Nou ik had een topic over wat de voordelen en nadelen zijn.Maar nu weet ik dat ik denk ik mijn xbox hou en ook voor een pc ga sparen.Welk systeem raden jullie mij aan.Hou er maar rekening mee dat ik pas over 4/5 maanden er een kan kopen.Want ik ga denk ik een dagblad nemen.Dus nog een vraag welk blad raden jullie aan om te gaan gooien.En wanneer komt de nieuwste reeks nieuwe PCs aan Pentium 5 ofzo?
Als je NU een krantenwijk neemt heb jij over 4/5 maanden nog geen geld voor een PC of je moet al het eea hebben
Waar ken je mij van? En dan is mn wekelijkse krantenwijkje er nog niet bijgeteld Reken er maar op dat je al gauw aan de €1500,- zit. Met een dagblad rondbrengen verdien je iets van € 130,- in de maand dacht ik. 1500 : 100 (elke maand geef je toch nog wel 30 euro uit denk ik aan uitgaan etc.) = 15 maanden........w00t
Een P4 is al verkrijgbaar....zelfs tot een kloktijd van 2,8 Ghz!!! Maar daar moet je veel geld voor hebben wil je er nu eentje halen. Maar over 4/5 maanden... Dan zijn ze natuurlijk al een stuk goedkoper... Maar met een beetje een standaard PC + monitor zit je zeker aan een 1000 Euro, voor eentje waar je ook nog een beetje mee kan gamen zeker 1500 Euro. Maar aangezien je ook al een Xboxie hebt heb je aan eentje van 1000 euro denk ik ook wel genoeg. Ik geef je in ieder geval 1 tip over monitoren. Ken zelf een paar vrienden met een LCD...nooit halen! Tenminste de series die nu uit zijn voldoen gewoon niet aan je verwachtingen..geloof mij maar. Kies gewoon voor een normale monitor bijv 17" daar betaal je nu haast niks meer voor. En de rest ja een goede 3D kaart kost je zo 200 euro. Je kunt wel een geforce2 voor een 70 euro op de kop tikken maar daar speel je echt de nieuwste games niet meer op. Tsja...wat heb je nog meer. Intern geheugen. Ga voor DDR = Double Data en is zo 4x sneller als SDRAM. Is iets duurder, maar je kunt er ook langer mee door. Een processor. Ja daar hebben we het al eerder over gehad. Wacht even af en je kunt ze voor een prikkie op de kop tikken. Maar wil je over 4/5 maanden ook echt het nieuwste van het nieuwste moet je wel denken aan 250 euro. Voor een AMD Athlon 2000+ betaal je nu zo'n 220 gulden maar dan heb je nog lang niet het hoogste wat bereikbaar is in deze dagen. En een lekker moederbord kost je ook zo 200 euro en hij moet natuurlijk wel compatible zijn met je processor maar dat spreekt voor zich. Je ziet het al, een beetje een goede computer kost een vermogen. Je moet dus voor je zelf duidelijk stellen wat je er mee wil en daar je onderdelen op aanpassen.
nou ik verdien per maand 250 euro met mijn kranten wijk. maar dan haal je het nog niet, 250 x 5 maanden is 1250 euro. nou als je een Pentium 5 zou willen of in ieder geval een erg snelle pc dan moet je toch echt minstens 1700 euro neerleggen. en dan heb je alleen een snelle pc. dan moet je nog een goede 3D kaart en een brander en dvd speler en zo neem ik aan. dus dat haal je voorlopig niet met je krantenwijkje.
ik bezorg er geen. maar een vriend van mij bezorgd gooi en eemlander en dan verdiend hij 80 gulden per week.
ehm 1 wijk , dus 250 per maand per wijk. En dan na de zomer en na de winter 75 euro. echt waar. ongeveer 60 euro per week.
You lucky devil! Bij ons in de buurt heb je Meerbeek, zegt je natuurlijk niks maar vond het leuk om even de naam te vermelden , maar daarmee verdien je met een wijk van 270 folders zo rond de 130 euro in de maand. Je bezorgt dan twee keer in de week. Een keer op donderdag en een keer op zaterdag. Folders moet je zelf komen ophalen. Indien je een wijk ergens buitenaf hebt berekenen ze ook fietsgeld.
270 folders?????? das fucking veel man. ik moet 120 kranten of zo. maar ik moet elke ochtend om half 6 opstaan. op zondag avond na
Geloof me dat valt nog reuze mee: *uurtje invouwen *uurtje rondbrengen Dus twee uurtjes per dag dat je moet rondbrengen. Dus zo'n 4 uur per week X 4 weken is 16 uur voor 130 euro = ong. 8 euro per uur. Maar aangezien de winter weer voor de deur staat...toch wel een zwaar baantje. In de zomer is het wel handig, je fietst/loopt/skate een beetje door de buurt met een stapeltje folders onder je armen. Een kameraad helpt even mee en ondertussen kom je vrienden tegen en maakt even een praatje. Dus geen zwaar baantje. Maar in de winter: niemand is buiten omdat het koud is, je hebt zelf koude/zere/krampachtige handen die je nog nauwelijks kunt bewegen.... Conclusue folders in de winter een nachtmerrie, folders in de zomer een droombaan