Je hoord er de laatste tijd steeds meer over; PlayLogic, het is een softwarehuis van Nederlandse bodem. Waar Davilex enzo faalde zou PlayLogic zich wel op de rest van de wereld kunnen storten met games als: 1. Xyanide ( Xbox en Live! ondersteuning) 2. Alpha Black Zero ( PC) 3. Power Sail Racing ( PS2) 4. Airborne Troops ( PS2 en PC) 5. Cyclone Circus ( Xbox) Wat denken jullie; is dit het softwarehuis dat ons mooie Xbox games kan bezorgen? We zullen het verder wel merken op de E3 waar ook PlayLogic aanwezig zal zijn. Wat zijn jullie meningen en ins en outs van dit softwarehuis en zijn games, is het een hot or not? ( Check: http://www.playlogic.nl/ voor details.)
Ik vind het een zeer goede zaak dat Nederland er wat meer mee gaat bemoeien. Ik hoop ook zeker dat ze goede producten gaan afleveren en dat Nederland dan ook is serieus genomen gaat worden.
Ze stonden ook bij de HCC dit jaar en ik vond ze heel professioneel overkomen, ik denk dat het wel goed komt met deze mensjes. Alpha black zero draaide toen wat filmpjes van, het was grafisch misschien niet het mooiste wat ik ooit gezien had, maar het zag er goed en strak uit...
is playlogic niet eigenlijk de oude davilex dan? dat dacht ik tenminste, had zoiets gehoord. Maar in ieder geval vind ik het wel een goede zaak, betekenen wij tenminste ook iets en hebben we weer een stem in de big game wereld. en de games...ja ik weet niet echt wat ik ervan moet vinden. zijn volgens mij nog geen trailers waar wat van af valt te zien..
Tis zeker mooi dat er nu een Nederlands bedrijf er zich mee gaat bemoeien, en gelijk al een live game ontwikkelen . Toppie. IGN had er ook al een toffe opmerking over
zo eindelijk weer een positief bericht over de nederlandse game developpers. davilex had een niet al te goede reputatie meer onder de regelmatige gamer met hun A2 racer-reeks. ik hoop zeer dat dit nederlands bedrijf goede games gaat neerzetten
ja het zijn wel weer duidelijk nederlanders. Ze hebben een trailer op ene hun site staan. is eigenlijk weinig te zien maar als je zo'n download accelerator aan hebt staan dan gaat ie 'm gelijk downloaden in plaats van op de site afspelen. Als je dan het bestand bekijkt het het: Palylogic
ik verw8 meer van playlogic dan van lost boys.. zeker nu playlogic meteen een zooi titels aankondigt en daar op de e3 meer over laat weten en nu ook meteen aand8 heeft.. tog proffesioneel op zich
Ja is er nou eigenlijk al iets van Lost boys??? kheb daar echt nog helemaal niks van gezien behalve dan dat ene wat je bij GameKings zag.
Maar ik verwacht ook wel heel wat van playlogic. Heb toch wel redlijk positieve dingen gelezen op dit site offtopic: lost boys was toch de sponsor van arrows? wist niet dat dit zo'n groot bedrijf was
Ik vind het zelf wel cool dat een Nederlands bedrijf zich eindelijk meer met de games biz gaat bemoeien en nu het ook nog een Live! titel voor de Xbox betreft die er wel goed uit ziet helemaal natuurlijk.
mijn eerste gedachtes als ik die titels zie: 1. Xyanide - kan best een leuk spel zijn geen idee wat het voor moet stellen maar het doet me denken aan een japans soort RPG. 2.Alpha Black Zero - tactical shooter laat me koud 3.Power Sail Racing - iets als dat waterscooter race spel op de cube misschien? 4. Airborne Troops - klinkt als een shooter met van die gave landingen met massa's ventjes zou leuk wezen met live 5.Cyclone Circus - is dit niet dat spel waarbij je een orkaan moest besturen? een paar maanden geleden stond er in het nieuws een berichtje over zo'n spel. haha ik zie de koeien al voorbij vliegen.
Ik zou het maar niet gaan overhypen. We hebben nog vrij weinig tot niks van de projecten gezien en persberichten melden altijd "stunning graphics" en "triple A quality".
Grafisch kan het dan wel oke zijn, maart de gameplay en verdere inhoud is belangrijker... Maar daar weten we nog nix van. Ik hoop dat het wat wordt, want Davilex was niet bepaald fantastisch...(ondanks dat ik A2 racer I, II , vakantie racer en 5 redcat's games heb)
Hhet wordt wel beter dan davilex, maar je zou ze niet eens met elkaar moeten vergelijken want davilex maakte egt games voor nederlandse bodem en die waren hier ook egt succesvol... Maar ik denk dat playlogic met die 1e 5 games van hun op middelmatig niveau komen, daarmee doel ik op cijfertjes van rond de 7, hopelijk neigend naar de 8 maar dat zal wel niet.. maar als ze het volhouden dan zouden ze over een paar jaar misschien egt succesvol kunnen worden internationaal gezien, zou tog leuk zijn als een nederlandse xbox game een 9 krijgt van een gerenomeerd japans gamersblad
Playlogic is zeker geen Davilex maar er werken wel een stuk of 9 programmeurs die van Davilex afkomen aangezien ze bij Davilex zijn gestopt met het maken van games. Kwaliteit hebben ze zeker wel in huis, maar uiteindelijk zal het toch ook wel om de centen draaien... De tijd zal het leren. Volgens mij zijn ze bij Playlogic in ieder geval erg serieus en goed bezig. Ik hoop wel dat ze een beetje krediet krijgen want iedereen verwacht natuurlijk meteen te veel. Een vriend van me is programmeur bij playlogic en als ik hem hoor zijn ze echt keihard aan de weg aan het timmeren.