1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS "The Welcome Back" - Cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 5 jul 2017.

  1. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Je kan nu toch tunes shared? Tevens vind ik wel dat we in een sim zo realistisch mogelijk moeten proberen te racen anders kan je net zo goed forza pakken.
     
    asjemenou75 en Beltoni vinden dit leuk.
  2. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ben ik het wel mee eens. Waarom zou je niet alles eruit halen? Daarnaast wil @Kimi NL gewoon zijn brake balance aan kunnen passen. :mad:
     
  3. Job115

    Job115 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    9
    Brake balance is gewoon aan te passen via car menu of hoe het ook heten mag. Niet dat ik mee race, maar naar mijn idee is het grootste nadeel van geen tuning dat je vastzit aan hard slicks (de standaard keuze van het spel). Dit is te omzeilen door te pitten, maar dan verlies je al 2 rondjes in je quali en in je race is het al helemaal vervelend
     
  4. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Goed dat je het zegt! Dit is voor mij een reden om tuning aan te zetten. Hard Slicks rijden echt verschrikkelijk!
     
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik zal een eind aan de discussie maken. Tuning/mechanische schade gaat voor de eerste cup sowieso aan.

    De redenen hiervoor is het volgende:

    - Soft-slicks ipv Hard-slicks selecteren
    - Brandstof-verbruik managen. (we hebben niets voor niets een rich en lean setup optie gekregen)
    - Door het menu heeft iedereen toegang tot de rembalans instellen. (eerder kon hier mee gesjoemeld worden door knoppen te asignen)
    - Tunes zijn te delen
    - We zitten nu nog in de fase dat iedereen moet leren met het spel omgaan.
    - @Racerblade01 heeft inmiddels wel laten zien dat je met een standaard setup prima kunt domineren.
    - Met pitsstops is alles te repareren. Bodywork, motoren etc.(je moet alleen zorgen bij de pit te komen) Dus mechanische schade gaat aan. Eraf gereden worden hoort nou eenmaal bij het racen en hopelijk zorgt de implementatie van schade aan voor een zorgvuldigere rijstijl van iedereen.


    Ik heb nog wel twijfelpunt.
    Zelf vind ik namelijk dat we dermate veel ongelukkige beslissingen hebben gehad van het penalty-systeem dat in Pcars2 gebakken zit. Onrechtmatige teruggeef-acties, rare penalty's voor afsnijden etc. Daarom zou ik de straffen van Pcars2 nu nog willen uitzetten, maar daar zitten de volgende consequenties aan vast.

    - We moeten zelf gaan straffen / replays bekijken (dit is vooralsnog niet mogelijk)
    - We kunnen niet aan onze ranking werken online.
    - Afsnijden is dan helaas mogelijk.

    Wat vinden jullie over de Pcars2 straffen?
     
  6. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Als je tunen uit zet kan je ook niet on-the-spot brake balance, ABS, TCS e.d. aanpassen. Had het laatst in een lobby met de Ginetta GT3 waarbij de TCS véél te hoog stond, zat gewoon geen acceleratie meer in. Rijdt de hele auto kut van.
     
  7. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Over straffen: ik vind aan. Ik ben het met je eens dat het zeker niet lekker werkt, maar je kan het helaas niet goed customizen. Het is alles aan of alles uit. Als je alles uit zet wordt kwalificatie eigenlijk al nutteloos, want er is niemand die zich aan dezelfde regels houdt. Ik denk dat de meesten van ons niet expres gaan afsnijden, maar dan zullen er altijd meningsverschillen zijn over wat wel afsnijden is en wat niet, bovendien valt het toch niet te controleren. Als iemand dan ineens enorm snelle tijden neer gaat zetten, ga je je toch afvragen of dat wel helemaal fair gaat.

    Laat staan dat je in de race ook makkelijk even een paar bochten kan skippen als niemand kijkt. In PC1 werkte het ook kut (zeker met die speed penalties), maar volgens mij hebben we het nooit echt overwogen uit te zetten.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2017
    Dave 130R en Dex vinden dit leuk.
  8. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Vind dat de straffen wel aan moeten omdat ze over het algemeen goed werken tegen afsnijden. Alleen als je onterecht tijdens de wedstrijd een plek terug moet geven omdat de ander zelf van de baan gaat is het onterecht. In dat geval zouden we ook een safetycar in moeten zetten, denk ik.
     
  9. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Penalty's zeker aan ja. Sommige zitten op een vervelende plek (zoals de laatste chicane in Barcelona; dat je gelijk 2 rondes weggooit) maar je voorkomt er meer gezeik mee dan wanneer je ze uit zet.
     
    Racerblade01 vindt dit leuk.
  10. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189
    Schade aan is echt een slecht idee :confused: vooral nu iedereen nog moet wennen aan de nieuwe handling en physics. Lockt zo'n noob (zoals ik) één keer z'n remmen, is gelijk je race voorbij.
     
