1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] BMW 320TC cup UK/FR

Discussie in 'XBW Racing' gestart door asjemenou75, 15 aug 2016.

  1. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    [​IMG]
    [​IMG]

    Update per 29-09-2016

    Na terugkomst van ieders welverdiende vakantie, bij voldoende interesse omdat Assetto Corsa MP misschien toch wat tegen valt ……… , de BMW 320 TC2 Cup

    1. 04-09 Oulton Park International (practice, kwalificatie, gevolgd door 2 heats)
    2. 11-09 Le Mans Bugatti (practice, gevolgd door 2 heats)
    3. 18-09 Snetterton 200 (practice, gevolgd door 2 heats)
    4. 25-09 Silverstone International (practice, gevolgd door 2 heats)
    5. 02-10 Monaco Azure Circuit PowerStage. (practice, gevolgd door 2 heats)
    Algemeen:
    20:15 uur: Joinen Lobby
    20:30 uur: Practice: 15 minuten
    20:50 uur: Heat 1 (+/- 25 min) : Rollende start, reversed Grid o.b.v. stand in de competitie*
    21:20 uur: Heat 2 (+/- 25 min) : Rollende start, reversed Grid o.b.v. uitslag Heat 1
    * na de zondagavond zal de tussenstand opgemaakt worden, daaruit kan men de startvolgorde voor heat 1 voor de volgende keer aflezen. Mochten er gedurende de competitie nog coureurs bijkomen beginnen zij echter wel achteraan bij aanvang heat 1.

    Aandachtspunten/Uitzonderingen:

    OULTON PARK:

    Voor Oulton Park International zal er t.b.v. de eerste heat wel een 10 min. kwalificatie plaatsvinden en zal heat 1 aanvangen met een staande start o.b.v. uitslag kwalificatie (dus in dit geval geen reversed grid). De tweede heat zal wel rollend aanvangen o.b.v. Reversed Grid uitslag heat 1.

    MONACO:
    Voor Monaco zal er t.b.v. de eerste heat wel een kwalificatie plaatsvinden. Deze kan vanaf nu gereden worden op het Circuit Monaco Azure. Jouw best gereden tijd moet je posten voor zaterdagavond (1-10: 18:00 uur) in dit topic d.m.v. een screenshot. De tweede heat zal wel rollend aanvangen o.b.v. Reversed Grid uitslag heat 1. Of jouw best gereden tijd d.m.v. HOTLAP of in een lobby wordt gereden maakt niet uit, mits de omstandigheden gelijk zijn en de lobbysettings gelijk zijn aan die in de OP. Zorg wel voor een duidelijk screenshot met tijd! Mocht je geen tijd neerzetten, start je heat 1 achteraan. Deze manier van kwalificeren op Monaco wordt gedaan omdat je dan "verplicht" wordt het circuit voorafgaand aan de race vaak gereden te hebben. Dit circuit,leent zich niet om "ff 10 minuten" van tevoren te leren kennen in deze auto. Bovendien zal bij een crash dit tot meer opstoppingen leiden dan bij circuits met wat meer ruimte, dus zorg dat je de omloop en instuurpunten goed kent.


    Weer en ingame tijdstip races: 1 week van tevoren aangekondigd.
    Tuning: DEFAULT, wel setup aanmaken
    Bandenslijtage: REAL
    Fuel Consumption: REAL
    TCS/STM/ABS: ALLOWED
    Schade: VISUAL ONLY
    Verplichte pitstop: NO

    Puntentelling gezien vanaf plek 1:
    Heat 1: 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1
    Heat 2: 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1
    Monaco Power Stage:
    Heat 1: 20,18,16,14,12,10,8,6,4,2
    Heat 2: 20,18,16,14,12,10,8,6,4,2

    Per coureur, de 2 heats met minst behaalde punten zullen niet meetellen. Deze schrapresultaten zullen pas aan het einde van de cup van het totaal afgetrokken worden.
    Racen doen we met minimaal 2 bandjes binnen de witte lijntjes, de reset knop gebruiken we alleen als je op je kop ligt en volledig stil ligt (incl. auto).

    Stand per 28-09-2016

    [​IMG]

    Brieving Azuri Circuit 29-09
    ALGEMENE MEDEDELING VAN DE WEDSTRIJDLEIDING:

    Let met name de eerste paar rondes op, geef elkaar ruimte! Voor het eerst racen we op Monaco en ik weet uit eerdere lobbies dat het goed MOET kunnen gaan.

