Phantasy Star Online, betaling per 30 dagen spelen acceptabel ja of nee?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Outlander, 28 aug 2003.

1. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Vorige week heb ik Phantasy Star Online gekocht met het idee om online te gaan spelen.
    Om PSO online te spelen heb je een hunter’s licence nodig. Na 60 dagen gaat het je echter 8,95 (euro’s) per 30 dagen kosten. Je sluit dus een abonnement af. Of je veel of weinig speelt maakt niets uit. Zo lees ik het in de handleiding.

Dit gaat me iets te ver.:mad:

Ik wil wel betalen om te spelen maar dan enkel voor de gespeelde tijd. Als je het spel even links laat liggen gaan de kosten gewoon door. Als meer online-spellen met een abonnement gaan werken wordt het een kostbare zaak.

2. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    PSO is een MMORPG, andere spellen (niet MMO) zullen geen extra geld kosten, maar dit is dus een spel waarin je met vele duizenden anderen in 1 wereld loopt (zo heb ik het begrepen :p) Kost erg veel bandbreedte enzo, en ze moeten het allemaal up-to-date houden met nieuwe quests en alles. (voor zover ik gehoord heb doen ze er alleen niet zoveel aan). Vind het ook stom, daarom koop ik deze spellen dan ook zowiezo niet. Big no-no for me. Stond het niet op de buitenkant van de game dat het een extra monthly fee nodig had?

3. Ghost

Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    Rolorob je hebt het fout,
    je loopt niet met duizenden in een wereld. Je gaat per groepje op reis...

Laatst bewerkt: 28 aug 2003
  4. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Er zitten gelukkig nog wel single-player episodes in het spel. :)
    De gameplay is best wel goed. Graphics kunnen beter. Volgens mij komt uit spel van de Dreamcast.

5. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja is van de dreamcast maar aan de andere, kant, mmorgs worden steeds uitgebreid en het wordt steeds leuker hoe sterker je wordt.
    Er is altijd een team bezig om bugs en alles uit het spel te halen dus wel begrijpelijk dat er geld wordt gevraagt, het kan wel op een andere manier daar ben ik het mee eens, betalen naar vehouding van de gespeelde uren.
    Het is dat [hantadsie star me niet trakt maar voor andere mmorgs heb ik het geld best voor over.

6. technosphere

technosphere Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je het na twee maanden nog niet bue bent dan is het wel een teken dat je dat geld er voor over heb.
    Reden voor het bedrag > ze blijven verder werken aan het spel,laats is er nog vanalles uitgekomen eroor (online download).

Ik ga wel niet akkoord met de hoge prijs van dit spel aangezien het nog niet eens een "echte" MMO game is.

Laatst bewerkt: 29 aug 2003
  7. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    @technosphere,

Daar zit wel iets in.. dat je moet betalen voor doorontwikkeling. Voor errors natuurlijk niet. Toch denk ik dat het betalen voor gespeelde tijd een betere optie is.

Het betalen voor extra levels vindt ik geen probleem. Die keuze kun je zelf maken. Ik ga voor de vrijheid.. en niet voor een abonnement.

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Betalen voor pure tijd die je speelt is niet gunstig voor de uitgever - Die heeft liever dat je per maand een vast bedrag neerlegt zodat ze iig enige zekerheid hebben.

9. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    @WouteR

Natuurlijk is dat zo.. maar de consument bepaalt de vraag. Als die het product niet koopt zal men toch wat anders moeten verzinnen. Kortom... wij hebben de macht.

10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Tuurlijk, alleen heb je zelf waarschijnlijk ook een bepaalde drang om zo'n MMORPG te spelen en pest je jezelf er alleen maar mee als je daarom een MMORPG zou boycotten ;).

11. technosphere

technosphere Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In het lang en breed uitgelegd.

lees die laatste alinea is.

Laatst bewerkt: 30 aug 2003
  12. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    @technosphere

Aha.. nu begrijp ik het. Met een abonnement voorkomt men dat ik als mogelijk verslaafde ten gronde ga aan mijn verslaving. De kosten zijn dan afgeblokt. Hier zit wat in. ;)

Waar ik zelf mee zit is dat het wat moeilijker wordt om meerdere spellen tegelijk te spelen. Ik hou van afwisseling. Met diverse abonnementen wordt het ook duur.

De vraag is toch of we als gamers op dit soort meedenken zitten te wachten.

13. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    nee ik betaal al voor live abonnement en dan ga ik echt niet xtra betalen. NIET ACCEPTABEL

14. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    aangezien PSO niet een echte MMORPG is, zijn die kosten gewoon belachelijk
    en de game is nog oud ook..ze hebben niet eens moeite gedaan om hem grafische op te poetsen
    ik heb hem wel en het is een wrede game daar niet van, maar subscription fee heb ik er niet voor over

Laatst bewerkt: 30 aug 2003
  15. shumi

shumi Guest

Dus jij hebt het spel en speelt hem offline? Kan natuurlijk ook. En je kan altijd nog 30 dagen gratis online. Maar ik ben het met jullie eens, betalen per maand voor een spel is Onacceptabel! En of ze nou 1 of 1 miljoen ventjes hebben die aan de 'servers' zitten te klooien dat maakt me niet uit. Zitten ze te zeuren: 'ja, maar we vernieuwen ook heel veel, met nieuwe quests enzo.' Doe dat dan niet. Dat is bij andere spellen toch ook niet zo. En bij PSO is het niet eens met heeeeel veel mensen in 1 spel. Het is gewoon een groepje die in 1 potje gaat. Net als in MotoGP, MM3, Unreal verzin het maar. Voor die spellen hoef je toch ook niet te betalen. Ik vindt betalen per maand onzin, maar helemaaaaaaaaal als het geen echte MMORPG is, want dat is PSO niet!O-)

16. SuperZaadje

SuperZaadje Mosterdn00b

Leuk Bevonden:
    0
    pff wat is die 8,95 nou? leef je in een doos ofzo? Als je die game beu bent na 2 maanden zeg je het abbo af en heeft het je niets gekost (zeg nou zelf..... met welk spel doe jij nou meer dan 2 maanden wat?? behalve dat bekende meelopertjes verhaal over Halo blabla)

Maar als je echt addict word zoals ik (game al met alle characters opgetelt bijna 900 uur gespeeld) dan is het je geld dubbel en dwars waard! voor mij part was het 50 euro per maand zou ik het nog doen. Je bent addict of niet, als je het niet word weet je het gauw genoeg en zeg je het af, word je het wel staat je nog onwijs veel fun te wachten en kan dat kleine beetje geld wat je op straat ook wel kunt vinden je ook niks meer schelen.

basta

17. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    @SuperZaadje

Ik zie dat je bakker bent. Dan ben je altijd vroeg thuis en kun je overdag heel wat uren maken. Mij lukt dat niet. Ik maak mijn uren ook wel, maar niet alleen op de Xbox. Ik speel ook op de PC. Spellen zoals oa Warcraft, Freelancer en Age of Wonders.

Voor mij blijft tijd nog altijd geld... vandaar. Ik wil wel betalen daar gaat het niet om. Maar het gaat om kosten/tijd=gameplezier.

Maar ik zie wel in dat je op een bepaald moment een keuze moet maken. Morrowind kan ik uren spelen. Als er een spel komt van deze kwaliteit.. en dan ook online, dan heb ik er zeker wat voor over.

Laatst bewerkt: 31 aug 2003
  18. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    @superzaadje
    Erg leuk voor jou dat je geld teveel hebt, maar je gaat me niet vertellen dat (iedereen) zomaar graag 9€/maand geeft om PSO online te spelen. Niet iedereen verdient trouwens al geld en kan daarom wel fan van het spel zijn. Ik blijf het (net zoals denk ik vele anderen) erg duur vinden. (Trouwens met opzeggen van abonnementen heb ik al meerdere keren problemen ondervonden, je moet het bv zogezegd 3maand op voorhand bekend maken, kwam te laat aan, bla bla ... )

8+€ blijft vind ik echt te veel, zelfs al verdiende ik voldoende geld en was ik fan, alles heeft z'n prijs.

19. shumi

shumi Guest

ben het met nogwatBOY eens. Als jij zoveel geld heb dat koop je dat toch, maar ik ben pas 13. Ik heb geen baan en koop zo nu en dan eens een spel. Ik kan nu ook liven en dat vind ik al heel wat. Om dan nu nog eens geld apart uit te gaan geven voor een spel? wat is het, bijna 9 euro per maand? Dat is meer dan de helft van mijn zakgeld per maand. Dan zou ik geen enkele andere game meer kunnen kopen. Ik vind het betalen voor een game nergens op slaan. Ook al heb je een miljard!

20. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Ik vind het bedrag ook belachelijk, maar toch ga ik het binnenkort betalen. PSO is een geweldige game en ik heb het sinds de release op de DC met veel lol gespeeld. Helaas gaat de server van DC PSO offline eind september, ik ben haast gedwongen nu de xboxversie te kopen!

Deel Deze Pagina