PC/Xbox voor- en nadelen.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door masterape, 28 sep 2002.

1. masterape

masterape Guest

Ik heb nu een xbox thuis staan maar ik ben aan het overwegen om een PC te kopen.Nu vraag ik jullie om advies.Ik wil graag horen wat de voor- en nadelen(welke games er komen,houdbaarheid enz. enz.) van de PC en xbox zijn.Ga er maar vanuit dat ik iets van een pentium 4 koop of een AMD dus een redelijke nieuwe bak.En ik zou ook graag willen weten wat jullie aanraden als systeem.En trek een conclusie.Dus xbox is beter of PC is beter.En niet mee aankomen van Xbox rulezzzzz!!!
    Sorry al bestaat er al zon topic of hij staat fout want ik wist echt niet waar ik hem moest plaatsen.

2. Xbox gamer

Xbox gamer Guest

Xbox Ruuullleeezzz (Teaser):+ :D

3. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb zo'n vermoeden dat je al een PC hebt, anders zou je dit niet kunnen typen, maar goed:

Een Xbox is "spel erin spelen", een PC is: "Spel erin, instaleren, patches downloaden, drivers updaten, crashen etc etc, bij sommige spellen een aaneenschakeling van problemen. Kortom de Xbox is ideaal om gewoon relaxed te spelen, PC is meer voor mensen die specifiek een spel willenaf af en toe een spelletje naast hun normale office/webdesign etc praktijken.

4. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met de pc kan je natuurlijk veel makkelijker spellen op internet spelen , maar met de xbox kan je beter de goeie spellen kopen. Bij mij doet ie dat langzaam op de comp (goede spellen). Ik denk toch dat een pc wel beter is want je kan ook allemaal patches downloaden enzz.. ooh ja (xbox rulesss) ;)

5. Alexandrio

Alexandrio Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    xbox en pc

Grootste verschil: een beetje pc kost het 10-voudige van de xbox (dus onvergelijkbaar)

6. masterape

masterape Guest

Zou jullie misschien zoiets kunnen doen?

PC |Xbox
    |

7. Kremers

Kremers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben gelukkig bezitter van zowel een XBOX als een snelle PC :)

Als ik zou moeten kiezen zou ik voor PC gaan gezien dat meer biedt dan alleen games...

Oh ja, voordeel van Intel is dat die een stuk stabieler is, AMD is echter weer goedkoper, ik heb zelf op dit moment een PIII 1200 en ga hierna naar P4, voor mij geen AMD meer, veel te veel problemen mee gehad...

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    *Heeft het idee dat Masterape met een werkstuk oid bezig is :D

Xbox is idd gewoon lekker relaxt gamen, ondertussen beetje zappen op TV etc

9. masterape

masterape Guest

Nee Wouter ik hoor gewoon graag meningen en in een tabel is da wel handig.Kan iemand wat games opnoemen voor de PC.

10. yony_the_gamer

yony_the_gamer A.K.A -YonY-

Leuk Bevonden:
    0
    wou jij je xbox niet kwijt?

11. masterape

masterape Guest

Je wijkt af van het onderwerp.Wat vinden jullie trouwens een goed systeem?

12. Tsunami

Tsunami Feel Tha Wave

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf een (tamelijk) langzame PC thuis staan. Een P3 800 met een bescheiden Geforce2. Niet een super bak om de nieuwste games op te spelen. Daarom heb ik mijn Xbox. Maar nu even op Masterape's manier:

Xbox | PC

-Even snel gamen - Eerst spel installeren, eventueel
    dingen downloaden. Veel opties
    instellen enz.

- Games zijn duur.... -Games zijn t.o.v. de Xbox goed-
    koop

-Geen upgrade problemen - Je systeem is op de dag dat je
    hem koopt eigenlijk al weer traag.
    Met andere woorden, veel upgrad-
    en om hem compatible te houden
    voor de nieuwste games.

-Meestal groter beeldscherm, - Relatief klein beeldscherm maar
    maar wel minder scherp dan wel scherper beeld dan TV.
    PC monitor

-Goedkoop - Duur

Edit/ sorry schema is misschien niet helemaal duidelijk. Maar het moet wel te begrijpen zijn. ;)

Laatst bewerkt: 28 sep 2002
  13. Kremers

Kremers Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ben van gedachte veranderd :D

Heb het draadje gister avond op slot gegooid

PIII is snel genoeg, alleen jammer dat ze bijna niet leverbaar meer zijn.

Ik heb gister ff gekeken wat het me zou kosten als ik naar PIV wil upgraden: €700 :eek:

Ja daaaaaaaaaaaaaag :p

En mijn pc is snel genoeg, heb een PIII 1200 op 133mhz met 512mb en een Geforce Ti4200 :)

Speel UT2003 met gemak in 1024*768 :)

Het goedkoopste/beste is om losse onderdelen te kopen en dan de PC zelf in elkaar zetten of het door en kennis laten doen, ik heb mijn pc ook zelf in elkaar gezet :)

Laatst bewerkt: 28 sep 2002
  14. masterape

masterape Guest

He Kremers kun je beter nieuwe pentium 4 kopen van plaats te upgraden ben je iets meer kwijt kijk maar is op marktplaats.nl daar zetten ook bedrijven nieuwe computers neer.Bijvoorbeeld awpc.nl en http://members.home.nl/commserv-pc/

15. Kremers

Kremers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zie nog wel, voorlopig nog onnodig en heb het geld er ook niet voor, in januarie ga ik waarschijnlijk pas upgraden, tegen die tijd is de PIV weer wat goedkoper :)

Deel Deze Pagina