Pirates of the Carabian

Discussie in 'Algemeen' gestart door the promise, 9 mrt 2004.

1. the promise

the promise Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal
    Ik open een thread over Pirates of the Carabian ik wil namenlijk wel weten wat voor spel het is. Ik heb wel wat vage gehoord dat het een supper saai spel is enzo. maar wat is nou eigenlijk de bedoeling en wat kan je allemaal in dat spel. owja en kan je ook op je zelf gaan zeilen of moet je perse een kant op zeilen.

graag wat uitleg op deze thread :D

2. nielzo

nielzo Guest

Ja je kan wel zelf zeilen,
    Je kan het vergelijken met morrowind, 3dperson en dan ben je dus die piraat. Er zit zo een verhaal in en allemaal van die quests. en er zijn een aantal eilanden enzo waar je heen kan varen en dan kan je aangevallen worden door piraten of anderen. Of je kan zelf ook een boor aanvallen. en dan kan je dus met je kanonnen schieten die je van te voren hebt gekocht en dat soort dingen en dan kan uje ook op je schip gaan vechten je kan meer boten kopen, je kan handelen in goeder en meer geld verdienen, je kan meer mensen aannemen voor op je boot.

Maar ik vind het wel een geinig spel qua (?) wat er gebeurt en wat je kan doen maar het vechten is echt mongolisch.

3. The Summoner

The Summoner X...B...O...X

Leuk Bevonden:
    0
    Maar je vergeet wel te vertellen dat dit spel vol zit met Bugs.

ik vond het een erg leuk spel..maar heb het omgeruild omdat het me saves opeens niet meer zag..

4. maarten=xbox

maarten=xbox Guest

Ik heb bij potc nooit last van bugs gehad en ik vindt het een erg vet spel en zeker voor maar 19.95.

5. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    iedereen zijn eigen mening:p

6. kula

kula jiehaa

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt geluk, ik heb deze game een paar weken geleden gespeeld.

Om maar even met de deur in huis te vallen: Ik vind het een mooi spel. Bepaalde dingen hadden zeker beter gekund, maar wat er wel is maakt het meer dan goed.

Pirates is een RPG in de stijl van Morrowind. Alleen minder diepgaand. Je loopt standaard in 3rd person view over de eilanden. Maar je kan ook naar 1st person switchen om rond te kijken. De controls zijn een beetje stroef, maar zeker goed te doen.

Varen is ook een groot deel van het spel en misschien wel het leukste. Je kan dit gewoon in realtime doen (prachtige graphics) of je kan naar een map switchen om snel te varen, zodra je in de buurt van een andere boot of een eiland komt kan je weer naar realtime switchen. Of als je aangevallen word gaat dat automatisch. De gevechten verlopen dan vrij traag (herladen kost even tijd) maar je kunt de tijd dan in fastforward zetten, zodat het allemaal lekker vlot gaat. Als het dan hectisch wordt kan je net zo makkelijk weer normale snelheid aannemen. Ik vond zelf de sea-battles erg lastig, maar wel enorm gaaf. Bovendien kan je vaak vluchten uit een gevecht door hard weg te zeilen. O-)

Het verhaal laat je vrij in waar je heengaat en wat je doet. Het verhaal opzich is best leuk, maar niet echt memorabel. Je voert opdrachten uit voor deze en gene en onderwijl maak je vijanden en vrienden en als het een beetje meezit maak je een fortuin.

Je kan ook officieren inhuren zodat je niet alleen de (in het begin) vrij pittige landgevechten. Maar zodra je het zwaardvechten doorhebt is het erg leuk om te doen. Verdedigen, verdedigen, steken, steken, verdedigen, stapje terug, pistoolschot. Zoiets. Deze officieren kan je dan ook weer een eigen schip geven dat je overmeesterd of gekocht hebt. Zo kun je uiteindelijk met 4 schepen het caraibisch gebied onveilig maken. Of juist veilig, want dat is toch een van de goede kanten van dit spel. Je bent vrij in veel keuzes die je maakt.

Ik vond bovendien het thema van dit spel, pirates of the caribbean (duh) erg leuk. Niet om de film, dat boeit me niet, daar heeft het spel verder ook niet veel mee te maken. Maar gewoon het hele joho, joho, drink rum, fight, sail gebeuren zegmaar.

Aan de andere kant zou je kunnen zeggen dat het een trage, houterige game is, die bol staat van de bugs, maar dan zou je het spel in mijn ogen zwaar tekort doen en jezelf een zeer interessante speelervaring onthouden.

Bovenstaande typeringen hebben allemaal wel een kern van waarheid, maar als je nagaat dat ik dit spel vele tientallen uren heb gespeeld en me misschien een keer of 10 ergens aan heb geergerd, valt het toch behoorlijk mee.

Dus, geef het spel een kans, maar het is niet eenieders kopje thee :):{

Laatst bewerkt: 9 mrt 2004
  7. maarten=xbox

maarten=xbox Guest

jawrl het is vet

8. the promise

Leuk Bevonden:
    0
    ow ja bedank voor je uitleg kula. denk dat ik hem wel ga kopen zeker als ik hem voor een prikje kan kopen.

9. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ik heb het ook gespeeld en ik vond alleen het zeilen en vechten leuk.. het zag er wel mooi uit, alleen veel bugs.. maar het heeft helemaal niks met de film te maken, want de uitgever's hebben gewoon de licentie gekocht voor het maken van het spel. want eigenlijk is het gewoon sea dogs 2.

10. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja dat is wel wat veel mensen vergeten. Het heeft helemaal niets met Pirates of the Carabian te maken. Waardoor toch veel mensen snel voor de naam gaan inplaats van te weten of een spel wel goed is. Verwacht dus geen Jonny of Orlanda in de game :D

Laatst bewerkt: 9 mrt 2004
  11. The Summoner

Leuk Bevonden:
    0
    Maar wel de BLACK PEARL!!

zoals ik al zei het is een erg leuk spel..maar hier alvast een tip.

save je spel 2x!!!!

12. the promise

Leuk Bevonden:
    0
    ja tnx hayate2002 maar ik heb hem nog niet hij licht niet meer in de winkels (uitverkocht).

13. the promise

Leuk Bevonden:
    0
    maar ben je er wel een tijdje mee bezig of is er gelijk al niks meer aan (ik bedoel kun je er lang mee bezig zijn)

14. The Summoner

Leuk Bevonden:
    0
    ja zeker als je het lekker op je gemakt doet ben je zeker 3 weken zoet

15. Boxxanna

Boxxanna Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Is het ook groot kwa oppervlakte. Bv morrowind is een grote oppervlakte en gta ook enz. Is dit ook zo groot.
    En kan je ook de personage's van de film kiezen.
    Thanx:p

Deel Deze Pagina