1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PCars2] Die BMW-meistershaft - Ein Turnier mit Freude am Fahren [Finished]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 1 mrt 2019.

  1. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Thanks heren. Lekker wagentje op een mooie baan. Heerlijk hoe je glijdend door de bochten kan en hem altijd vrij eenvoudig op kan vangen. Nam daarom wel steeds meer risico wat mij iets te veel tijd kostte.

    Na F1 wel weer even wennen hoe weinig grip je hebt, of eigenlijk hoe bizar veel grip je met F1 hebt.
     
  2. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.356
    Tussenstand met Week-schrapresultaten:
    [​IMG]

    Wordt zelf behoorlijk gebutt-raped door die schrapresultaten :p
    De kolom (Totaal. Res) is dus het aantal punten, minus de schrapresultaten.



    Kwali en Race 2 waren heerlijk. Begin van Race 1 ook, maar werd daar slachtoffer van Tender z'n geknoei :p
    Had veel meer ingezeten gezien mijn pace.
     
  3. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Ik kreeg gisteren plots problemen met de FFB na mijn 1ste pitstop om slicks te halen. Ik spinde in elke bocht. Sorry ook aan @GoldPwnageNL voor het misverstand bij het dubbelen van mij. Ik probeerde vooral afstand van jou te houden want mijn stuur trok tegen naar rechts... Daarna probeerde ik in mijn 2de pitstop mijn stuur te resetten. Maar nu zat mijn stuur vast in een calibratie-loop o_O. Hebben jullie waarschijnlijk wel goed gehoord door mijn microfoon... :whistle: Vandaag heb ik mijn hardware opnieuw ingeladen en naar de nieuwste versie ingeladen. Het lijkt ongelooflijk maar FFB problemen zijn weg! Ook met meer dan 10 mensen in een online lobby... voorlopig ;)
     
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  4. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.356
    Briefing Maandag 06-5:

    Auto: BMW E90 320 TC
    Baan: Hockenheim GP
    Ingame Datum: 01-07-2019

    Lobby Settings:
    - ABS: togestaan
    - TCS: toegestaan
    - STM: verboden
    - Racelijn: verboden
    - Tuning: toegestaan
    - Manual Pitsstops (zelf rijden, limiter hoeft niet zelf gedaan te worden)
    - Bandenslijtage: AAN (Accelerated)
    - Brandstofverbruik: AAN

    20:25 - 20:40 : Kwalificatie
    Time: 15:00 uur
    Weer: Light Cloud
    Time Progression: On

    20:40 - 21:00 : Race 1 - 20 Min - Staande start
    Time: 16:00 uur
    Weer: Light Cloud > Medium Cloud
    Time Progression: On

    -- 5 Min pauze --

    21:05 - 21:45 : Race 2 - 40 Min - Rollende start, volgorde a.d.h.v. Resultaten Race 1.
    Time: 21:00 uur
    Weer: Medium Cloud > Clear
    Time Progression: On
     
  5. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    @Bidle voel je vrij om aan te schuiven vanavond (zie post hierboven). Welliswaar geen GT3/E, maar het rijdt er niet minder lekker om :)
     
    GoldPwnageNL en B Tender vinden dit leuk.
  6. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.356
    Gisteren heb ik samen met @B Tender zo'n 4 races online gereden met de 320TC in een competitieve lobby. Ik blij erbij dat dit echt één van de leukst sturende auto in het spel is!
    Zelfs tegen de FWD tegenhangers in de TC klasse is het heel erg spannend! En die auto's zijn gemiddeld toch sneller qua rondetijden.

    Hockenheim is overigens wel een kutbaan. Snap niet hoe de organisatie zoiets kan kiezen, mijn god wat een drama!
     
    B Tender vindt dit leuk.
  7. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Ik ben er deze avond niet bij. Heb nog een schoolproject die even voorrang krijgt. ;)
     
  8. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Leuk geraced gisteren! Had een heerlijke kwalificatie met een poletijd die 1 sec sneller was dan m'n hotlap tijd, maar raakte in lap 1 de leiding kwijt door veel te voorzichtig aan te remmen voor de Spitzkehre. In het treintje @Kimi NL > ik > @B Tender weggereden van de rest, maar had op het begin even moeite in m'n ritme te komen. Daardoor kon Tender veel druk zetten. Toen ik m'n ritme terug kreeg kon ik druk gaan zetten bij Kimi, wat in sector 3 van de laatste ronde er nog in resulteerde dat we zij aan zij reden. Met een mislukte undercut in de laatste bocht duwde ik Kimi met 0,1s verschil over de finish :p

    Race 2 was na de foutjes van Kimi en Tender een beetje saai voor mij, op wat hete kerbstone momentjes in bocht 1 na.

