1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pinkpop 2011

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nugget Leg, 16 mrt 2011.

  1. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Oja helemaal vergeten. |:-
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ok toch maar ff snel cijfers:

    ZATERDAG


    De Staat
    Leuk Nederlands bandje maar ik ben zelf nog niet overtuigd van hun materiaal. Matige opener van Pinkpop IMO. Met een paar nummers (I See was tof) echt geknald maar daar bleef het ook bij. Iedereen moest nog wakker worden geloof ik! Gelukkig zat het beste deel achterin van de show.
    6.5/10

    Manic Street Preachers
    Op zich erg toffe band met goede nummers, maar we hadden er nog steeds weinig zin in :p. Echte routiniers die hun gig echt goed en sterk afmaken, maar grijpt me nog niet echt.. Misschien moeten we volgende keer wat meer naar voren :p
    7/10

    Lifehouse
    Kende ik nog van vroeger, maar damn wat slecht. Ik vond het een beetje sukkeltjes. Na een kwartiertje ergens gaan eten en zuipen.
    3/10

    Elbow
    Het terrein nog nooit zo stil gezien (of gehoord) :eek:. Echt geweldig gevoelige muziek dat niet altijd even goed overkomt op een stage, meer wat voor indoor. Guy is echt een fantastische vent! Vooral One Day Like This was goed, en volgens mij was ik niet de enige toen dat nummer werd opgezet. Toch wel effe heerlijk zitten chillen, ben echt fan van ze. Maar op dit moment was ik wel klaar voor wat harder werk helaas :p.
    8-/10

    Selah Sue
    Heeeeeel eventjes gewild. Wilde eigenlijk wel wat langer maarja plekje zoeken bij Coldplay he :p. Zonde!

    Coldplay
    Absolute mainact, en misschien wel terecht. Coldplay is wel ff de grootste band van het afgelopen decennium IMO. Heb dan ook écht genoten en kon met een zeer tevreden gevoel m'n tent opzoeken (al duurde dat nog wel een tijdje :p). Gewoon fantastisch materiaal en Chris brengt het perfect naar voren (al kan hij vrij irritant zijn geloof ik).. Wel verbaasd dat ze konden spelen in zo'n helse lichtshow, volgende keer zonnebril mee. Alleen hebben ze wel hun oude nummers verkracht. Ik ben meer fan van Coldplay uit de 20e eeuw dan die kutzooi als Viva La Vida, en toen In My Place kwam was ik eerst blij maar toen verdrietig. Verkracht!
    7.5/10


    ZONDAG

    Zondag was coma zuipdag geloof ik, voordat ik 1 artiest gezien had zat er al veel te veel in 8). Tijdens Tim Knol naar terrein gegaan en echt níks van meegekregen, hoorde dat het wel goed was? Ach ja :p
    Na wat opfrissing:

    Cage The Elephant
    Kijk, dit is ten minste echt beginnen. Wat een energie! Echt in volle versnelling doorgeknald. Lekker songs, geweldige zanger (hoe heet ie ook alweer) die nog leiper was dan ik in kwadraat 8). Dit had ik ff nodig dus puntverhoging :p
    8/10

    Wolfmother
    Ultieme festivalact. Iemand herinnerde me eraan dat ze uit elkaar waren dus het 'zal vast 3x kut zijn' maar eigenlijk best tof! Stond helaas te ver achteraan dus kon niet echt veel meekrijgen van de energie enz, maar Woman klonk gewoon vanouds erg vet. Die riff aan het begin is genoeg om ff het hele publiek op te zwiepen. Gelukkig ook veel van album 1 want Cosmic Egg ken ik eigenlijk vrij slecht :p
    8/10

    Graffiti6
    Misschien ergens acteraf gepland, vrij tof om eens te zien. TommyD ben ik wel fan van en met die Jaimy hebben ze een aardig bandje geritseld. Ik had al wat te eten dus ging er lekker bij zitten :+. Best leuk feestje, goede nummers en heerlijk sfeertje. Ik had het idee dat iedereen opeens mn vriend was :p.
    7.5/10

    Kings of Leon
    Ik stond vrij vooraan en had er zin in. Nu ken ik Kings of Leon inmiddels en was ik omringd door allerlei breezersletjes etc maar toch moet ik concluderen: het was gruwelijk. Ben al fan sinds Red Morning Light, dus ik hoopte dat ze ook wat speelde van vóór hun grote breakthrough. Gelukkig zeiden ze al meteen dat ze wat oud en rauw ging spelen, dus ik was in mn nopjes. Four Kicks als opening, zouden die chicks dat nummer uberhaupt kennen? :emo: Daarnaast nog veel Because of the Times werk, en My Party vond ik persoonlijk nog wel het vetst, vlak gevolgd door Sex on Fire waar echt iedereen compleet los ging. Heerlijke zondagavond dus!
    Die nieuwe nummers kwamen natuurlijk ook veel langs, maar op de een of andere manier kwam Pyro wat minder uit de verf. Radioactive was het ook net niet :p.
    Oja en op Use Somebody heb ik gewoon zitten janken :emo:! Oftewel dan is het wel geslaagd!
    Tja, en Red Morning Light heb ik helaas niet meer gehoord. Kut :+
    8.5/10

    MAANDAG

    Maandag stond maar in het teken van 1 ding: Foo Fighters. Scouting for Girls kende ik nog van hun selftitled album, maarja, mijn benen moesten fris zijn. Remember, coma zuip zondag was erg goed bevallen qua bands en beleving, maar maandag morgen Foo dag had je er weer spijt van. Dus extra lang blijven liggen en hopen dat er niet teveel herrie wordt gemaakt.

    Two Door Cinema Club
    Uiteindelijk met een mannetje of 6 hierheen gegaan, paar bleven achter. Geen spijt van gehad, want dit is echt een retetof bandje met heerlijk catchy songs. Ik kende ze live een heel klein beetje van Jools Holland en dat beviel wel, dus gelukkig nog even heen geweest. Wel beetje kort, maarja ze hebben ook maar 1 album die niet bomvol hits staat.
    7.5/10

    *beatsteaks gemist*

    Go Back To The Zoo
    Band nog intensief geluisterd voor Pinkpop, dus was best stoked. En damn, echt geweldige festivalband! Passen perfect op Pinkpop, zeer tof optreden. Had een redelijk plaatsje kunnen bemachtigen! En ja hoor, eigenlijk alleen maar hits die perfect op zo'n dag als dit passen. Had van mij nog wel wat later op de dag gemogen ook, maar mainstage is volkomen verdiend. Met elk nummer losgegaan, I'm The Night en Smoking On The Balcony was tof. Omdat we goed stonden nog aardig wat kunnen meepikken van de sfeer, met die gorilla etc :D. Bazen!
    9/10

    Gaslight Anthem
    Snel doorgelopen om nog wat van deze gasten mee te pakken. Toffe band, ken al helaas niet meer veel nummers omdat het toch wel een tijdje geleden is dat ik dit luisterde. Kwam een beetje dood over, maar misschien omdat ik net bij een spektakel vandaan kwam.
    7-/10

    Kaiser Chiefs
    Nummers waren erg tof, zoals de intro van Everyday I Love You Less And Less etc, maar had meer ingezeten. Hadden ze nou wat energie van Cage the Elephant bijvoorbeeld.. Ok zanger probeerde wel door beetje beweegelijk te doen, maar kan me ook herinneren dat hij wel eens de stands inklom. Ik vind alleen het eerste album gaaf, en als ik het gaaf vind spelen ze dat dan ook wel meer, en gelukkig was dat ook zo :p. Die nieuwe albums zelfs nooit beluisterd omdat ik de Chiefs te saai vind, maar I Predict A Riot was lekker nostalgisch.
    7/10

    Foo Fighters
    Ik dacht dat in 2008 het de laatste keer was dat ik ze ooit zal zien, maar TERING wat een comeback. Dit is gewoon muziek van een andere klasse. Grohl is gewoon de meest muzikale persoon die er bestaat. Ik was na afloop eigenlijk bijna verbaasd hoe goed het nieuwe materiaal past bij het oude. Toen ze met 2 nieuwe nummers begonnen (walk en Bridges Burning geloof ik) had ik het gevoel alsof ze dit al 10 jaar speelden. Heerlijk genieten, en nog nooit zo'n sfeer meegemaakt. Wat was iedereen uitbundig!! Mijn ultieme gevoel werd helaas eventjes onderbroken door dat standaard gedoe met Cold Day in the Sun wat ze volgens mij elk concert doen, en soms gingen ze een beetje te lang door zoals ze ook in Wembley deden, maar eigenlijk is dat gewoon zeiken. Na Stacked Actors gingen ze gewoon weer keihard door met Times Like These, en op het scherm zag ik al zo'n voicebox bij z'n mic dus wist ik dat hij zelfs Generator ging doen. AWESOME!
    Eigenlijk is een cijfer hiervoor geven overbodig.
    10/10
     
  3. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat de Foo Fighters nog genoeg energie hebben midden augustus om Pukkelpop op z'n kop te zetten. Wat een energie die gasten erin gooien zeg, onvoorstelbaar. Heb echt veel zin in dat optreden!

    Die gasten werken tenminste voor hun succes. The Strokes doen maximaal 1 optreden per week, stelletje luie flikkers.
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2011
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Komen The Strokes wel naar Pukkelpop?

    Ai zie nu de line up.. Vroeg me op Pinkpop nog af waarom Mayer Hawthorne er niet was en Young The Giant was ook wel erg welkom geweest...
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2011
  5. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Lever jij eens heel snel die xbw baas award in.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik wist dat dat ging komen haha. Maarja, ik was met m'n dinnetje he ;)
    Dus er zat wel een backstory aan uiteraard :p.
     
  7. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    [yt]wXw6znXPfy4[/yt]

    Nee hoor kidding :+
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Waar was jij dan pik :p

    Ik wil meer cijfers zien! Jeffer niet naar GBttZ geweest?
     
