1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PCars2] Ford RTR Cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 24 mei 2019.

  1. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Videotijd:


    Hieronder verlies ik een plaats op @markdevries78 en @ColdzeroNL , na een tikje in de drukte:



    En hier pak ik de plek weer terug op @ColdzeroNL . Beetje brutaal en soort van in de binnenbocht, maar ik kwam er mee weg en ook gezien het eerste filmpje vond ik dat het 'mocht'. Tevreden met hoe ik bocht 1 nog wist te halen!



    Tijd om met de billen bloot te gaan, zo eerlijk ben ik dan ook wel weer. M'n last-minute verdedigende move op @Beltoni (laatste bocht van laatste ronde). In-car dacht ik echt dat er nog wat meer ruimte was toen ik de binnenkant verdedigde, vooral ook omdat ik mijzelf best wel kwetsbaar maak met deze move en me afhankelijk maak van Beltoon. Denk dat m'n move niet super-#nietlief was (bedenk wel dat het de laatste ronde was), maar wel een beetje #nietlief.Sowwy @Beltoon :oops:



    En hier ging ik voor mijn doen héérlijk bocht 1 in, en vervolgens langszij bij @markdevries78. @markdevries78 geeft zich uiteraard niet zomaar gewonnen, maar rond 1:00 verliest voor ons @Beltoni z'n auto in een zeldzaam foutje, kan ik profiteren van de consternatie, en passeer daar zowel @Beltoni als @markdevries78
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  2. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Wow... jij rijdt helmet view :p
     
  3. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    JA WAT DE FUQ!
     
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Jullie niet, begrijp ik?
     
  5. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Nee joh. Gewoon cockpit view. Ik zie ook dat je een flink variërende FOV op basis van snelheid hebt. Niks mis mee als je dat leuk vindt natuurlijk, maar lijkt met het inschatten van bochten niet per se ten goede te komen :p
     
  6. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ehhh jongens... Ik heb slecht nieuws voor jullie :oops:

    [​IMG]
     
  7. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Schroef hem nog maar wat verder terug.
     
    B Tender en Jimmy J. vinden dit leuk.
  8. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik heb het eigenljik nooit als storend ervaren, integendeel, maar opzich snijdt het wel hout wat je schrijft. Zal ook eens experimenteren met de 'vaste' cockpit-view.

    en.. 92%... Help!!! :eek:
     
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik weet niet hoe lang ik dit al heb (en of het geleidelijk gegaan is), maar ik deed gisteren mee met die Mclaren/Logitech challenge, waarbij je moet time-trialen met stock setup. Ik pakte de #1 als ghost, en verloor alleen op het eerste rechte stuk al 0.15 seconden, en op alle rechte stukken liep hij uit. Ik kon niet geloven dat het aan een betere exit lag. Ben toen die pedaal kalibratie gaan checken en toen dat goed stond, instant 0,6 seconden van m'n tijd af.

    Ben benieuwd of ik er in Silverstone iets van ga merken. Heb er in de cup niet echt last van gehad, al vond ik soms de slipstream wat aan de zwakke kant... dit verklaart het misschien :p
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2019
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik geloof niet dat jij op de oval met 92% gas hebt gereden. Gezien ik in jouw slipstream met 3 downforce reed en niets dichterbij kwam met jouw 0 downforce setup.
    De Downforce setting maakt per waarde namelijk slechts +- 2km/h uit per standje op start/finish.

    Ik won met de 0 downforce setting op het rechte stuk, ten opzichte van mijn 3 downforce setup zo'n 9km/h op start/finish, maar verloor een stuk drive-ability.
    Met slipstreams wist ik 260 te halen, zonder slipstreams 250 - 251 afhankelijk van de busstop.
     
  11. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik weet niet hoe het algoritme van Project Cars werkt, maar ik had vooral het idee dat het me hielp met medium-speed acceleratie. Niet zozeer topsnelheid.

    Hoeveel downforce had jij op Sakitto? Want je trekt 'm hier vanaf 0.27 aardig bij me weg, ondanks dat ik een prima chicane + slipstream had.
    Kan me anders voorstellen dat het gebeurt is tijdens monteren op de Sim-Lab.
     
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    In PC2? Of is dat in de Formule 1 2019 game?
     