    Weet men al of ze voor de Z4 of de M6 gaan in Barcelona?
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.356
    Tussenstand:
    [​IMG]


    Officiële Mededeling m.b.t. Finishpositie Race 2 - Hockenheim
    bron: https://gamerdvr.com/gamer/azt-b-tender/video/74180165/embed

    Ik heb de posities van @B Tender en @GoldPwnageNL omgewisseld in de einduitslag, vanwege mijn fout in de laatste ronde van de race.
    Zoals jullie kunnen zien op bovenstaande filmpje, heeft Tender in de laatste ronde een voorsprong van dik 9 seconden op Cold (P:cool: en slinkt deze voorsprong naar 8 seconden met het bijtellen van de penalty's.

    Omdat mijn race toch al vergooid was na 2 stomme crashes (nogmaals, welke idioot kiest deze baan :p) en nog enige vorm van amusement uit deze race te halen, heb ik mij laten afzakken na de 2e pitstop om met Tender en Jimmy te sparren op de baan. Echter zonder veel risico's, omdat ik mij natuurlijk geen Ocon-netje wil toebedelen.

    Dat gaat echter in de laatste ronde toch fout. Zoals in bovenstaande video is te zien, tik ik Tender ter hoogte van de chicane in de rondte (ik zie hem niet, vanwege mijn cockpit positie). Het is niet zo dat hij spint en ik het laatste tikje geef, ik tik hem echt in de rondte.

    Omdat hij voor @ColdzeroNL en @GoldPwnageNL finishte in de race, dacht ik dat het geen pijn opleverde voor hem. Maar ik had geen rekening gehouden met de penalty's. Omdat hij 11 seconden voorsprong had ten tijde van de botsing, duidelijk aangetikt wordt door mij, het hele 'gevecht' met mij puur uit amusementswaarde is voor mij, ik eigenlijk al lang en breed aan de kant moet zijn met een blauwe vlag en hij zelf geen fout maakt, heb ik de uitslag veranderd.

    Definitieve uitslag is dus:
    1. Jimmy
    2. B Tender
    3. Gold
    4. Cold
    5. Bas
    6. Mark
    7. Ezel

    Voor de rest:
    Kwalificatie was echt spannend! Ik heb zelden de kans op pole zo duidelijk geproefd en gepushed om het te bewerkstelligen, helaas was het niet genoeg. Niet verwacht dat jimmy nog zoveel harder kon gaan!

    Race 1: Eerste ronde was leuk, ronde 8 was leuk. Laatste ronde ging ik kapot van de spanning.
    Race 2: Kutrace. 2x identieke schade gereden. Zelfde bocht, zelfde fout, zelfde spin, zelfde schade, zelfde pitstop-tijd.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.356
    Oké oprecht, na een uur oefenen kan ik gerust zeggen:

    IK HAAT GT3!

    Wat een kutbakken.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  11. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Met name de M6 en de Z4.

    Ik snap niet hoe de organisatie die kan kiezen.

    Met de rest van de GT3 is helemaal niks mis
     
  12. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik vind de Porche 911 GT3 toch een fijne om mee te racen..
     
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.356
    Ik dacht: Laat ik nou eens al die bitches eens pleasen door GT3 auto's toe te voegen aan de cup.
    Ben een echte pleaser weet je, gewoon zo van dit dat, zus zo.

    @markdevries78 gaat hard met z'n M6, en als hij dat kan, kan iedereen dat! Aldus een overenthousiaste Kimi.
    Ik kan er werkelijk geen reet mee. De Z4 is een drama, die gaat gewoon niet rond Catalunya.
    De m6 gaat alleen rond met een volledige dosis Downforce, maar dat maakt hem zo gevoelig dat het 110% van mijn concentratie vraagt. Wat dus resulteert in 2 rondjes clean en een crash.
     
  14. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik vind de Z4 een fijne auto, hij is alleen traaaaag. De M6 is een fucking cruiseschip en heb ik ook weinig plezier in, maar die komt wat lekkerder mee. Maar verder vind ik de meeste GT3's best prima bakken, met veel stuurgevoel waar je goed in kan pushen.
     
  15. markdevries78

    markdevries78 Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    50
    Nou, gelukkig is er nog hoop voor iedereen Kimi. Wat zijn de settings voor deze race eigenlijk? Rijden wij een uur of misschien wel anderhalf uur? Bandenslijtage, verplichte pitstop enz. btw Kies ik uiteraard voor de M6 aankomende maandag.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.356
    Wil vanavond nog even testen, maar verwacht dat het 60 minuten wordt, 1 verplichte pitstop en normale weersettings.
    Bandenslijtage, brandstofverbruik en schade aan.
     
  17. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Misschien kun je de verplichte stop schrappen als blijkt dat je het precies wel/niet haalt op 1 tank.
     
  18. markdevries78

    markdevries78 Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    50
    Weet niet of dat verstandig is. Zou best kunnen dat degene in de Z4 dan het net niet haalt op 1 tank en de M6 net wel of andersom.
     
  19. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.356
    Wordt sowieso 1 verplichte stop, puur om het interessant te houden voor de mensen die schade rijden vroeg in de race. (lees: Ik)
     
  20. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ah zo ja. Heb nog wel een tip voor je: niet na die pitstop weer precies hetzelfde doen.

    :whistle:
     
    Kimi NL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina