[PC] pixel shader

Discussie in 'Games' gestart door malak622, 20 jun 2005.

1. malak622

malak622 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben opzoek naar een nieuwe grafiese kaard en wil er een met pixel shader maar welke verzie de kaard ondersteun staat er nooit bij |:-
    weet er dus iemand een site waar dit op staat??

2. Hazard

Hazard 'Schaduwen'

Leuk Bevonden:
    0
    Elke videokaart heeft Pixel Shader, alleen de nieuwere ondersteunen vaak nieuwere versies van Pixel Shader (Battlefield 2 bijvoorbeeld kan alleen videokaarten ondersteunen met pixel shader 1.4)

3. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Interessanter is hoe de kaart het doet. De nieuwe PCI expresskaarten ondersteunen volgens mij allemaal minimaal pixel shader model 2.0 maar dat weet ik niet helemaal zeker.. Hier kun je wat meer vinden over de kaarten, niet over de pixel shader versie volgens mij maar dat is niet zo belangrijk in principe. Als je kaart te langzaam is om die geavanceerde berekeningen te doen heb je er toch niks aan. Alles vanaf de 6800 ultra en nieuwer heeft 3.0 volgens mij.

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041222/vga_charts-05.html

Laatst bewerkt: 20 jun 2005
  4. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Er zijn nog geen nieuwere kaarten dan de 6800 ultra. En de hele 6800 serie heeft een 3.0 pixel shader.

Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat voor budget jij hebt. wil jij 500 euro betalen voor een kaart die na een maand alweer verouderd is. Of geef je er iets minder aan uit zodat je later weer iets nieuws kan kopen van het geld dat je bespaard hebt. Je moet natuurlijk ook rekening houden met je systeem. Het werkt niet om een hele nieuwe videokaart in een oud systeem te zetten.

Deel Deze Pagina