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik dacht dat ik daar ook met 3 reed. Mijn basis setup is namelijk redelijk het zelfde voor alle banen, met een afwisseling in Final drive en veer-settings.
    Wel heb ik op de oval mijn sper-werking volledig uitgezet bij zowel acceleratie als deceleratie.
     
  14. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Project Cars 2 uiteraard (die F1 games kunnen me, helaas, niet boeien).

    https://www.logitechg.com/nl-nl/esports/g-challenge-eracing.html - En gewoon te vinden via de weekly challenges in het hoofdscherm van PCars2.

    Ik heb de 1ste week gemist (wist niet dat het was) en vorige week kwam ik een seconde te kort (hallooo gaspedaal :+). Gisteravond in m'n 3de rondje na de pedaal-kalibratie een 5de tijd gezet :)
     
    B Tender vindt dit leuk.
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Thanks, al ga ik hier sowieso veel te langzaam voor zijn!
    Wanneer je halverwege het evenement instapt wordt het zo te lezen lastig om in de top20 te belanden. Zo te zien worden bovendien ook de resultaten op alle platforms op een hoop gegooid. Dus P5 op de Xbox kan in de praktijk misschien P15 overall betekenen.
     
  16. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Klopt! En om het nog moeilijker te maken, worden de elimatierondes verreden op de PC, dus zijn mensen met een Xbox sowieso kansloos :p

    Doe ook niet mee voor de prijzen, maar vind het leuk om het met stock-setup op te nemen tegen de snelste.
     
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Briefing 15-7-2019:

    Auto: Ford Mustang RTR GT4
    Baan: Silverstone International
    Ingame Datum: 15-07-2019

    Lobby Settings:
    - ABS: toegestaan
    - TCS: verboden
    - STM: verboden
    - Racelijn: verboden
    - Tuning: toegestaan
    - Pitstop: Niet verplicht
    - Manual Pitsstops (zelf rijden, limiter hoeft niet zelf gedaan te worden)
    - Bandenslijtage: Aan - Accelerated
    - Brandstofverbruik: Aan
    - Cockpitview: VERPLICHT

    20:15 - 20:30: Kwalificatie
    Track limit Penalty: ON
    Time: 10:00 uur
    Weer: Light Cloud
    Time Progression: On

    20:30 - 20:50: Race 1 - 16 Ronden - Staande start
    Track limit Penalty: ON
    Time: 11:00 uur
    Weer: Light Cloud
    Time Progression: On

    20:50 - 20:55: Kwalificatie 2 - 5 min. Shootout
    Track limit Penalty: ON
    Time: 13:00 uur
    Weer: clear
    Time Progression: On

    20:55 - 21:15: Race 2 - 16 Ronden - Staande start
    Time: 14:00 uur
    Weer: Clear
    Time Progression: On

    21:20 - 21:40: Race 3 - 16 Ronden - Reversed grid t.o.v. uitslag Race 2
    Time: 16:00 uur
    Weer: Clear
    Time Progression: On
     
    Bobst27 vindt dit leuk.
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Kwam in de pauze ter sprake:
     
    Bobst27 vindt dit leuk.
  19. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Machtig avondje! Ongeveer 42 ronden met Kimi lopen vechten.

    Kreeg in Race 1 een flinke tik, waardoor ik die van achteren moest aanvangen. Nooit gedacht die nog te kunnen winnen, maar dankzij foutjes van de mannen voorin toch weer helemaal terug naar voren kunnen komen.

    Onboard van de laatste 1,5 ronde van race 2 (zo ging race 2 ongeveer de hele race), waarin ik in de laatste ronde een do-or-die divebomb uitvoer die mislukt, en daardoor van m'n gas ga om Kimi voor te laten blijven. In Race 3 hadden we precies zo'n situatie, maar dan omgekeerd:



    Kwalificatie:
    [​IMG]

    Race 1:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Sprint kwalificatie:
    [​IMG]

    Race 2:

    Race 3, reversed grid:
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2019
    Bobst27 en Kimi NL vinden dit leuk.
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Was erg lekker racen in zowel Race 1, 2 als 3.
    Wat zo'n klein baantje allemaal wel niet kan brengen <3

    Tussenstand:
    [​IMG]
     
    Bobst27 en B Tender vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina