[XOne] pc / xbox vinden elkaar niet meer

Discussie in 'Games' gestart door shadow123, 27 jan 2009.

1. shadow123

shadow123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    G'dag,
    hopelijk kan iemand mij helpen, ik zit met het volgende

Wegens leeftijd van m'n oude pc heb ik een nieuwe gekocht, op de oude altijd zonder problemen m'n 360 aangesloten en nu op m'n nieuwe pc krijg ik niks meer voor elkaar

ouwe systeem was:
    XP Pro SP 3, 3com onboard netwerkkaartje en TVersity

Nu heb ik een nieuw systeem
    XP Home SP 3, realtek RTL 8168 losse kaart en een onboard Realtek kaart
    Ook weer gebruik makend van TVersity (al staat er nu ook WMP 11 op)

Gebruik de handleiding van http://xboxelle.spaces.live.com/blog/cns!E83A6D6C82C489F1!265.entry
    Welke instellingen dus perfect werkte op m'n oude pc

Ik heb op m'n xbox qua instellingen niks veranderd en als ik m'n oude pc aansluit werkt het direct weer
    Heb op m'n nieuwe pc, zover ik kan zien, exact alles hetzelfde staan qua firewall en netwerkinstellingen, maar noch TVersity, noch m'n xbox ziet het andere apparaat.
    Ik heb beide netwerk aansluitingen geprobeerd op de pc, op het moment dat ik de netwerkkabel aansluit geeft hij wel 'verbonden' aan

Is er misschien iemand die enig idee heeft, want ik snap er geen hout meer van

alvast dank

2. Wizzing

Wizzing Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met TVersity heb ik verder geen ervaring dus hier kan ik je niet mee helpen.

Wel had ik deze week een soort gelijk probleem met een verse windows install, mijn xbox kon mijn computer niet vinden terwijl mijn computer de xbox wel kon zien. Ik had in Windows Media Player 11 alles goed staan en alle firewall opties bij langs gegaan e.d.

De oplossing voor mij was toen Windows Media Player 11 opnieuw te installeren en toen werkte alles gelijk perfect.

Wat overigens ook nog wel eens wil werken een eventuele viruscanner uitzetten

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Virusscanner zou moeten aangeven als hij netwerkverkeer blokkeert, zelfde geld voor de firewall maar je zou voor de test kunnen proberen om ze even uit te zetten.

je hebt dus 2 netwerkkaarten in je pc waarvan 1 voor internet is en de 2e voor de xbox?

wat gebeurt er als je in de lan instelling van de netwerkkaart op de pc die aan de xbox hangt het ip van de xbox als gateway opgeeft? (dus 192.168.0.2).

hoe zijn de 2 netwerkkaarten op de pc geconfigureerd? zit er een netwerkbruggetje tussen? of ICS? is het de bedoeling dat de 360 ook via de pc op internet kan?

dat is nml hoe ik normaal gesproken een directe verbinding zou maken,.. maak ze elkaars gateway.

welke lampjes en welke kleur knipperen er op de netwerkkaart op de pc? kan zijn dat de 1 op auto-negotiate staat en de ander op 100mbit o.i.d

4. shadow123

shadow123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dank voor de reacties

Ik heb geen virusscanner en firewall heb ik aangepast of zet ik uit (windows standaard)

Als ik het IP gelijk zet dan faalt bij de Connection Test op de Xbox het netwerk al
    Dat slaagt normaal wel als het IP op 1 staat ipv 2

Ik heb MP11 opnieuw geinstalleerd
    Zet MP 11 aan, Xbox aan, media delen, et voila daar is de Xbox in MP11, klik op toestaan
    Maar vervolgens ziet de xbox de pc gewoon niet

Bij die network test zie je als resultaat ook PC FAILED
    Hij geeft:
    Network: Connected
    PC: Failed
    Daarna krijg je dat PC not listed scherm, maar hij zoekt wel (neem ik aan) maar er verschijnt geen pc in de lijst

De xbox staat niet online, als deze online gaat zal het via draadloze usb zijn
    PC is ook via draadloos

Netwerkkaart configuratie weet ik de ballen van
    De ene is gewoon een standaard die op hetmoederbord zit
    De andere is een PCI kaartje, daar kan ik verder niks op zeggen

ik word een beetje gefrustreerd onderhand |:-

Deel Deze Pagina