Eind 2003 kwam de mededeling van KPN dat de snelheden zouden worden verhoogd. Altijd leuk om te horen dus denk ik "yes kan ik eindelijk zonder al te veel lags op live spelen..." niet dus!!! De upload en de Ping zijn allebei langzamer geworden dan dat ze eerst waren!!!! Weet iemand misschien hoe dat kan komen? ik heb geen firewalls enzo. deze resultaten komen van speedtest. eind 2003: download: - 40 kb/s upload: - 20 kb/s ping: -14 begin 2004: download -109 kb/s upload: -24 kb/s ping: -16 nu download -120 kb/s upload -15 kb/s!!!!!!!!!!!!!!!!!! ping -19 deze metingen zijn een vele malen gecontroleerd!
Tja speedtest zegt ook niet alles, je kan beter een groot bestand downloaden en dan kijken of de snelheid echt is gedaald (b.v. een demo van een pc-spel) En met ADSL ligt het er ook n hoever je van de centrale afzet waar jouw adsl lijn op aangesloten is. Ik heb trouwens ADSL + van Hccnet en daar is het echt een stuk sneller geworden.
Ik heb ook Planet ADSL en ik heb wel het gevoel dat het sneller wordt. En me vader kreeg een mailtje van Planet dat de snelheden met ingang van 17 juni weer omhoog gaan. Anders moet je daarna maar weer even kijken.
lijkt me idd wel handig een firewall. Maar zoals ik zie is het downloaden wel verbeterd maar het uploaden en de ping achteruit gegaan. Heb je al de helpdesk gebeld, of geprobeerd een file van +/- 5 mb up te loaden naar de ftp van planet (home.planet.nl/~username). Daarbij moet je wel je download stop zetten, want hoe sneller je download hoe langzamer je upload is, omdat hij dan geen bandwith meer heeft om pakketjes zelf te verzenden.
ik heb maxstream, ook ADSL van planet (d8 ik), en de laatste tijd heb ik toch last van 'lag op live'. Dit is echt klote, maar ja hopen dat het weer snel veranderd/verbeterd.
de download snelheid is wel sneller geworden maar ik snap niks van de upload en ping waarom die langzamer worden
ik heb ook adsl comfort en ik meen dat het eerst 16kb/s upload was, en nu is het bij mij 40kb/s. zeker wel sneller dus. mn dl is trouwes 236kb/s
ik heb adsl standard van Planet. de laatste verhoging ging van 1024/320 Kbit/s naar 1120/352 Kbit/s, niet veel dus. maar iets van 10 kb/sec meer voor download. maar je hebt hetzelfde abonement als mij. ik zal ff kijken hoe de upload bij mij nu is edit: 32.2 KByte/sec. vaag . ik zou de helpdesk even bellen