1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] BMW 320TC cup UK/FR

Discussie in 'XBW Racing' gestart door asjemenou75, 15 aug 2016.

  1. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Dankzij @Rossi46 heb ik vanaf Monaco een crew-chief aan m'n zijde die waarschuwt wie er allemaal langszij komt! :)
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  2. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ik heb D-Pad links/rechts op het stuur ingesteld als links/rechts kijken. Al kun je er opzich donder op zeggen dat er iemand naast je zit als hij langzaam uit je spiegel je 'dooie hoek' in duikt.

    Als ik meedoe in Monaco zet ik TC aan trouwens. Gaat eigenlijk tegen m'n principes in, maar als ik zie hoe lekker Gold aan het driften is in die stream en kerbstones kan pakken die zonder TC 100% spin zouden betekenen... Had ik eerder moeten doen :9
     
  3. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Je vergeet deze nog voor de volledigheid:
     
  4. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    @Rossi: Wel erg eenzijdig beoordeeld allemaal.

    Hier zie je in de chicane dat jij en KIMI als eersten kontakt maken in de chicane.
    Op dat moment is er nog ruimte rechts van jou voor mij.
    Door het kontakt met KIMI schuif jij onbedoeld naar rechts en kom ik in de verdrukking.
    Daarna met exit naar de finish hou ik gewoon mijn rechte lijn rechtuit omdat ik daarvoor KIMI rechts van mij zag.
    En dat Wiethok dan besluit om links in te halen over het groene uitloopvlak en gras is zijn beslissing.
    Ik hoef daarop niet te anticiperen.
    Ik blijf gewoon rechtuit rijden .
    Het is juist Wiethok die mij naar rechts wegdringt. Hij is degene die van lijn verandert.
    De 2e keer met Wiethok aan het einde van het clipje was wel over de limiet van mij, zie ik nu.
    Maar dat was vermoedelijk in reaktie op het eerdere incident met hem. Maar had ik niet moeten doen..
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2016
    Racerblade01 vindt dit leuk.
  5. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    @Rossi:
    En ik ben ook klaar met jouw gejank en gezeur..
     
  6. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Als je mijn clip op xbox ziet zie je dat ik meer snelheid uitkomen bocht heb dan het groepje voor me.. Kimi moet in de laatste bocht op de ankers omdat het lijkt alsof hij gesneden wordt en ik dus na links duik om erger te voorkomen.. Ik maak ook vaak ruimte als ik een bocht minder goed uitkom iemand hem er naast dropt.. Maar dat hoeft dus niet meer begrijp ik hier uit.. Crash veroorzaken was dus beter geweest


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  7. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Die had ik er inderdaad wel bij kunnen zetten ja. Excuses. Niet voor het contact overigens, ik lifte bewust niet, als reactie op je rijgedrag in race 1. Irritant is dat hè?

    Welke verdrukking? Bijzonder druk daar inderdaad, maar je komt er prima uit, mede doordat iedereen uiteindelijk rekening met elkaar houdt.

    Je opmerking over het feit dat je niet op Wiethok hoeft te anticiperen is precies mijn probleem. Waarom? Formeel niet nee, maar kom op man, als je een beetje fatsoen hebt dan doe je dat in een dergelijke competitie.
     
  8. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Niet om anderen er direct bij te willen halen - diegene welke hier willen reageren moeten dat zelf doen - maar de moraal van mijn verhaal komt niet zomaar uit te lucht vallen. De afgelopen drie races is er structureel gemopperd over je rijgedrag.

    Je moet uiteraard zelf weten hoe je er op reageert en er mee omgaat.
     
  9. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Wees blij dat mensen er wat van zeggen ipv van je er telkens af te rijden!! Hoorde vandeweek al iemand iets roepen over op wachten en dan te gaan rossen.. Heeft dus niet met gejank en gezeur te maken van niemand niet.. Maar wel dat het leuk en fair moet blijven tijdens het racen en je toch een beetje op elkaar in moet spelen..: Geven en nemen
     
    B Tender en Kimi NL vinden dit leuk.
  10. Rossi

    Rossi Active Member

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    5
    Fijn dat jullie iemand mentionen, maar doe dan wel de goeie. Erg irritant dit.

    Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
     
    Racerblade01, B Tender en Kimi NL vinden dit leuk.
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik had een heel verhaal over hoe ik de mening van Rossi deel, maar ook de kant van Loyall toelicht en snap, maar na 8 nieuwe reacties schrap ik dat verhaal maar even om alle situaties even weer door te nemen en mijn visuele omschrijving van situaties maar vervang door scheldwoorden want dat ik blijkbaar de toon die we hier mogen gebruiken.

    ik wil geen kant kiezen en waardeer iedereen binnen ons actieve raceclubje en de gezelligheid die er elke zondag weer is, maar vind deze ontwikkeling n.a.v. het bericht van Rossi wel betreurenswaardig.
     
