PGR2 : Tips en trucs

Discussie in 'Algemeen' gestart door Lugz, 3 dec 2003.

  1. Lugz

    Lugz Lord Finesse

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    gebruik dit topic om de niet zo goede spelers verder te helpen..
    weet niet of dit daarvoor de goede sectie is, maar anders wordt ie wel verplaatst.. :)

    ik kan dus bijv. in een normale straatrace niet meer dan 1,000 stylekudos halen, en het lijkt me dat dat erg weinig is..speel eigenlijk alles op zilver..

    voor de gevorderde racers onder ons..post hier een aantal tips/strategieen om dat aantal kudos omhoog te krijgen..denk dat veel mensen daar profijt van kunnen hebben..

    ik heb dus een apart topic aangemaakt, omdat die andere thread vooral gaat over ervaringen en shit..wordt te onoverzichtelijk anders.. O-)

    als je dus vragen hebt over pgr2 en/of je wilt advies, kun je dat hier posten..

    and off we go..
     
  2. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb eigenlijk nog nooit in het boekje gekeken...Maar ja, meer als 1000k lukt me zonder boekje ook wel.;)

    Maar ik vraag me wel af wat je bij Cone challenges bij de grotere rechte stukken (waarbij er meer dan 2 seconden tussenzit) iets kan doen (zodat de combo doorloopt...).

    edit: ehhh, stonden hier niet meer reacties?
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2003
  3. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Aangezien dit wel een leuk initiatief is heb ik het topic even geschoond van onzinnige reactie's.

    Pacboyslim; Je zou dan een 360 kunnen doen, hoewel je dan wel je snelheid kwijt bent. Een andere mogeljikheid is om dan een snelle korte slip te doen naar links of rechts. Dit kan ook zonder enorm naar links of rechts te gaan, als je begrijpt wat ik bedoel.
     
  4. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Hmmm, 360...nog nooit geprobeerd eigenlijk...
    Ik denk dat ik die links/rechts combinatie ga proberen...
     
  5. Orangina$

    Orangina$ PGR2 Bling-zamelen

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan inderdaad even de handrem gebruiken en even links->rechts sturen om een kleine slide te krijgen [zo kan je makkelijk je kudos-string verlengen]

    Een andere truc is vaak de 'nice line' pakken [dus van buiten-naar-binnen met goede snelheid] daar pak je ook kudos mee. En als je helemaal goed bent kan je dat tegelijk met een slide [dus dan krijg je 2 kudos-combo's]

    Race vanuit het first-person view ! met 3rd person kan je niet zo precies sturen, en tik je veel sneller kegels om. Ook lijkt het alsof de auto trager reageert vanuit 3rd person [omdat niet direct de hele auto stuurt, terwijl de neus van de auto dat wel meteen zijn richting aanpast]
     
  6. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik speel alles op Zilver en aangezien dit zo easy is haal ik iedere race rond de 2000 en als ik mijn best doe veel meer! Gewoon lekker veel slippen!
     
  7. Lugz

    Lugz Lord Finesse

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    met welke knop remmen jullie precies om een goede slip te maken?
     
  8. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Gewoon een beetje remmen met de trigger, auto omgooien en weer gas geven zodat je op je gas door blijft slippen. Wil je het een stukje extremer dan kan je ook de handrem (A) erbij betrekken, die is vooral handig als je om de wat haaksere bochten heen wilt slippen of heel haakse slips wil maken.
     
  9. Lugz

    Lugz Lord Finesse

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    oke thanx..dan doe ik dat iig op de goede manier..

    maar ik las dat sommige mensen gewoon een combo 2 rondes lang linken..
    hoe kan dat in godsnaam?
     
  10. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Juist door, wanneer een poortje wat verder weg ligt, een slip tussendoor te maken.

    Daarnaast is kennis van de baan belangrijk. Waar moet ik inhouden? Waar moet ik juist enorm gas geven om het volgende poortje te halen? Je moet durven, maar ook op safe kunnen gaan. Een mix is belangrijk. Meestal, als je de volledige 'race' aan elkaar linkt, heb je meteen wel genoeg punten voor platinum. Dit komt door die combo, die dan zo enorm ziekelijk veel mee gaat tellen.
     
  11. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Kan ook op de motor, moet je handmatig schakelen (en als je alles op goud haalt, is da niet moeilijk!). De hele scherpe bochten, vol je rem en goodline scoren, bij voorkeur nog met een powerslide onderstuurtje (een kleine anders rijd je pardoes de muur in).

    Uitspelen van het spel is wel een bit*h. Nu is er op mijn profiel (gelukkig niet alleen door mij) 67 uur gespeeld, staat de kudoteller bijna op 1.150.000 en nog maar 93 auto's gekocht en de duurste juist nog niet. In kws meer dan 65 platina, dus dat wordt nog lastig alle auto's.

