in de winkel liggen, geen advertenties, reclames of niets.

19. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Dat hoeft niet altijd negatief te zijn ;) Er zijn zoveel games die overhyped worden de laatste tijd...

Ik ben nu bezig met een vette blockbuster :cool: Een weerwolvenfilm in jaren '40 stijl :D

20. harXcore

harXcore Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, cool.
    Kun je dan ook echt laten zien dat een weerwolf mensen vermoordt?

Deel Deze Pagina