    Racerblade01, B Tender en Dex vinden dit leuk.
  12. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Wij zijn gewoon helemaal klaar met jouw gejank en gezeur :p
     
    Dex en B Tender vinden dit leuk.
  13. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    je was me net voor.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  14. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    [​IMG]
     
    B Tender vindt dit leuk.
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Leuk dat jullie de sfeer willen verbeteren, maar laten we het wel even serieus houden en niet allemaal hippie dingen gaan posten. Rossi snijdt een gevoelig punt aan dat uitwerking vereist en niet een stille dood mag sterven, want als dat gebeurd zal de sfeer wegvallen en zal de toekomst van het cupracen beslechten.

    Ik ben nog bezig met mijn volledige verhaal en uitwerking, maar wou dit even tussendoor vermelden.

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
     
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik ben, moet ik bekennen, ook vrij teleurgesteld in hoe er tot dusverre gereageerd wordt op de zaken die door Rossi (erg netjes) aangesneden zijn, los van de vraag in hoeverre Rossi nu wel of niet 'gelijk' heeft. 'Vroeger' was ik best vaak die l#l die de knuppel in het hoenderhok gooide maar omdat ik zelf eigenlijk niet benadeeld ben houd ik me verder maar redelijk op de vlakte nu, met alleen een hippie-spandoek op z'n tijd.
     
    HRT WietHoK NL, Kimi NL en Racerblade01 vinden dit leuk.
  18. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Even mijn mening over de berichtgeving van Rossi aan het adres van Loyall. Begrijp hierbij dat ik jullie allebei als zeer gewaardeerde leden zie van ons raceclubje en ik niet de intentie heb om iemand te verjagen of buiten te sluiten, maar ik wil wel even de situatie voorafgaande aan dit hele voorval beschrijven. Aangezien dit voor Loyall waarschijnlijk als donderslag op heldere hemel komt, maar wel belangrijk is om te weten voor hem.

    Rossi heeft echt lang gewacht met posten van zijn bevindingen, dit weet ik omdat wij na de races nog wel eens bleven oefenen en replays terugkijken. Daar zijn de acties van Loyall en anderen (ook die van mij bijvoorbeeld) aandachtig bekeken etc. Rossi heeft afgelopen zondag ook gezegd dat hij naar aanleiding van afgelopen race graag zijn bevindingen openbaar wilde maken omdat hij graag de mening van anderen, maar vooral van Loyall wilde weten.

    Het is misschien niet leuk, maar Rossi heeft nagevraagd of hij de enige was met die ervaring omtrent het rijgedrag van Loyall, en nadat onder andere ik te kennen heb gegeven mij met enige regelmaat te storen aan zijn rijgedrag, is hij zijn bevindingen gaan posten. Dit heeft hij vorige week gedaan en daar is niet of nauwelijks op gereageerd door Loyall, en dat stoort. Kreeg ik na afloop van LeMans al een in mijn ogen onacceptabele verklaring. Hij kreeg niets, en dat betekend dus dat hij het niet eens erkent.

    Eerlijk is eerlijk, dit is de eerste competitie waar ik aan mee doe in PCars waarin Loyall NIET heer en meester is qua rondetijden en racepace. Goed voorbeeld is dat hij in de 3e ronde van het kampioenschap zijn eerste overwinning pas haalde, terwijl de vorige cups meestal geen sprake was van een “off weekend” voor hem. De meeste overwinningen in vorige cups zijn meestal vanuit pole bewerkstelligd met af en toe een gevecht. Niet dat dat iets afdoet als zijn kwaliteiten als coureur, maar echt veel confrontatie met andere racers heeft hij niet gehad.

    Mede dankzij de nieuwe opzet van de startopstelling, die in mijn optiek het veld heel dicht bij elkaar heeft gebracht, en zeker een bepaalde verfrissing meebrengt in het cupracen. Komt Loyall nu veel meer in de buurt van anderen. Ik denk, mede door zijn drang om naar voren te komen (heel herkenbaar hier) dat situaties soms over- en onderschat worden. Niet dat dit slecht is, maar het is een leerproces dat aandacht, acceptatie en aanpassing vereist. Dus geen reden om dit als een aanval te zien op jou als persoon, maar meer een opmerking over je racepace van de huidige cup. Zeker aangezien ik de huidige manier van starten een mooie toevoeging vind voor de volgende cup.

