Pictogram probleem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door kaliet, 27 nov 2003.

1. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Yo, ik heb laatst een nieuwe laptop gekocht, staat win xp op en zoals de meeste van jullie wel weten staat er zeg maar geen achtergrond achter de tekst die bij een pictogram staat. Je hebt bijvoorbeeld het icoontje van deze computer, daaronder staat dan in tekst 'deze computer'. Meestal staat deze tekst gewoon transparant op de achtergrond/wallpaper, maar nu heb ik dus het probleem dat... damn, ik laat wel gwoon zien wat ik bedoel:

Eerst had ik dus geen zwart achter die tekst maar nu ineens wel, weet iemand hoe je 't weer transparant kan zetten? Je moet volgens mij gewoon je bureaublad kleur transparant zetten maar hoe doe ik dat?

Greetings

2. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ik heb even voor je gekeken, maar ik kom er niet echt uit. Ik weet wat je bedoelt, en na een tijdje is het mij ook gelukt. (zie pic)

Ik heb het idee dat het hier ergens moet staan:

http://www.xs4all.nl/~rjeckh/Pictogram.jpg

Je kunt daar de grootte van het pictogram en het lettertype van de text eronder aanpassen, maar zoals je ziet kan je niets met de kleur doen. Misschien is dit bij jou anders? :confused:

3. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Nope heb daar ook al gekeken, als je trouwens de kleur van je bureau blad veranderd dan veranderd ook de kleur onder het pictogram zeg maar, ik had ook al gekeken bij Deze computer --> extra --> mapopties, daar staan ook allemaal dingetjes maar 't lukt ni egt :mad:

Ik had trouwens ook al bij effecten gekeken, daar staat ook iets vaag over overvloeien ofzo, maar ja, dat werkte helaas ook niet.

Laatst bewerkt: 27 nov 2003
  4. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Wat staat er op die foto Eckie? :p

Raar dat jij dat hebt bij je pictogrammen. Ik heb dat nog nooit gehad. Ik zal ook gaan zoeken hoe en wat...

/Mod Een paar mensen die je niet kent...

5. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Bij win 98,ME etc kan het volgens mij niet transparant, maar bij win xp was het eerst bij mij standaard zo, totdat een of andere mongool met laptop zat te kloten.

6. Ko3N

Ko3N Winterswieker

Leuk Bevonden:
    0
    kan je toch gewoon veranderen als je op je desktop met de rechtermuisknop klikt en dan eigenschappen---> vormgeving.
    als je winxp hebt moet je op geavanceerd klikken. Dan staat het daar wel.

7. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Als je even had gelezen (en naar mijn plaatje had gekeken) had je gezien dat we het hier al over gehad hebben, en dat het daar dus niet staat!

8. Ko3N

Ko3N Winterswieker

Leuk Bevonden:
    0
    How sorry had effe niet goed gekeken. Zal voortaan beter kijken.

9. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Hmm had hetzelfde probleem met mijn oude comp.. Maar bij degene die ik nu heb ook met XP was het idd standaard ingestelt.. was bij mijn oude trouwens ook het geval.. ik heb echter nooit kunnen vinden waar je het terug kan zetten.. ik zou het iig wel graag ook willen weten, dus als mensen een oplossing er voor hebben, plz post het dan nog ff

10. Raptiod

Raptiod ..

Leuk Bevonden:
    0
    in win 98 was het zo dat als je je bureaublad een kleur gaf en een andere achtergrond nam, de pictogrammen de kleur van het bureaublad aanhielden. Is dit ook niet het geval in win xp? dat er een kleur is als transparant?

11. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    idd dat zag ik ook. maar je kan geen transparant kiezen als kleur van het bureaublad...

12. Raptiod

Raptiod ..

Leuk Bevonden:
    0
    En als je een andere stijl neemt van bijvoorbeeld windows klassiek naar xp of omgekeerd? Als je deze instellingen gebruikt is het dan weer normaal?:

Ben zelf ook voor je aan het kijken naar een oplossing met mijn eigen bureaublad...

13. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    - Ga naar je bureau blad en klik daar op de rechter muisknop
    - Ga naar pictogrammen schikken op
    - Dan komt er een tweede lijst te voorschijn en daar klik je op "web onderdelen op het bureau blad vergrendelen", want als het goed is staat het bij jou aangevinkt, en dat moet dus niet.

14. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    w000000t 't werkt

Edit: Bij ME is dat niet mogelijk? Want dat menuutje bij programma schikken bij XP is uitgebreider als bij ME, of moet je dat nog aanzetten eerst? iig super bedankt _O_

Deel Deze Pagina