PC Upgraden

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door FreeShooter, 2 mei 2004.

1. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Heej,

ik heb een hele oude pc , een 500 mhz :eek:
    Ik wil hem graag upgraden maar ik snap er weinig(lees : niks)van,kan iemand me helpen?
    Dan wil ik vooral een nieuwe Processor , moederbord , videokaart

Edit , ik heb hier wat gevonden... Maar wil niet alles nieuw

Laatst bewerkt: 2 mei 2004
  2. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Als je pc zo oud is, ben ik bang voor je dat je beter gewoon een hele nieuwe pc kan kopen. Als je niet alles nieuw wilt, gaat ook niet alles werken. Je kan beter zo een Aldi pc kopen, dan upgrade, naar mijn mening.

3. SILVER_bullit

SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

Leuk Bevonden:
    6
    Jep, ik zit met hetzelfde probleem en zou als ik jouw was gewoon een nieuwe pc aanschaffen... Iets duurder maar heb je wel alles helemaal nieuw wat ook goed op elkaar aansluit!

4. FabianNL

FabianNL Guest

waarschijnlijk moet je op die oude pc zoveel gaan vervangen dat upgraden zinloos wordt, je hoeft natuurlijk geen nieuw toetsenbord/beeldscherm enz. te kopen, scheelt soms ook wel aardig wat

5. ICT-Boy

ICT-Boy Vinc

Leuk Bevonden:
    0
    je moet eerst kijken hoeveel geld je te besteden hebt en wat je er mee wil gaan doen.
    dan kan je wat leuks bij elkaar gaan zoeken

6. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Helaas moet ik me daarbij aansluiten. Je pc is te oud om te upgraden. De onderdelen zijn niet meer te koop. De onderdelen die wel te koop zijn, werken niet samen met wat je nu hebt of geven veel problemen. Mocht het wel werken, dan vertraagt de oude hardware het systeem dusdanig, dat je niet veel voordeel hebt van je upgrade.

En dan nog iets, je investeert dan een behoorlijk bedrag in een upgrade van een systeem wat toch snel weer verouderd zal zijn. Dan kan je beter doorsparen en een nieuwe kopen.

Voorbeeld:
    Processor kan niet meer geupgrade worden, dus komt daar ook het moederbord bij. Dan past je geheugen niet meer, dus dat moet ook. Dan is je voeding niet krachtig genoeg en de behuizing zal misschien niet passen of veel te warm worden, dus die ook.
    Dan kan je problemen krijgen met je videokaart, of deze is zo traag dat hij het hele systeem vertraagt. Die dus ook. Harddisk van die tijd was ook een stuk trager, dus die zal je ook willen vervangen om toch een beetje een snel systeem te krijgen. Misschien nog een nieuwe cd of dvd brander erbij en voila, we hebben een compleet nieuw systeem.

Monitor kun je nog wel behouden, en misschien je toetsenbord en muis. Floppydrive ook wel, maar dat zijn de kosten niet.

Je kunt dus beter een nieuw systeempje samenstellen en de oude pc verkopen of weggeven. Voor internet en tekstverwerken zal hij nog prima voldoen.

7. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Mijn pc is inmiddels 2 jaar oud en ik wil ook upgraden... aangezien de techniek zo ver vorderd de laatste jaren is het slimmer om gelijk een nieuwe pc kast te kopen.

Dit ga ik dus ook binnen korte termijn doen. De onderdelen van mijn oude (bijv. 512 ddram, GeForce 4 Ti 4200 128 ddram videokaart etc..) ga ik los verkopen. Heb ik tenminste nog wat geld voor mijn oude computer. :)

8. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    @ DeMoN-NL: Upgraden zit er voor jouw echt niet meer in. Dat zal een nieuwe pc worden (wat igg bijna hetzelfde als upgraden is, maar dan alles in 1 keer). Dus wat is je budget voor je nieuwe pc?

@ MasterChief_007: Wacht jij maar tot dat de nieuwe generatie grafische kaarten in de winkel liggen. Tegen dan is de nieuwe vloot processor normaal gezien ook al uit. Als je echt nu wilt upgraden, wat is je budget?

9. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Ik wacht idd nog tot de nieuwe videokaarten. Ik heb alles hardstikke nieuw (tft scherm / muis en toetsenbord en boxen met woofer. Gaat dus puur om de kast.

Ik heb een budget van 1650 euro voor puur alleen de kast. Overige geld besteed ik wel aan andere dingetjes.

Laatst bewerkt: 2 mei 2004
  10. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt beter gewoon een nieuwe PC aanschaffen en die oude als PC voor erbij gebruiken ofzo :) Als je het echt goed wil doen koop je een P4 3 ghz, met ATi Radeon 9800 XT, 1024 MB DDR, goed moederbord van ASUS ofzo etc...

Maar als je budget niet toereikend is dan zul je wat moeten beperken. Maar leg echt de nadruk op je videokaart, die zul je nodig hebben in de toekomst.

11. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dat is dus de stommiteit die je nu kan doen. In zomer (of zelfs deze maand) komen de nieuwe processoren er (socket 939 van AMD samen met de AMD 64 3500+ en de 3800+) en de nieuwe generatie grafische kaarten liggen ook tegen eind juni/begin juli in de winkel.

12. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Ik koop mijn nieuwe pc wel rond augustus/september :)

13. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En de rest is dan meteen crap? Denk het niet... als je flink wat geld neerlegt én wil wachten dan moet je dat doen ja... maar ik denk niet dat ze voor niks een bon voor gratis Half-Life 2 bij aan ATi Radeon 9800 XT doen 8)

14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    De rest is niet crap, maar voor ongeveer dezelfde prijs zal je binnekort veel beter onderdelen kunnen kopen.

Als ik zou moeten kiezen tussen een 9800 XT met bon voor HL² (die je dan eerst naar Amerika moet sturen) of een 6800 Ultra dan pak ik toch wel de 6800 Ultra waar het gerucht van rond gaat dat Doom³ erbij zit.

15. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft die niet naar Amerika te sturen hoor... er staat een activation code op en die moet je op een site van Ati intypen en dan geef je je adres etc op :)

Anyway, je hebt wel gelijk. Een XT is nog steeds heel erg duur, en als toch voor duur gaat kun je beter die 6800 Ultra pakken... alhoewel er toch niks mis is met de XT :confused:

Deel Deze Pagina