    De reden dat ik afgelopen zondag riep dat ik in het vervolg maar ga beuken is dat ik pas na de touché realiseerde dat ik Loyall raakte. Ik had spijt dat ik wachtte op hem omdat hij het wederzijds niet doet en niet thuis geeft na een incident (geen mic/headset?). Dus ook geen seintje van “Excuses aanvaard, of gas erop! Of rijd maar door of LUL! Of iets dergelijks. Ik moet daar voor mijzelf maar invullen of ik fout zit of niet. Achteraf zat ik fout, toegegeven, en dus moet ik wachten. Maar dat voelde in dit geval heel verkeerd. (op Monaco wacht ik wel weer hoor als het voorkomt)

    Natuurlijk, “Wat u niet wilt wat u geschied….” Maar het is mijn primaire reactie. Zeker na de aanvaring op LeMans die na een zeer oppervlakkige discussie (met een in mijn mening onacceptabele verklaring van Loyall) ook een stille dood is gestorven op dit forum (raceleiding waar was jouw mening? Ik wil niet dat Loyall straf krijgt, ook niet achteraf, maar ongezien blijven hoeft ook niet).

    Ik kan nog een tijdje doorgaan met allerlei bevindingen van mijzelf, maar daar heeft niemand iets aan. Ik hoop gewoon dat deze hele situatie de ogen opent van Loyall dat er meerdere op de baan zijn en hij niet zo dominant is als dat hij zelf (misschien) denkt. (afgelopen race 2 was je gewoon ronduit langzaam naar mijn mening) Racelijn vasthouden is leuk, maar niet altijd mogelijk.

    Verdedigen mag en graag zelfs, want voorlaten is voor pussies!. Maar erken het ook als je voorbij gereden wordt of iemand met zijn auto voor de helft voorbij is. Niet dat je niet mag terugvechten, maar je auto laten staan als je gewoon kun zien dat er geen ruimte is voor allebei niet de beste oplossing naar mijn mening. Dit is overigens niet alleen aan Loyall gericht, maar in zijn totaliteit. Loyall belichaamd echter de afgelopen races de persoon die de situaties verkeerd inschat nogal vaak naar mijn mening. Er zijn meerdere racelijnen, vergeet dat niet! En races worden niet enkel gewonnen op snelle rondetijden en ruimte geven en nemen is essentieel onderdeel van elke race.

    Ik zie dan ook graag een sportieve reactie van Loyall tegemoet en niet iets in de trend van de hiervoor genoemde “Gejank en Gezeur”. Want daar wordt niemand beter van. Dat er iets moet gebeuren en veranderen zou nu wel duidelijk zijn. Je hoeft niet met tegenargumenten te komen op mijn race situaties (mag wel uiteraard), je hoeft geen video’s aan te dragen waarom je ergens wel goed of fout zat. Ik zou eigenlijk gewoon graag een (sportieve) verklaring willen zien van jouw racegedrag, want als dit aankomende zondag op Monaco uitgevochten wordt met drukken en pushen, dan ben ik voor een schorsing van 1 van de 2. En als iemand die in het verleden geschorst is voor onsportief racegedrag kan ik je vertellen dat dat 1. Niet leuk is en 2. De drang om na je schorsing terug te komen relatief klein is. En in ons kleine en gezellige clubje zie ik niet graag iemand verdwijnen door een schorsing.

    Dus nogmaals, voor de duidelijkheid. Ik waardeer jullie allemaal echt! Elke week dat ik met jullie het weekend mag afsluiten met een competitieve race zie ik als een mooi einde van mijn weekend. Ik zie niemand graag vertrekken of zich afmelden, maar ik ben wel van mening dat er iets moet veranderen in de rijstijl van Loyall, want dit gaat gewoon niet langer goed. Niet op de baan, maar ook niet qua stemming onderling.
     
    B Tender en NovaCaine vinden dit leuk.
  19. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    ^ Dit is niet de eerste keer dat we reversed grid hanteren. Deden we bij Wacky Wednesday ook en toen kwam ik regelmatig in de buurt bij Loyall (en @Dex ook, denk dat hij ook refereert naar dat kampioenschap in een eerdere post). Kan me daarbij niet herinneren dat daar iets fout is gegaan met Loyall, dus het zou geen excuus moeten zijn.
     
  20. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Allememaggies! Volgens mij kun je als racer je "beklag" doen bij de raceleiding en vragen om een racereport. Hoe vaak hebben we op het forum wel niet dergelijke discussies uitgevochten met feitelijk alleen maar verliezers achteraf? Ik ben daar maar mee gestopt om me er druk over te maken. Heb zin in een leuke avond en niet in gezeik. Dan laat ik liever iemand maar makkelijk passeren en wordt uitgemaakt voor pussy. En als ik ongelijk krijg van de raceleiding achteraf, even slikken en weer doorgaan.

    Happy racing!
     
    B Tender vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina