[Photoshop], plaatje in een plaatje maken

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door MORPHEUS, 1 feb 2005.

1. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil even voor een advertentie een fatsoenlijke foto neerzetten maar ik kan slechts 1 foto plaatsten dus wil ik graag een plaatje van de voor - én achterkant als foto. Dus ik wil het 1ste plaatje de helft maken en dan het 2e plaatje op de andere helft zetten. Nu weet ik zo snel even niet hoe dat moet :eek: .

Het zal vast niet zo moeilijk zijn, dus als je het hier wilt posten , graag! Ik heb de 2 foto's wel op mijn PC, maar om die hier te posten begint wel erg op een advertentie te lijken.

2. Beowulf

Beowulf Intellectual Killer

Leuk Bevonden:
    1
    Sleep de 2 plaatjes in photoshop, kopieer het ene plaatje door : copy via layer (ofzoiets) en zet hem als layer bij het andere plaatje. Nu heb je dus allebei de plaatjes in 1 layer staan. Zet ze netjes naast en kies de : save for web option voor een mooie jpg of gif of png. Zorg wel dat de resolutie 72 dpi is als je voor het web wilt opslaan. ( staat bij image size )

3. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Prima, maar hoe zet ik hem als layer bij het andere plaatje? Met help wordt het ook niets duidelijker ... Ik weet echt 0 van Photoshop(ja, de echte basics maar daar houd het dus al heel gauw mee op)

/edit
    trouwens die Pagani die ik als avatar heb gemaakt heb ik ook maar met wat gegoochel gedaan ik zou dan ook echt helemaal niet meer weten hoe ik dat heb geflikt(misschien ook iets met layers). maar lost daarvan, iemand die het duidelijk weet uit te leggen?

Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2005
  4. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Als je 2 plaatjes geopend hebt, dan kun je bij 1 van de 2 naar select --> select all gaan en vervolgens naar edit >> copy. Dan ga je naar het 2e plaatje en daar ga je naar edit >> paste en dan staat ie er automatisch bij als een 2e layer :)

5. Beowulf

Beowulf Intellectual Killer

Leuk Bevonden:
    1
    of gewoon slepen, is makkelijker ;)

6. VEN0M

VEN0M BLaCK VEN0M NL

Leuk Bevonden:
    0
    kan iemand een goede link neer zetten voor een goede photoshop?

7. Ruud

Ruud Guest

Of je probeert zelf wat via de meest logische handelingen die gewend bent van Windows zelf.
    Slepen, Ctrl-C-Ctrl-V-en, F1, Google, doe eens gek.

8. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    uhuh, maar nu moet ik dus nog het ene plaatje de helft grootte maken en de andere ook de helft. Even kijken of me dat lukt...

9. Ruud

Ruud Guest

Ctrl-T

10. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Jep, je kunt ook nog File >> Automate >> Fit Image doen... :)

11. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    nee, het schijnt me maar niet te lukken. Ik laat toch maar de plaatjes zien.

plaatje 1

plaatje 2
    GVD, wat is dit voor een k***e uploader . Rapidshare sucks, hier niet meer uploaden mensen.
    Ik wil 1 plaatje.
    Daar wil ik deze 2 in verwerken. Het eindresultaat moet dezelfde grootte zijn. Eerst het ene plaatje de helft verkleinen(horizontaal of verticaal zodat de andere er boven/ernaast kan) en dan de andere er dus naast. Wel dus met dezelfde hoogte/breedte!

12. Ruud

Ruud Guest

Zie geen plaatjes, maar als je de juiste layer selecteert en op Ctrl-T rost (free transform) kun je of slepen, of in procenten het juiste formaat aangeven. Als je dat niet wilt lukken moet je wat makkelijkers downloaden van Download.com, want makkelijk dan dat krijg je 't niet in PS.

13. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Denk er ook wel aan dat je niet in een background layer aan het werken bent, want die kun je niet van grootte veranderen, althans niet met Free transform. Als je dubbelklikt op de bg layer, dan kun je hem wel veranderen naar een "gewone" layer (je haalt dan het slot eraf).

14. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    De final Cut, ik hou er mee op ->

/edit gvd gore **%3&^@ uploaders, waarom doen ze het niet

15. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Het is (deels)gelukt hoor , deze draad kan dicht.

16. Egamer

Egamer Je weet waarom

Leuk Bevonden:
    1

Deel Deze Pagina