1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Photoshop voor newbies...

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Badkiller, 16 nov 2003.

  1. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    _O_ ik heb het net gedaan, en jah ik ken de basis dingen nu wel, ik heb het gezegd, hier heb ik meer aan;)

    alleen k krijg die laatste rondje niet zo donkerkleurig...
    en ik krijgt t een beetje op een slechte plaats in de cirkel..
     
  2. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Geheim van de smit :cool:

    Nee, om goed met de gradient tool overweg te kunnen moet je de dat slepen een beetje onder de knie krijgen. Moeilijk om zo uit te leggen en dat kan je beter leren door zelf veel te doen, daar zul je later meer profijt van krijgen :)
     
  3. xboxwhopper

    xboxwhopper xb0x freAk

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is verstandig om een paar plugin's te kopen/downloade.. die zijn echt handig!
     
  4. gerjan

    gerjan Guest

    neej, pas als je echt goed photoshop kan, kan je plugins over wegen, opzich is het niet nodig
     
  5. Alien

    Alien FreAkeD

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    1
    Iemand die weet waar handige gratis plugins te downloaden zijn?
     
  6. Snakie

    Snakie Active Member

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    0
    Kazaa en er staat nog ergens zo'n site online waar allemaal downloads voor Photoshop zijn.. abobexhange ofzoiets
     
  7. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    zoals jullie weten ben ik een newbie/n00b in photoshop.... waar zijn plugins voor ps voor???
     
  8. X-Player

    X-Player Jay S NL

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    voor bijvoorbeel bepaald effecten in Ps, die plaatjes mooi kunnen maken ;) of om gewoon special ffx erin gooie :p doe ik nl. zie mijn wallpaper ( eigen gemaakte ) topic :)
     
  9. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    w000t

    Tip nr. 468: Gebruik nooit geen plugins :cool:
    Als je wil leren photoshoppen gebruik nooit plugins. Met deze n00b-software zul je nooit weten hoe je iets hebt gemaakt en kan je nooit verder leren als dat de plugin toelaat.
    Als je toch plugins wil gebruiken dan kan je net zo goed een plaatje op internet zoeken met hetzelfde effect :+
    Daarbij vind ik de shit die je kan maken met plugins nogal heel erg lelijk :eek: Ze geven nooit het resultaat wat je eigenlijk wil.

    Wil je toch plugins download dan eyecandy of xenofects (xeno-fx/kseenooeffex.. ofzowiets) die zijn goed uitgebreid.
    Nogmaals: Van plugins leer je echt geen photoshop. Je kan beter eerst photoshop goed doornemen voordat je plugins gaat gebruiken :)
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Damn, die bolbutton is inderdaad wel cool. Inderdaad veel oefenen en leker spelen met de functies, vanzelf ga je mooiere dingen maken. Ben ook nog niet zo goed erin maar zie dat ik wel steeds mooiere dingen maak.
     
  11. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    dat zijn weer extras dus... nou daar ben ík nog lang niet een toe:D
    en na post van dioga te hebben gelezen zal ik ze niet gebruiken ook...
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2003
  12. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Plugins zie ik niet als extra's. Plugins zijn er om een aantal handelingen te verkorten naar 1 handeling.
    Wil je zo iets als een vuur maken dan hoef je daar geen 20 handelingen voor te verrichten maar kan je dat met 1 druk op de knop doen. Maar ja, ben je dan goed in photoshop :{ Je kan er nog steeds niks van en nog erger; Je weet niet eens waar je mee bezig bent...

    Als je de basis onder de knie hebt kan je beter alles zelf ontdekken wat veel leuker is als een beetje plugins uitchecken (believe me, ik heb 't zelf ook zo gedaan).

    Alles wat je kan met een plugin kan gewoon met photoshop.
     
  13. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    ik ben die bol/'knop' (weer, voor de 2e keer) aan het maken, alleen bij dit onderdeel: [​IMG] lukt die 3d achtige vorm niet, ik krijg gewoon plat een rondje met wat zwart en wit...

    en dit heb ik ook niet bij mij staan:
    dus ik begrijp niet wat layers zijn-->weet dus niet wat ik doe/heb gedaan als ik dat moet uitvoeren...

    /edit: ik heb dit menu niet: [​IMG]
    volgens mij ligt mn 1e probleem daar.... (ik heb PS7)

    ik heb het net uitgezocht, ik kan als ik op 'gradient' tool klik, kan ik onder Filter | View | Window, kiezen welke ik wil... dus daar komt die menu, alleen die hebben allemaal ongeveer hetzelfde effect, werkt dus niet...
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2003
  14. X-Player

    X-Player Jay S NL

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    `jij gaat me NIET wijsmaken dat ze het zelfde effect hebbne, !
     
  15. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    neeh ok, ongeveer dan he, iig niet zoals ik m moet hebben!!

    dat je daarop gaat letten i.p.v. mij te helpen:'-(
     
  16. X-Player

    X-Player Jay S NL

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Je maakt een layer aan door in de layer-pallate ( waar al je layers staan ) op het A4'tje te klikken die een omgevouwen hoekje heeft.
     
  17. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    ok had ik dus toch goed gedaan... en wat is het dan,, wat moet een layer voorstellen???
    *wacht op Dioga voor de belangrijkste vraag
     
  18. X-Player

    X-Player Jay S NL

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Een layer is een bepaalde laag, waarop jij dan kan werken ... dat is een layer
     
  19. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    als je me met mn andere probleem kan helpen is het helemaal perfect..:D
     
  20. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52

    Layers zijn een soort van transparante blaadjes die je boven elkaar legt zodat ze allemaal samen 1 afbeelding vormen. Als ik iets op 1 blaadje uitgum zal op de andere blaadjes de afbeelding blijven staan.

    Tja, ik gebruik nog steeds Photoshop 5.5 :) Omdat ik deze veel fijner vind werken als de nieuwere versies (komt omdat ik die gewend ben).
    Je moet wel die gradient tool hebben die ik in dat menu geselecteert heb, anders krijg je dat 3D effect niet nee... Voor zover ik weet krijg je die door op de gradient tool te klikken, de muisknop ingedrukt te houden en dan schuift er een menu uit met de keuzes uit verschillende gradient patternen. Als ie daar zit dan is je probleem opgelost en zal de rest een stuk makelijker zijn, zit ie daar niet dan zou ik echt niet weten waar ie wel zit in photoshop 7 :eek: :'-(
     

Deel Deze Pagina