    BTW, denk niet dat manual sneller is dan automatisch, wel een beetje jammer. Die automatische versnelling trekt sneller op dan ik een hele race kan volhouden, deze raakt altijd het ideale rpm-tal om op te schakelen...
     
  12. Lugz

    Lugz Lord Finesse

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    oke..oke ik ga het eens proberen dan..
     
  13. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoe doe je een 360(knop toetsen).

    En hoe kan je bij overtake op platinum halen, want ik ken de banan van overtake heel erg goed maar mij lukt het nooit meer dan 4 auto's in te halen inplaats van allemaal, het lijkt gewoon bijna onmogelijk, en dan rijd ik safe, zonder iets te raken en mooi door de bochten te slippen(aahh das is zo mooi en geeft goed gevoel) maar dan mot ik er nog meer bij overtake, het kan gewoon niet.

    Trouwens toen ik wat live aan het spelen zat en ook in de single player zag ik oppeens de naam mirik staan ergens op nummer bij een challenge in de single player stand, is dat De mirik,

    Ga binnenkort ff ghost downloaden denk wat wat die gasten allemaal voor scores hebben is ziekelijk
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2003
  14. SijmeZ

    SijmeZ Family Guy

    Berichten:
    1.059
    Leuk Bevonden:
    4
    Het nemen van een bocht is in de Cone Challenge vaak een pure kunst om te meesteren. Ik rem altijd licht, zorg dat ik goed instuur en laat het gaspedaal de rest doen. Bij circuits als Barcelona en Florence waar er vaak krappe straatjes zijn rem ik altijd zodat ik niet de bocht uit vlieg, houd dan even de handrem in zodat je al wat slipt en laat dan de handrem los (terwijl je het gas er helemaal opgooit). Zo kun je grote combo's maken. Ik heb met Cone Challenge al een aantal keer een rondje gelinkt en heb met 1 race de hele challenge gelinkt (2 rondjes). Dat is echt extreem gaaf, aan het eind krijg je per extra combo ongeveer +200 erbij. Ik moest toen op goud 10,000 Kudos halen en ik haalde er meer dan 16,000 K, dat was echt geweldig.

    edit: Ik gebruik trouwens nooit 360's tijdens Cone Challenges, ik vind het nogal tijdverlies en lastig om snel te doen, ik heb dan ook weinig ermee geoefend. Linken is gewoon proberen zo hard mogelijk te scheuren, wat ik ook weleens doe is tijdens een bocht waar je flink slipt, snel (slippend) door een poortje en zorgen dat de wagen nog even slipt daarna, zodat je genoeg hebt aan de 2 sec tussen de combo's.
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2003
  15. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Simpel; niet slippen. Veel overtakes zijn vrij simpel op platinum te halen als je gewoon je rondjes foutloos rijd en een klein beetje geluk hebt bij het inhalen (kan je afdwingen, geluk :)). Om snel te rijden moet je strak rijden, op tijd remmen en vervolgens niet meer te hoeven remmen. Slippen is vééls te traag om serieus deel te nemen aan een overtake race.
     
  16. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik vraag me dus ook af hoe je een 360 maakt. En bij Cone Challenge 'durf' ik nooit lange combo's te maken, want als je 1 pionnetje raakt zijn al je combo putnen weg....
     
  17. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Durven moet je sowieso. Je moet, anders haal je geen serieuze score. Het kan dan best lang duren eerdat je een leuke medaille hebt gehaald, maar de voldoening is dan des te plezanter :)

    360's, tsja, heel simpel eigenlijk :confused: Gooi je auto 'om' (niet al te hoge snelheid) en geef extreem veel gas zodat je in een soort powerslide komt en dat moet je vol houden. Pak eens via de showroom een Enzo Ferrari bijvoorbeeld, ga het testcircuit op en zet de auto stil. Geef vervolgens heel hard gas en stuur hard naar links of rechts. Dan zie je het principe, en kan je dat toepassen op andere auto's. NIet elke auto kan het even goed though.
     
  18. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Jah okee, maar kan je ook op hoge snelheid, 200 km/h ofzo een 360 maken?
    Want dat andere wat je doet als je stilstaat is in principe een burn-out toch. :confused:

    En je krijgt ook 'time' bonus, dus als je eerder binnen bent, krijg je meer punten. Maar ik begrijp dus dat je beter langzamer kunt rijden?
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2003
  19. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Het kan wel met een aardige snelheid, maar je kan het niet gecontroleerd doen met 200km/u :) Zoals ik zei, je moet wel een beetje afremmen, maar veel cone challenges vereisen helemaal geen hoge snelheid dus dat zal geen probleem zijn.
     
  20. Lugz

    Lugz Lord Finesse

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmm..thanx voor tips..
    ga vanavond eens even proberen..
     

Deel Deze Pagina