[ phpBB forum ] Kan niet connecten met database

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door NAC Breda fan, 12 nov 2004.

1. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een forum gemaakt op mijn host, maar bij de installatie krijg ik een probleem. als ik namelijk alle velden heb ingevuld en op Installeren druk staat er:
    Volgens mij zit er een fout in de database, maar weet iemand van jullie wat voor fout?

2. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    heb je bij de installatie de juiste gegevens ingevuld? Heb je toegang tot de MySQL database (bijvoorbeeld via phpMyAdmin)? Dan moet je even kijken of er een user is die ook privileges heeft om de database te wijzigen. Zo niet dan moet je die nog aanmaken. De database-gegevens (user, wachtwoord en dergelijke) moeten correct in config.php staan.

3. NAC Breda fan

Leuk Bevonden:
    1
    De user heeft alle privileges, en de gegevens kloppen ook. Alleen de config.php klopt niet, want die is leeg. Heb je toevallig een voorbeeld van hoe die moet worden ingevuld?

4. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Dit is hoe mijn config.php eruit ziet:

PHP:
    <?php

// phpBB 2.x auto-generated config file
    // Do not change anything in this file!

$dbms 'mysql4';

$dbhost 'localhost';
    $dbname 'database-naam';
    $dbuser 'database-username';
    $dbpasswd 'database-password';

$table_prefix 'phpbb_';

define('PHPBB_INSTALLED'true);

?>
    Je moet database-naam, -username en -password uiteraard vervangen door je eigen gegevens. Maar ik heb het vermoeden dat het passwoord gecodeerd staat opgeslagen. Ik weet ook niet of het gaat werken als je dit handmatig aanpast omdat dit bestand normaal gesproken automatisch wordt gegenereerd.

Wat je denk ik moet doen als het zo niet werkt is je hele forum te verwijderen (ook de phpbb tables in de mysql-database en alles opnieuw te uploaden. Als je dan weer install.php uitvoert moet je de juiste gegevens invullen en daarna krijg je de mogelijkheid om config.php te downloaden (als dat niet automatisch gebeurt). Config.php downloaden en weer uploaden, install.php weghalen en het zou moeten werken.

5. NAC Breda fan

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de config ingevuld en het is zekerweten goed. Toen heb ik mn forum eraf gegooid en opnieuw geupload, maar hij doet het nog altijd niet. :confused:

6. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Kreeg je op een gegeven moment tijdens de installatie de mogelijkheid om config.php te downloaden? Denk dat dat essentieel is. Hij probeert config.php automatisch te uploaden, maar als dat niet lukt kun je hem downloaden en moet je hem zelf uploaden.

7. NAC Breda fan

Leuk Bevonden:
    1
    Nee hij vroeg niets over config.php downloaden

Edit: Het is me al gelukt met het forum

Laatst bewerkt: 14 nov 2004

Deel Deze Pagina