  9. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Heb maar twee dingen (echt goed) gezien :+
    Maar okee :)

    Wolfmother
    Zoals eerder gezegd fenomenaal! Wilde ze al zo lang een keertje zien en nu dan eindelijk gezien. De energie spatte ervan af en Andrew is een held <3. Ook tof dat ze Riders on the Storm deden en dat heel mooi verweven in White Unicorn. Ik zal geen perfecte score geven want dan is er de volgende keer niks meer te winnen :9
    9,6/10

    Avenged Sevenfold
    Eindelijk! Eindelijk kon ik ze zien. Toen ik las dat ze kwamen werd ik helemaal gek. Ben al zolang fan en ze traden alleen maar op in de USA. Toen ze vorig jaar naar Brussel kwamen en ik al kaartjes had hebben ze afgezegd. Nu dus een revanche en wat was het awesome! Alle nummers meezingen en toen dat hele publiek It's your fucking nightmare zong... kippenvel! Hoop ze echt nog een keer te zien en dan langer :)
    9,5/10
     
  10. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee man, achteraf baalde ik er wel van want het klonk erg gezellig.. hadden even een break tussen de beatsteaks en gaslight anthem in. Maar achteraf had ik beter naar go back to the zoo kunnen gaan.

    Maar vind jij de Band of Horses niks of had je een machtig mooi plekje te pakken gekregen? :+ Aan jou muziekstijl te zien zou je de BoH wel cool moeten vinden.
     
  11. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    @Tyrant Heb vorige jaar (?) The Gaslight Anthem op Lowlands gezien en ik had precies dezelfde ervaring.
    Vond het (totaal) niet boeiend live terwijl ik dat album The '59 Sound wel echt tof vindt.
    Gevalletje beter op album dan live?
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Haha ja dat was maandag toch? Toen hadden effe een hele lange break ja :p
    Op zich had ik ze wel willen zien hoor, maar je kan nou eenmaal niet naar alles.
    Factory enz luister ik thuis wel eens.
     
  13. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Had hetzelfde.. zijn dus meer mensen die er zo over denken.
     
  14. Nugget Leg

    Nugget Leg Goedendag!

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal ik ook maar even wat zeggen dan?

    Scouting For Girls, leuk openingsbandje maar niet meer dan dat. Hadden een paar leuke liedjes maar het vond het verder niet bijster interessant.

    6/10

    Beatsteaks, kende het alleen van naam en was zeeeeeeer aangenaam verrast. Erg leuke band en zanger kon het publiek goed entertainen. Ga het zeker vaker luisteren!

    8.5/10

    All Time Low, ik zal nu waarschijnlijk heel wat haters krijgen, maar ik stond lekker bijna vooraan en heb het hele optreden meegezongen en gesprongen :cool: De sex grappen mogen ze trouwens wel eruit laten...

    8,5/10

    Volbeat, lekker van een afstandje bekeken. Vind het op CD een super vette band, maar vond het live een beetje saai overkomen. Wel gewoon strak gespeeld verder dus alsnog een dikke voldoende.

    7.5/10

    Kaiser Chiefs, ben ik al enige tijd aardig groot fan van. Leuk optreden, alleen ik vind het nieuwe album nou niet bepaald denderend... Doe mij maar een show met alleen maar liedjes van de eerste twee albums. Desondanks wel gewoon een goed en leuk optreden, wel een beetje jammer dat ik bij een gedeelte stond waar het publiek wel heel erg dood was...

    7.5/10

    Even geprobeerd bij Deadmau5 te komen maar dat was echt bijna niet te doen. Ik stond echt helemaal achteraan nog net in de tent, maar ik kreeg het echt benauwd van die mensenmassa dus zijn uit de tent ontsnapt. Toen een mooi plekje gezocht voor het beste optreden van die dag. Want wat was dat een prachtig optreden zeg van de Foo Fighters. Bijna alle liedjes die ik wilde horen kwamen voorbij en het publiek deed ook erg leuk mee. Al met al zeker wel het leukste optreden dat ik ooit heb gezien. Een dikke 10 dus!

    Dus voor mij zeker wel een geslaagde eerste Pinkpop, en het is redelijk goed te bereiken voor mij dus als de line-up een beetje goed is volgend jaar misschien wel weer gaan!
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Haha jij hebt een compleet ander programma gevolgd dan ik 8).
    Ook geen Go Back To The Zoo zie ik.. Zonde! ;)
     
  16. Nugget Leg

    Nugget Leg Goedendag!

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb het heel even van een afstandje gekeken, klonk wel leuk, maar wou eigenlijk wel een redelijke plaats hebben bij All Time Low. En ik zat ook nog met de gedachte van, ach die zie ik toch nog wel een keer live.
     
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik zat op Pinkpop 2009 op het gras, lekker in het zonnetje en the Gaslight Anthem opende. Ik kende de band totaal niet, ik zat ver weg en was juist onder de indruk! :eek:
     
  18. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Misschien juist omdat je ze toen nog niet kende?
    En verder zeker een relaxte band inderdaad!
     

Deel Deze Pagina