1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Photoshop voor newbies...

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Badkiller, 16 nov 2003.

  1. WardNL

    WardNL Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nog niet zo bedreven met het photoshoppen.
    http://www.good-tutorials.com Good-tutorials is een leuke site als je wat wil uitproberen.

    @ Darkwing, ok got it
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2006
  2. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    http://www.pixel2life.com
    Neem daar maar eens een kijkje, op beiden komen wel veel dezelfde terug, aangezien tutorials overal gepost worden..
     
  3. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ward, je kunt je werk beter in het Photoshop art topic in de Green Mile posten, daar is dat topic voor bedoeld, terwijl dit topic meer is voor hulp bij Photoshop.
     
  4. DVL91

    DVL91 game or die!

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    hebben jullie gasten hier ook iets over Photoshop Pro CS2(ik geloof de nieuwste kan dat kloppen?)
     
  5. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    Hoe bedoel je? Wat bedoel je met 'iets hebben voor Photoshop pro CS2' ? ;)
     
  6. DVL91

    DVL91 game or die!

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vroeg me af over welke versievan photoshop jullie het hier hebben.
    en ik heb Adobe Photoshop CS2 dus ik vroeg me af of jullie daar wat meer info over hadden.

    ps: ik vroeg meaf hoe je in die Histogram komt?!en dan niet dat kleine venstertje links maar het grote scherm! :cool:
    alvast Heel erg bedankt!_O_
     
  7. Ruud

    Ruud Guest

    Photoshop Pro? Logische stap aangezien 'de normale' PS CS2 alleen door particulieren werd gebruikt wou je zeggen?
     
  8. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Adobe Photoshop is de professionele versie.
    Adobe Photoshop elements is voor de normale gebruiker.
     
  9. Ruud

    Ruud Guest

    Elements is gewoon een kaal gestripte Photoshop. Alle nuttige tools zijn eruit gesloopt zodat je net te weinig kunt om Photoshop niet te hoeven kopen.
    Je zou bijna denken dat Microsoft er achter zit.
     
  10. mars15

    mars15 Guest

    met welk programma kan je bij meerdere fotos de zelfde tekst onder in zetten

    alvast bedankt
     
  11. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat zou denk ik gewoon met Photoshop moeten kunnen. Het moet wel één-voor'-één, maar het kan wel.

    Je hebt bijvoorbeeld foto 1 en daarop zet je de tekst 'mars15' op de gewenste plaats. Vervolgens doe je duplicate layer naar foto 2 en volgens mij komt de gekopieerde tekstlayer dan op dezelfde plaats van waar die van foto een was gekopieerd.

    Ik hoop dat je het snapt :)
     
  12. Ruud

    Ruud Guest

    Bullshait Alert! Bullshait Alert!

    Je kunt het ook gewoon automaten. Standaard zit naast je History-tabblad ook een Actions-tabblad. Hier kun je je eigen 'acties' recorden. Dit houdt in dat je bepaalde handelingen (in jouw geval waarschijnlijk resizen, tekst toevoegen, saven en de file afsluiten) kunt opnemen en opnieuw uit kunt voeren door op 'Play' te drukken.
    Goed, pruts wat aan tot je de juiste Action opgenomen hebt en ga daarna naar File --> Automate --> Batch... en voer op alle files die je wilt in één keer meerdere handelingen uit.

    Als je het nu verder niet zelf kunt ben je Photoshop niet waard ;)

    //edit: btw NAC, ik denk dat mensen veel in gaan op een verzoek om 'nieuwspoTSer' te worden op een site die je zelf niet eens zonder typefouten in je sig hebt staan...
    En mars15, wat doet een 'welk programma heb ik nodig'-vraag eigenlijk in een Photoshop-thread? Dat is als is een Windows 95-thread vragen naar een zo brak mogelijk besturingssysteem.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jan 2006
  13. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik had een vraag over imageready. Ik wil een een filmpje in een plaatje plakken. Nu leek het me handiger als ik gewoon dat plaatje als een soort border voor het filmpje zou kunnen instellen. Is dit mogelijk, en zo ja, hoe?
     
  14. Ruud

    Ruud Guest

    Vet makkelijk: eerst de map waar al je frames in staan importeren als een animatie en daarna als 'laatste' stap dat kaderplaatje als top-layer toevoegen. Volgorde waarin je dit doet maakt afaik niet uit trouwens.
    Als ik me niet vergis is je kaderplaatje na het invoegen dan standaard zichtbaar in alle frames. Een erg irritante eigenschap normaal gesproken maar in dit geval wel handig.

    Niet vergeten dat je kaderplaatje wel transparantie moet hebben he, maar dat is wel een beetje Captian Obvious ;)
     
  15. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1
    O ja |:- domme fout. Zal het veranderen.

    Bedankt voor je uitleg. Ik kan hem zelf denk ik ook wel gebruiken:).
     
  16. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Zover als je laatste opmerking was ik ook nog wel ja :+ Mijn probleem is alleen als volgt. Ik open de file van het filmpje, en dan krijg je dus gewoon het filmpje, maar geen ruimte eromheen om de border omheen te plaatsen. ik zie dan dus wel een klein gedeelte van dat border plaatje, maar een hoop niet. Dus de canvas size is te klein. Moet ik die dan apart vergroten in PS ofzo?

    EDIT: Ik zie nu dat Imageready wel een editor heeft voor de canvas size. Naja.
     
    Laatst bewerkt: 29 jan 2006
  17. Ruud

    Ruud Guest

    Zeg dat dan aap :p

    Maar hoezo keek je over de Canvas-size heen dan, hij staat exact op dezelfde plek als in PS :D
     
  18. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Beats me :cool: Maar 'tis gelukt, ik heb alleen nog maar 1 probleempje. Als ik hem ga opslaan, dan kan dat alleen als psd file, en niet als gif bijvoorbeeld. Hoe doe ik dàt? Daarna zal ik je voorlopig ff met rust laten Ruud :p

    EDIT: Ookal achter gekomen :+ Gewoon save optimized as doen.

    EDIT: OMG, ik kom zo wel erg over als een lompe aap :+
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2006
  19. Ruud

    Ruud Guest

    De stoertjes drukken Ctrl-Shift-Alt-S in, dat is de meest debiele snelkoppeling die ik ook nog eens véél gebruik in PS.
     
  20. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Even inhaken op mn vorige vraag, als ik save optimized as doe, wil 'ie hem alleen opslaan als png of html document. Is er een handeling die ik moet verrichten om te zorgen dat dat ding gewoon doet wat ik wil?(as in gif):)
     

Deel Deze Pagina