Hallo, Ik, als Photoshop N44b, wil weten hoe ik een plaatje centreer in een ander. Kan dat in Photoshop? (Ja, ik weet hoe lagen werken, etc.) Om iets duidelijker te zijn, is hier een voorbeeldje: Alvast Bedankt, Daniel. Ps. aangezien deze draad over de Art van PS gaat, mag ik deze toch wel openen?
Selecteer het vierkant bv. met magic wand tool Pak de rulers (Ctrl+R) en zorg dat snap aanstaat Ga dan met de rulers naar het midden van het vierkant door de snap pakt die dan vanzelf het midden doe dit horizontaal en vertikaal pak dan het vierkantje wat in het midden moet en sleep die over de kruising van de rulers Dan pakt hij ook weer precies het midden van het vierkantje omdat snap aanstaat ik hoop dat je het snapt EDIT; Zoiets: [plaatje]http://img.photobucket.com/albums/v58/BadassNL/Untitled-3.gif[/plaatje]
Je kan ook volgensmij dat vakje kopieeren en vervolgens plakken in je grotere vak. Als je er voor zorgt dat het grote vak helemaal op je scherm past, dan verschijnt volgensmij dat kleinere vakje dan ook precies in het midden als je het plakt. Dat weet ik alleen niet zeker, ik ga het even voor je uitproberen. edit: Ja bij mij werkt het. Maar mocht het niet werken, die manier van Dutch_Badass is veel beter, dan kan je hem overal makkelijk uitlijnen.
Of gewoon maque-tool gebruiken en een vlak selecteren en kijken of ie aan de andere kant even groot is, en zoniet wat schuiven. Er is al een photoshop thread, dus daar voortaan in verder gaan. Heeft tevens ook niets met gaming te maken, en n44b, is dat weer een nieuw onzinnig woord voor noob? Anyway, deze gaat op slot.