PES 4 mislukt

Discussie in 'Algemeen' gestart door jponline, 16 feb 2005.

1. jponline

jponline Maxi!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb PES 4 nu ongeveer 3 maanden, en nog steeds vind ik het niet relaxt spelen. Het kan aan de disc liggen, aan de manier waarop ik speel, of het spel zelf wat gewoon klote is. ik weet het niet meer, maar de spelers van mij maken zulke irriterende fouten. Ik zal ff wat dingen opsommen, en als het kan zal ik er eens een filmpje van maken.

- ze vinden het nogal moeilijk om een simpel balletje in de voeten te spelen over 5 to 10 meter.zo geven ze een bal soms 10 meter naast de speler, terwijl hij helemaal vrij staat.

- ZONDER dat ik de sprint knop indruk of de stick in de richting duw, lopen ze ongeveer 5 meter met de bal nu aanname in de verkeerde richting.

- ze kunnen hoge ballen NOOIT fatsoenlijk onder controle krijgen.

-een dieptebal door het centrum is onmogelijk, uitgezonderd van een hoge dieptebal. ze geven hem altijd naar de buitenkant in 9 van de 10 keer, terwijl er genoeg ruimte is in het centrum om hem te geven, en ik de stick die kant uit duw.

inog meer last van??zo niet, dan wil ik graag eens bij diegene komen spelen om het tegendeel te zien. dit spel is gewoon niet leuk om te spelen zo, erg jammer want het zou een perfect voetbalspel kunnen zijn.

2. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Mja, ik vind PES4 ook niet zo goed als iedereen beweert, sterker nog, ik vind het helemaal niet fijn spelen voor een voetbalspel.

Ik vind het allemaal gewoon niet 'kloppen'.

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Om het spel mislukt te noemen is pure onzin, dit is jouw mening dus zo'n titel klopt al helemaal niet. PES4 is namelijk helemaal niet mislukt. De dingen die jij opsomt zijn de dingen die je onder controle moet krijgen. De charme van PES is dat je het onder de knie moet krijgen, het is geen Fifa waar je op 2 knoppen hoeft te drukken om te scoren. Je moet hier echt vechten voor elke meter van het veld.

Je zei dat de bal niet goed aankwam bij de speler..richt je dan ook wel goed op de doelbewuste speler? En gebruik je dan gewone pass (A) of steekpass (Y)?
    Als je namelijk Y gebruikt dan komt ie wat verder van die andere speler vandaan, want dan speelt hij 'm namelijk de ruimte in. En als je A gebruikt speelt hij 'm zo goed mogelijk in de voeten.
    Ook balcontrole is een ding wat je moet oefenen, je moet als de bal aankomt vliegen niet meteen met je mannetje wegsprinten, blijf even staan om de bal onder controle te krijgen en loop dan weg. Gebruik desnoods het zwarte knopje om de bal onder controle te krijgen.

Verder geef ik je nog 1 tip, oefen gewoon heel veel. Begin op een laag aantal sterren en werk zo steeds hoger. Ik weet niet of je Live hebt, als je dat hebt zou ik ook paar wedstrijden online spelen. Daar leer je ook veel van, de eerste wedstrijden zul je nog wel ingemaakt worden maar hoelanger je het doet des te beter je wordt! :)

Ik wens je in ieder geval succes! En als je meer vragen hebt kun je die altijd stellen in de Pro Evolution Soccer 4 Thread en als je vragen hebt over het online gedeelte dan kun je die hier stellen!

4. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Amen _O_ Dat heb je mooi gezegd:9

5. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903

Vriend,

Je kan het spel gewoon (nog) niet... Geloof me, kom maar eens online, speel tegen mij of anderen van dit forum die dit spel door en door kennen en dan zul je dingen zien waarvan je nooit hebt geweten dat het kon. Al die dingen die je opnoemt zijn dingen die je gewoon (nog) niet beheerst.

Bij deze nodig ik je direct uit om te komen spelen en dan zul je zien hoe diep dit spel gaat.... Geloof me, er is geen leuker en realistischer voetbalspel dan PES4...... Ik ken geen ander spel waarbij de voldoening van scoren zo groot is. Ik zie zo vaak momenten in een wedstrijd waarvan mijn tegenstander en ik roepen dat het echt zo realistisch is dat het niet normaal meer is.....

6. jponline

jponline Maxi!!!

Leuk Bevonden:
    0
    helaas heb ik geen live. dan had ik misschien eens tegen je kunnne spelen, en had je het ook kunnen zien.

wat betreft dat inspelen met a en y. ik weet zeker dat ik a gebruik om in de voeten te spelen, en y om diep te spelen.en ik richt ook steeds goed. wat ik soms heb, is dat ik de stick naar boven of onder richt om een buitenspeler aan te spelen met a die helemaal vrij staat, en dat ie dan doodleuk de spits gaat inspelen :confused: .

maar ik zal cker eens de zwarte knop gaan gebruiken bij het aannemen, dit wist ik niet namelijk. hopen dat het dan beter gaat.thnx voor de tip :)

7. Opheodrys

Opheodrys Allround gamer

Leuk Bevonden:
    1
    Ik sluit me volkomen aan bij de 2 heren die het je probeerde uit te leggen...omdat je geen live hebt ,nodig ik je bij deze uit...als je maar stilzit en je mond houd als ik aan het ballen ben!!!
    Het is het beste,mooiste,fijnste,realistische,bal bla bla bla voetbalspel ooit!!!
    Dus kom maar aanwaaien,bier/koffie is op mijn kosten.

8. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Het is echt een kwestie van veel oefenen. Ik speel het spel al vanaf deel 1 en dat deel heb ik gespeeld totdat ik het volledig beheerste. Dat heb ik bij alle delen gedaan, en als je eenmaal een deel kent dan ben je sneller gewend aan het nieuwe deel. Ook ik alszijnde een redelijke goede PES speler speel ook nog weleens een bal naar de verkeerde kant hoor..... Ondanks dat ik dacht dat ik juist richtte maar dat is vaak gewoon niet zo.... Geef het de tijd, dan gaat het je zeker lukken.... Het is een kwestie van het gevoel hebben... De timing van de pass is belangrijk, loopt de ontvangende speler net naar binnen terwijl jij de steekpass geeft dan gaat ie idd de verkeerde kant op haha... Hou je de pass knop te lang ingedrukt of juist te kort enz.enz.... Het komt echt wel goed, gewoon veel oefenen..

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Mooi gezegd Cy! :cool:

10. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    www.pesmoves.com voor vette moves die je kan gaan beheersen, probeer vooral super cancel onder de knie te krijgen ;)

11. Arno S.

Arno S. I never asked 4 this

Leuk Bevonden:
    74
    Ik ook niet, daarom heb ik hem ook geruild :p

12. Opheodrys

Opheodrys Allround gamer

Leuk Bevonden:
    1
    Waar heb je hem voor geruild?...FIFA zeker?

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik denk dat de mensen die 'm ruilen, hem ruilen omdat ze niet door willen bijten. Ze zijn Fifa gewend, dus ze denken dat je PES ook zo onder de knie hebt. Dát is gewoon niet zo! PES is veel uitgebreider, realistischer en beter dan Fifa. Het vergt gewoon wat tijd en inspanning, en als je het eenmaal onder de knie hebt (duurt wel een tijd hoor, is geen kwestie van paar dagen) dan wil je absoluut nooit meer een Fifa cd in je Xbox! :cool:

14. xbox freak

xbox freak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vin persoonlijk Fifa beter dan Pro Evulation Soccer 4. Ik heb ze allebei en er zijn bij alle twee wel nadelen. Bij Fifa bijvoorbeeld doe je de trukjes heel moeilijk (tip top) bij Pro Evulation Soccer 4 kan dat weer makkelijker. Als je bij Pro Evulation Soccer een beker wint dan zie je hoe alles in ontvangst word genomen (medailes & bekers) dat is bij Pro Evulation Soccer wel beter. Het Nederlandse komentaar bij Fifa is wel leuk maar dat klopt soms niet. De optie van carierre bij Fifa is leuk. Ik vind deze spellen allebei leuk maar ik zou liever kiezen voor Fifa omdat je meer opties hebt, en het komentaar gewoon lekker op Engels zetten.

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik weet niet welke Opties je bedoelt, maar als je de Cariere mode in Fifa vergelijkt met de MasterLeague in PES4 dan steekt de ML er met kop en schouders bovenuit!

Ook is PES véél diepgaander dan Fifa. Alle moves, van aanname tot schot lijkt sprekend op de werkelijkheid. Bij Fifa lijken alle doelpunten hetzelfde, bij PES scoor ik nog iedere dag op een andere manier.
    Maar zoals ik al zo vaak heb gezegd (en niet alleen ik..zoveel hebben dat gezegd) het magische woord is: oefenen!
    Je zult versteld staan van de mogelijkheden zodra je het spel ook maar een beetje onder de knie krijgt.

16. xboxrullez

xboxrullez xbox for li(fv)e

Leuk Bevonden:
    0
    Waar ik me bij PES wel aan erger is dat ik hem nooit in het doel kan koppen. Hoe vaak ik dit ook geprobeert heb. (en geloof me, dit is vaak) Ik kop hem altijd OVER. Voor derest is PES echt een goed spel.

17. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ten eerste het is Pro Evolution Soccer 4. Maar dat ter zijde.
    Als je FIFA beter vind, is dat alleen omdat het makkelijker is. PES is uitgebreider, en je moet er wat voor doen om 3 of meer dan 3 sterren te kunnen spelen.
    Bij Fifa 2005 is het enige beter aan PES dat ze alle licenties hebben en het commentaar gewoonweg beter verzorgd hebben (Engels danwelteverstaan en niet dat domme NL commentaar).
    Als echte footie-freak, kies ik toch voor PES. Ik heb eerst ook alleen Fifa's gespeeld, en nummertje 2005 heb ik ook in huis. Maar na PES3 een keer te hebben gespeeld op de PC, en nu PES4 te hebben op de Xbox ergerde ik me niet aan dingen waar ik me bij Fifa wel aan ergerde. Grootste ergernis bij Fifa vind ik nog altijd de A.I. En die is bij PES vele malen beter.

Kwestie van goed oefenen, en goed timen. Je kan ook de richting bepalen. Probeer eens bij de Training mode te kijken of je het kan oefenen.

Laatst bewerkt: 16 feb 2005
  18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Als je de bal via de flanken voorgeeft, geef 'm dan met dubbel B voor. Dus 2x snel op B drukken, zo geeft hij 'm namelijk strak voor. Als je 1x B drukt, dan geeft hij 'm hoog voor waardoor het moeilijk wordt om te koppen. Wanneer je ziet dat een speler vrij voor doel staat, dan kun je ook 3x B gebruiken, hij geeft 'm dan zó voor dat je hem er alleen nog maar in hoeft te lopen.

Maar nog even over dat koppen, zorg dat je linkerstick naar beneden is gericht! Dus niet naar voren, of omhoog want dan kopt hij 'm over. Gewoon stick naar beneden en op het juiste moment op A of X drukken! :)

19. xboxrullez

xboxrullez xbox for li(fv)e

Leuk Bevonden:
    0
    Thanx man, Meld me aan voor een potje

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Zal ik doen! :)

Deel Deze Pagina