    [​IMG]

    WEER: Heat 1 Droog, Zonnig
    WEER: Heat 2 Droog, Licht Bewolkt
    INGAME TIJD: Start Practice: 13:00 uur, Start Heat 2: 22:00 uur (kunstlicht)
    DATUM: 15-07-2016
    RONDEN per heat: 16. Start vindt plaats in de 2e! ronde

    20:15 uur: Lobby Open
    20:30 uur: Practice
    20:45 uur: Heat 1 (+/- 25 min) : Rollende start, o.b.v. gereden tijden tot zaterdagavond 18:00 uur
    21:20 uur: Heat 2 (+/- 25 min) : Rollende start, reversed Grid o.b.v. uitslag Heat 1

    (Reversed) Grid Formationlap: Je wordt 1 voor 1 afgeroepen. Je rijdt rustig naar St Devote. De polesitter vangt tussen bocht 1 en 2 (de klim naar boven richting Massenet) het veld op. Als de laatste coureur is aangesloten rijdt het veld in lijn (nr 1 voorop, daarachter nr 2, etc etc. Let op dat je niet te grote gaten laat vallen, MAX 1 autolengte) met max 90 km/hr een hele ronde. De 2e ronde rijdt de polesitter "met max 90 km/hr naar Niveau Chicane (de chicane na de tunnel). De startzone ligt op bij uitkomen cicane t/m Oranje barrierr aan de rechterkant. De startzone is ongeveer 100 mtr lang.

    SafetyCar: wordt ALLEEN door de wedstrijdleiding ingeroepen. Als de safetycar wordt ingeroepen zijn direct de dan geldedne posities gelocked. De nr 1 vangt het veld op op de klim naar boven. Als iedereen is aangesloten rijden we 1 opwarm ronde voor de banden, de 2e ronde mag de nr1 de hersstart in de startzone bepalen zoals hierboven beschreven.

    Blauwe Vlag: Ik verwacht dat deze tijdens Monaco wel eens gebruikt kan gaan worden. Als je de melding krijgt dan aan de kant en koplopers laten passeren. Bij Safety Car mag je jezelf "unlappen" zodra de wedstrijdleiding dat aangeeft. Er wordt waarschijnlijk dan niet een volle ronde gewacht tot je weer aangesloten bent.

    Permanente Gele Zone: Bij Loews Hairpin. Na Mirabeau Haute komt er een flauwe bocht naar links. Als je daar naast elkaar zit heeft de voorligger (zie PJCars positie!) het recht op de bocht. Je sluit dan achte relkaar aan. De gele zone duurt totaan de oranje barrier aan de rechterkant voor Mirabau Bas.

    Reset knop:
    moet je toevoegen zodat je weg kan als je de weg blokkeert.

    Visual Dammage: staat uit.

    KWALIFCATIETIJDEN AZURI CIRCUIT t/m 29-09

    Update (en gesorteerd op rondetijd):

    Wiethok: 1:40:258
    Rossi: 1:40:894
    Jimmy/Dex: 1:41:528
    Kimi: 1:41:566
    Beltoon: 1:42:854
    AZTBTender: 1:42: 906
    Loyall: 1:43:272
    Novacain: 1:44:144
    United Art: 1:44:617
    Asjemenou: 1:45:722
    Crook: 1:49:641
    Racerblade:
    GoldPW:
    Coldzero:
    Danii:
    Surrealistic
    Elite Cassi


    Sterkte!
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2016
    Beltoni, Rossi46, Kimi NL en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    HRT Wiethok : #3
    Kimi: #67
    Asjemenou: #12
    Beltoni: #15
    Racerblade: #1
    Rossi: #2
    majong:
    ColdZero: #36
    AZTB Tender:
    GoldPWnage:
    LoyallRonin: #13
    UnitedArt:
    N0vaCain: #27
    Autogespot:
    Surrealistic: #10
    Crook: #22
    Jimmy aka Dex: #41
    DaniiNL
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2016
  3. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Cool! Maar ik wacht wel even Assetto Corsa af voordat ik beslis of ik meedoe of niet.
     
