PC valt uit

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door IWFH '2006', 5 jan 2007.

1. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus een probleem met onze nieuwe pc. Hij is al enkele keren uitgevallen, en we hebben zelf nog niet echt een reden kunnen vinden. Gewoon bij hele normale bezigheden gebeurd dat dus.

Nou weet ik dat je in het foutenregister oid kan opzoeken wat de oorzaak is, maar waar kan ik dat foutenregister vinden? O-)

En misschien hebben jullie een idee waar het aan liggen kan?

2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    voeding?

p.s.

Deze Computer -> Rechtermuisknop -> Eigenschappen -> Geavanceerd -> Opstart en herstelinstellingen

wanneer hij dan vasloopt kan je als het goed is de foutmelding lezen ipv dat hij gelijk opnieuw opstart

Laatst bewerkt: 5 jan 2007
  3. BLACE

BLACE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kijk of de koeling wel goed is^^ ik heb er zelf ook erg veel problemen mee ook al valt het tegenwoordig wel wat mee..
    Zet de computer eens aan zonder kap,,als ie t dan wel goed doet ligt het hoogstwaarschijnlijk aan je koeling;)

4. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt me sterk dat het daar aan ligt, en om nou de hele tijd zonder kap te gaan computeren? Het is nu in een week tijd een stuk of 5 keer gebeurd. En het is een splinternieuwe computer, samengesteld door een 'computerbedrijf'.

5. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Wat voor voeding heb je nou?

6. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Bestec 300W

7. Rembo

Rembo Xbox 360 for live!

Leuk Bevonden:
    0
    die van mij viel ok uit :p heb hem toen open gemaakt en alles gecontroleerd + stof er uit gezuigd met stofzuiger en nu valt die niet meer uit :)

8. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Stof kan er nog niet in zitten, de pc is nog niet eens een halve maand oud :eek:

9. Rembo

Rembo Xbox 360 for live!

Leuk Bevonden:
    0
    die van mij was een goede maand :p

vond het ok wel raar maar goe :p hij valt nie meer uit :)

10. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    hm 300watt is wel erg mager, en dan ook nog een b merk. Geen garantie dat het daar aan ligt, maar toch...

11. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik vind het zo raar dat het gebeurd als je praktisch niks aan het doen bent op de computer.

12. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou gewoon even contact opnemen met het bedrijf waar je hem hebt gekocht. Zeker nu hij nog maar twee weken oud is. Als er iets mis is, valt dat gewoon binnen de garantie! :)

De verdere specificaties van de hardware weten we niet, dus of de voeding te zwak is valt eigenlijk niet zo veel over te zeggen.

13. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Wat verdere specificaties:

Intel Pentium D915 Dual Core 2,80 GHz
    Intel Isleton moederbord D946GZis
    Onboard videocard dacht ik (Intel Graphics Medai Accelerator 3000)
    1024 MB DDR2
    250 GB Hardeschijf 7200 RPM

14. BLACE

BLACE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zei alleen: probeer het eens een tijdje zonder kap;) als ie t dan goed doet weet je dat t daaraan ligt en kun je er iets aan doen:)
    Bij mij deed ie t gewoon goed zonder de kap erop en zodanig kwamen we erachter dat het aan de ventilator lag(koelde niet genoeg)
    Onze computer was ook net nieuw en ook samengesteld door een lokaal bedrijf.

Laatst bewerkt: 5 jan 2007
  15. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg: Stofzuig rustig en niet te wild de binnenkant, vriend van me had het nog bij een LAN; veel crashes, nadat hij stofzuigde waren ze weg. Ook zou het de voeding kunnen zijn. Download everest en bekijk de voedingwaardes, laat ze <5% afwijken. Succes ermee, ik heb het ook eens gehad, toen was het omdat de CPU overheated was; de CPU cooler was niet aangesloten;). Vaak zijn zulke fouten namelijk of over-verhitting of te veel stof.

16. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Mmm, ik zal morgen de kappen eens loshalen. Wat is dat everest precies voor programma?

Ik weet niet meer precies waar ik het las, maar Z3R0-P4R4DOX had toch ook last van uitvallende computer? En nadat hij een andere stekkerdoos had was het probleem weg. Dus zou het daar ook aan kunnen liggen? De pc + randapparatuur zit nu allemaal in 1 stekkerdoos (eigenlijk zijn alle stekkers verdeeld over 2 stekkerdozen maar met 1 aansluiting naar de muur).

\edit: ik had trouwens ergens op internet gelezen dat het stofzuigen van de binnenkant van je pc juist niet moet doen? Dit omdat je computer oid statisch kan worden opgeladen ofzo en hij hierdoor aan z'n mallemoer kan gaan.

Laatst bewerkt: 6 jan 2007
  17. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik doe het al jaren;), niets gebeurt. Je kan ook zachtjes blazen maar dat is niet zo effectief:D. Of een stofzuiger die je op blazen kan zetten, dat kan ook.

Everest is een programma wat waarden afleest van je pc, zoals voedingswaarden(weet wat je eet8)), temperaturen van onderdelen, etcetera. Als je dit even download(link staat in de startpost van 'nieuwe pc/onderdelen deel ***', dan kan je je voedingwaardes aflezen(of de voltlijnen van de voeding van de pc dus in orde zijn), en als dat zo is, dan weet je in ieder geval dat dat het probleem niet is!

18. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, thnx :) ben nu aan het downloaden. Ik zal zo de uitslag posten ;)

\edit: ik vat het programma niet helemaal. Maar op het moment is de temperatuur van de CPU 65 en die van het moederbord 41. De koelingsventilator van de CPU staat op 1.1.

\edit2:

Veld Waarde
    Sensoreigenschappen
    Sensortype Analog Devices ADT7476 (SMBus 2Eh)
    Moederbordnaam Intel D946GZAB / D946GZIS / D946GZTS
    Chassis inbreuk opgemerkt Nee

Temperaturen
    Moederbord 41 °C (106 °F)
    CPU 56 °C (133 °F)
    Aux 46 °C (115 °F)
    WDC WD2500YD-01NVB1 [ TRIAL VERSION ]

Koelingsventilatoren
    CPU 1139 RPM

Spanningswaarde
    CPU Core 1.20 V
    +3.3 V 3.30 V
    +5 V 5.00 V
    +12 V [ TRIAL VERSION ]
    North Bridge Kern 1.26 V

19. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    65 idle? Dus zonder dat je net gamede? Dat is heet.

edit; 56 valt mee

Deel Deze Pagina