Philips bedenker van vele innovatieve ideeën die komend jaar lcd's met veel minder ghosting, beter contrast in donkere situaties en lichtoutput op de markt zet dankzij de aptura technologie waar gamers ook blij mee zijn brengen ze nu iets nieuws voor de ultieme game-ervaring om gamers blij te houden. Ik vind het zelf erg gaaf en het wordt vanaf mei 2006 geïntroduceerd: amBX. Dit zorgt net als ambilight op flatpanels voor licht dat zich aanpast aan wat je ziet aan het scherm, maar voegt er ook warmte en wind aan toe! Hieronder wat screens: amBX zal als eerste verschijnen op de PC, maar de bedoeling is dat het uiteindelijk ook op de consoles zal verschijnen. Philips is op dit moment in onderhandeling met randapparatuur-producenten om een groot aantal producten op de markt te brengen die gebruik zullen maken van deze techniek. Er zijn nog geen namen bekend, maar ze zeggen dat ze in gesprek zijn met werelds beste producenten.
kijk dit is onder andere de reden dat ik nog ff wacht met een lcd tv aanschaffen dit is echt wel vet om zo game's te spelen. zal mij benieuwen hoe het er mei 2006 uit gaat zien
Doe lichten zijn wel cool, maar die ventilator/verwarmingselement lijken mij om gek van te worden . Dan weer warmte in je gezicht, en dan opeens weer een koude wind. Geef mij nu maar gewoon een LCD tv en een goede dolby set, dan ben ik al blij.
Wind en warmte? Daar ben ik benieuwd naar. Maar dan moeten de games wel specifieke kleuren als sfeer hebben. Anders lijkt het me wat raar.
Als ze er nou meteen een paar uv lampen bij doen, kan je na een paar weekjes farcry zeggen dat je op vakantie bent geweest op een tropisch eiland.
Hahaha, het moet niet gekker worden. Dit is het einde van die bleke nerds die alleen gamen. Nu zullen ze eruit zien alsof ze jaren op zee hebben gevaren, door weer en wind gehavend.
dit ziet er best heel erg vet uit ja, alleen *kijkt in portomonnee* hoeveel moet dat ding me wel niet gaan kosten?
Dit klinkt erg vet, ben zeer benieuwd hoe het gaat worden (ook naar de prijs trouwens). Mijn overburen hebben een TV met ambilight, dat ding valt verschrikkelijk veel op als je langsloopt of naar binnen kijkt (wel erg mooi trouwens). 2 weken geleden hebben inbrekers geprobeerd dat ding mee te jatten. Was ze net niet gelukt.
ze denken dat we wel geld genoeg hebben ckr wel vet, alleen lijkt me die wind wel irritant na een tijdje,
Dit is vette onzin. Een gimmick. Ambilight is nuttig, omdat je dan omgevingslicht hebt achter de TV waardoor je aogen minder snel moe worden (dit kun je zelf ook doen met een geschikt lampje). Waarom zou je in hemelsnaam koude en warme wind willen voelen tijdens het spelen? Als je een peuter ziet zeiken op TV, moeten je tenen dan nat worden? Dit lijkt me een hoax.
Volgens mij voegt wind wel wat toe aan de ervaring. Ik weet alleen echt niet hoe ze dat wilden doen. Waarschijnlijk zijn blauwe en witte kleuren koude wind en rode en gele warme of zo. Het zou inderdaad ook gewoon bullshit kunnen zijn.
Nee hoor, philips heeft dit in een officieel persbericht naar buiten gebracht en is er al 4 jaar mee bezig. De kleur van de lamp staat overigens los volgens mij van de wind/hitte effecten.
Straks krijg je nog zo'n apparaatje die geuren kan verspreiden, loop je rond in een level van doom, kun je lkkr de lijken-lucht om je heen ruiken.