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ziet er inderdaad mooi uit en de auto en tracklist is heel aantrekkelijk, maar sluit me op dit moment nog eventjes aan bij @Racerblade.
     
  5. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Krijg gelijk weer zin om te racen! Wel even wachten wat AC brengt naar het simrace feestje maar ik houd dit topic in de gaten. Misschien even wat mensen taggen?
     
  6. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Ik doe mee! Maar eerst even F1 2016 en Assetto Corsa spelen in de tussentijd :)
     
  7. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Erg leuk initiatief dit, dus ik zal proberen om er vaak bij te zijn. AC koop ik toch niet, of het moet echt zo superduper zijn dat iedereen overstapt, dan moet ik wel :+ Verwacht van mij geen oefensessies e.d., dus als tuning toegelaten wordt neem ik de verantwoordelijkheid voor de rode lantaarn wel op me ;)

    Da's een goeie, want ik stuitte ook maar per toeval op dit topic.

    @DutchOwnage @Dex @Dave 130R @HRT WietHoK NL

    Euhhmm, met wie zaten we ook alweer nog meer in de party? :oops:
     
  8. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ohja, @Kimi NL natuurlijk!! :) Met z'n grote leuter...
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  9. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    ik doe wel mee!!!! Wagen #3 voor mij hahaha.. Voor ac kunnen we ook andere dagen nemen :)
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2016
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Anmeld! Startnummer onbekend, maar ga proberen er bij te zijn.

    Zal wel minder competitief zijn als andere series ivm op kamers gaan voor mijn afstuderen in Zoeterwoude bij Ducati.
     
  11. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik wil er ook wel bij zijn. AL een hele tijd niet meer gespeeld :)
     
  12. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik ga voor autootje #2, als het mag van Wiethok O-) Dan is enkel autootje #1 nog beschikbaar binnen het SRT Racing Team..haha! Eigenlijk zou @loyallronin dat nummer natuurlijk moeten dragen :) Of @Racerblade01 , dat zijn de enige pCARS kampioenen tot nu toe. Wie wil ons team compleet maken? :cool:

    Je gaat afstuderen bij wàt??? Tering... Ik vind je nog altijd een super aardig gast, dat wet je hè, toch?? :+
     
    HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Panigale of Hypermotard, laat maar weten.

    Heb zelf ook zin in. Lijkt me erg vet en mag gaan werken aan de marketing voor Noord Europa.

    Enige nadeel is dat het 200km van mijn geliefde Twente ligt. Dus moet weer op kamers.

    Maar dat is ook wel weer leuk. Heb al een diesel gekocht (VW caddy uit 2010) en nu nog even zoeken naar een kamer.
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  14. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    @Rossie46 Welkom team maat!!
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  15. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Goed dan, dan neem ik wel #1. :cool:
     
    Rossi46 en HRT WietHoK NL vinden dit leuk.
  16. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Mag ik ook een leuke Monster uitzoeken? :cool: Of anders zelfs een Multistrada... :oops: Racers ben ik helemaal klaar mee en die Hypermotard schijnt behóórlijk hardcore te zijn.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Hypermotard lijkt mij ook baas, monster heb ik niets mee.

    Racers heb ik niets mee. Maar de panigale is samen met de BMW 1000RR de mooiste Racer op dit moment.

    Ik mag een paar weekenden een motor meenemen, dus ga zeker wel een Hypermotard proberen.
     
  18. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
  19. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Even een vraagje aan @asjemenou75 betreffende Oulton Park:

    Je schrijft "Racen doen we met minimaal 2 bandjes binnen de witte lijntjes". Echter, Oulton Park heeft behoorlijke brede "run-off's" aan de buitenkant van de curbstones (bijvoorbeeld uitkomen bocht 1, uitkomen bocht na de 2e chicane en uitkomen laatste bocht). Als je die ruimte volledig gebruikt, ziet de game dat niet als afsnijden (lees: geen penalty). Maar je komt dan wèl met alle vier de wielen buiten de baan. Hoe gaat race control daar mee om? :)
     
    Racerblade01 vindt dit leuk.
  20. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Oulton is sowieso erg krap. Als je daar met zijn alle start is het onvermijdelijk dat iemand buiten de baan belandt om een crash te vermijden.

    Iemand zin in een test sessie vanavond?
     

Deel Deze Pagina