  11. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik wil wel nog meer klooien voordat we dat regelen. Ben het met je shortlist eens met TC's en Formula Rookie. Alle GT4's die we gereden hebben tot zover rijden erg goed, ik zou het jammer vinden als we uitgerekend de auto nemen die we in een vorige cup al hebben gehad. Gisteren hebben we even gereden met de (nieuwe) Mustang RTR GT4, en die vonden we allemaal erg lekker rijden. Die staat samen met de Cayman en GT-86 juist op mijn GT4-lijstje.

    Caterhams vind ik heerlijk rijden trouwens, maar niet geschikt voor een cup. Het is een trackday auto (net zoals die BMW Stanceworks) die meer zijwaarts gaat dan rechtdoor. Dat maakt het een leuke auto om te rijden, maar niet geschikt om mee te racen imo.

    Ik wil er nog wel een paar aan dat lijstje toevoegen:
    - Bovengenoemde GT4's
    - Ginetta GT5/Junior
    - GTO. We hebben gisteren met de Nissan 300ZX Turbo gereden, en die is gewoon erg gaaf. Ik denk dat de Diablo GTR of F40 LM (beide nog niet gereden) ook geschikt zouden kunnen zijn.
     
  12. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Het zal vast een keer mis gaan, maar dat hoort erbij (ik bedoel, vraag maar aan Max in Barcelona, Oostenrijk of Singapore). Maar als we allemaal beseffen dat je een race niet wint in de 1ste bocht, MOET dit goed gaan. En het voegt net een beetje extra adrenaline toe.
     
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Oke, penalty's aan dus!

    @Crookk Dat hoort er helaas bij. We zijn allemaal wel eens slachtoffer geworden van een ander z'n fout. Ook ik ga nog spijt krijgen van de beslissing, maar als we het niet proberen komen we er nooit achter.

    @Racerblade01 Lijstje klinkt goed. Shortlist voor a.s. Zondag is dus:
    - GT4's
    - GT5 Ginetta
    - GTO
    - Formule Rookie
    - TC (FWD)

    Nog meer suggesties?
     
  14. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    BMW E30 / Merc 190E mit heckspoiler?
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  15. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Hebben we ook al gehad. Wat mij betreft schrappen we de Rookie om dezelfde reden. Idem voor Ginetta GT4.

    Er zit een hele sloot aan nieuwe wagens bij, laten we ons daar op focussen. Net als een aantal nieuwe tracks (niet meteen allemaal natuurlijk).

    EDIT: ik zou zelf dan graag de Audi V8 DTM willen zien. Maar dat is DLC en volgens mij beschikt niet iedereen over DLC, toch?
     
    Racerblade01 vindt dit leuk.
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    We mogen er toch wel inmiddels vanuit gaan dat iedereen de DLC heeft? voor een eerste cup vind ik het geen probleem om geen DLC auto te kiezen, maar voor de toekomst vind ik het wel een beperking.

    Audi V8 DTM is wel heel gaaf, maar ook listig.
     
  17. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik heb vanochtend in de F40 gereden en was best fijn alleen grote draaicirkel omdat je op LeMans geen haarspeldbochten hebt. Wel iets turbolag maar niet zoveel als in groep 5 auto's
     
    B Tender vindt dit leuk.
  18. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Tsja, je kunt mensen moeilijk verplichten om de DLC aan te schaffen. Al zou ik graag zien dat iedereen de season pass heeft :cool:

    En listig? Ding heeft 4WD!
     
  19. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Maar we zitten nu aan de begin van de levenscyclus van deze cupgame. Daar bestaat geen twijfel over (of dit de cupgame wordt). Ik heb alle DLC ook aangeschaft voor PCars1 maar ik snapte dat, zeker met Pcars2 in aantocht, dat niet iedereen dat 30,- waard vond.

    Ik vind het eigenlijk jammer dat we een 5tal circuits en bijna 30 auto's gaan "mislopen" omdat iemand geen DLC heeft.
     
    B Tender, Rossi46 en Racerblade01 vinden dit leuk.
  20. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Eens. Helemaal vergeten dat jullie Formula Rookie hebben gedaan, was ik zelf niet bij. :F:

    Group A blijft gaaf, maar Skyline én Audi zijn DLC inderdaad. De Audi valt hoe dan ook (helaas) af, want die kan je nu ook niet meer aanschaffen geloof ik? Motorsport Pack zit alleen in de pre-order en Deluxe-versies van de game. Zal ongetwijfeld later wel apart verkrijgbaar worden. En de Skyline (ook 4WD) rijdt ook verdomd lastig, vind ik geen geschikte.

    Blijft eigenlijk alleen de Sierra Cosworth over. Is net een wat andere generatie dan M3/190E.

    Blijf het jammer vinden dat er geen Alfa's in het spel zitten. =(
     

Deel Deze Pagina