PC valt hele tijd uit

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ToanToan, 31 jan 2005.

1. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb een probleem met mijn pc. na een tijdje valt hij opeens uit. eerst viel die altijd ong. na een uurtje uit als ik zat te gamen. maar nu valt tie ook bij simpele dingen uit. als ik hem weer probeer op te starten. gaat hij 3 sec aan en valt tie weer uit. lijkt op kortsluiting. ik heb hem ook opengemaakt en voel dat die koelingsysteem(weet niet cker hoe dat heet, maar het is een ding helemaal boven in mijn kast waar een ventilatortje inzit) heel erg heet is. Ik weet niet of dat het probleem is, maar kan iemand mij mischien uitleggen wat er aan de hand is voordat ik hem laat repareren? de pc is trouwens pas 3 maanden oud.

(ps: kan een mod ff de titel veranderen in pc valt hele tijd uit,alvast bedankt.)

Laatst bewerkt: 31 jan 2005
  2. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Is het de processor die zo warm word?

Zo ja, dan zal dit een beveiliging zijn op het doorbranden er van. Op één of andere manier kan het dus zijn dat de koeling niet na behoren werkt.

3. RicoBoy

RicoBoy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    misschien overvloed aan spyware? scan je PC eens met Ad-Aware.
    ALs het een hardware probleem is, kan ik je er jammer genoeg niet mee helpen. Maar ik zou eerst proberen je PC te scannen op Spyware en/of virussen. En volgens mij ligt dit niet aan je PC zelf hoor, maar ja, dat weet ik ook niet zeker :) Succes!

4. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    ja ik heb al geprobeerd te scannen op virussen. maar het probleem is dan: hij valt dan uit tijdens het scannen :p

5. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Dat heb ik ook al een keer meegemaakt, Het ligt aan je voeding.
    Ik denk dat je een nieuwe voeding nodig gaat hebben.

6. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet het wel zeker... koop een nieuwe voeding dat kastje waar je het over hebt namelijk (die met die fan) das je voeding :)

7. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    ooh oke thnx voor de response. ik denk dan dat ik naar de media markt toe ga en het probleem uitleg en dat ze het dan voor me repareren ofzo, wnat ik heb er 3 jaar garantie op.

8. nielsi

nielsi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja koop een nieuwe voeding

9. patje_1_1_2

patje_1_1_2 Westland uber alles

Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor systemspecs heeft je computer? En van wat voor merk is je voeding?

10. GrEyFoX1987

GrEyFoX1987 Derp.

Leuk Bevonden:
    0
    mediamarkt pc's... zucht :mad: das het merk medion geloof ik... weet alleen niet of de voedingen ook van dat merk zijn.. zal best wel :mad:

11. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Heb je er eigenlijk extra dingen in gehangen als ccfl's enz.?

12. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Krijg je een melding dat hij uitgeschakeld gaat worden? Zo ja heb je hetzelfde worm virus als ik heb gehad.

Via de site van microsoft zijn daarvoor programma's te downloaden.
    Zal je wel een nieuwe install moeten maken en direct die drivers downloaden.
    Gaat het nogsteeds in beginsel fout maar kun je waarschijnlijk nog wel tijdig herstellen.

13. GrEyFoX1987

GrEyFoX1987 Derp.

Leuk Bevonden:
    0
    als je zn post leest zie je dat zn pc niet eens opstart en das blaster... dan gaat je pc rebooten

14. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0

Medion = Aldi

MediaMarkt heeft van bijna alle merken pc's.

15. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    het is een fijutsu siemens. 3,2 ghz P4 , 1024 mb ram, 200 gig, 256 mb videokaart geheugen. nog alle standaard dingen erin.

16. Lucky13

Lucky13 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zegt "iedereen" > koop een nieuwe voeding, terwijl er talloze andere redenen zijn waardoor zijn pc kan rebooten :p check de temperaturen van je systeem eens en gooi er eerst eens een antivirus en adaware overheen...

17. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    en

lijkt me duidelijke zaak van kapotte voeding of teweinig wattage...

18. GrEyFoX1987

GrEyFoX1987 Derp.

Leuk Bevonden:
    0
    en aangezien het zo'n voorgemaakte pc is is de voeding waarschijnlijk niet te zwak maar gewoon verrot... ik zou ff teruggaan ;)

19. patje_1_1_2

patje_1_1_2 Westland uber alles

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je 2 geheugenstrips of drie geheugenstrips erin zitten? Ik heb wel eens gelezen, als je drie geheugenstrips derin heb zitten, dat ie daardoor ook wel eens kan vastlopen. Als er 3 inzitten moet je ff kijke hoe je comp het doet met twee geheugenstrips.

En op welke agp staat je videokaart? 8x of 4x? Bij mij stond ie op 8x en dat was bij mij de reden dat mijn comp vast liep. Nu staat ie op 4x en werkt alles perfect.

20. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1

om eerlijk te zijn. ik heb geen flauw idee waar je het over hebt :cool: . ik weet niet echt veel van computers. maar ik breng hem donderdag na de media markt kijken wat ze eraan doen :)

Deel Deze Pagina