Playstation 2 gaat vaak kapot na 2 jaar! (Tros Radar)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door BounceMeister, 30 mrt 2004.

1. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Gisteren in de uitzending van Tros Radar: Playstation 2 gaat vaak kapot net na de garantie en Sony gaaft (natuurlijk) weer slechte service. Sony zegt namelijk dat de gebruikers gekraste of vieze games discs in de drive doen. Zo verkopen ze de mensen die hun PS2 opsturen een refurbished (2e hands) PS2 voor 100 euro. Als dat geen naaistreek is! Wat er eigenlijk aan de hand is, is dat de lens vies wordt (door constructiefout) of dat er een chip doorbrandt. Het schoonmaken van de lens is 5 minuten werk, maar Sony verkoopt je liever een refurbished van 100 euro, en dat als je garantie net 2 maanden verlopen is.

Zie hier het verhaal

Laatst bewerkt: 30 mrt 2004
  2. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Tsja heel vervelend. Maar mijn PSX hield er na een paar jaar ook mee op, en dat was echt niet omdat ik er slecht mee omging en gekraste games heb ik nog nooit gehad. Je zou toch verwachte dat zulke apparaten het lang vol zouden moeten houden,,,

3. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    526
    Is het niet zo dat de nederlande wet voorschrijft dat je naast een garantie ook zoiets hebt als een tijd van garantie na de officiele garantie. Een produkt zoals dat, word aangenomen dat het langer dan een jaar mee gaat. 1 jaar garantie is dus veel te weinig. Staat er niet iets in de wet die voorschrijft dat een produkt goed geleverd moet worden zonder defekten etc etc?

En het verkopen van refurbished playstations... ja wat kan je daar van zeggen. 1 op de 5 heeft em aangenomen.. dta geeft wel aan wat de mensen er van denken. Vette afzetterij. Wat kost hun een playstation 2 nieuw nou. Misschien 100 euro. Het is niet de fout van de consument dat hun playstation kapot is gegaan. Geef die mensen een nieuwe playstation, op z'n minst. Nogal arrogant van Sony... alsof ze niet weten wat de klacht is. Heel erg bekend probleem van de playstation... yeah maar ze weten van niks, of het is niet hun schuld maar van de consument omdat ze hun disc verne*ken... Ik weet niet maar ik heb nog nooit een spel of dvd gehad die niet te lezen was in mijn xbox of gamecube of dvd speler. Heb dvd speler nu meer dan 3,5 jaar en nog nooit last ergens van gehad. Ze schuiven het maar weer lekker af> goedzo jonges, that's the way to do it;)

4. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    dat verklaart wel hun hoge verkoop cijfers :p

5. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    :D lol

Maatje van me zn xbox was al na twee maanden kapot gegaan. Uiteraard kwamen ze hem ophalen en weer thuis brengen. Binnen een week stond hij weer gerepareerd en wel (nieuwe dvd-drive en voeding) bij hem thuis... Maarja dat was gewoon binnen de garantietermijn natuurlijk

6. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    Dat zuigt enorm zeg. Slijtage.. Op dat opzicht doen de cartridges het beter, mijn NES draait bijvoorbeeld nog steeds op volle toeren. Ik hoop dat dat geen regel is, deze generatie consoles die na 2 jaartjes kapot gaan. Ik zou het wel kut vinden.

7. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb men PS2 al 3 jaar en 2 maanden en hij is nog steeds niet kapot geweest (laten we dat zo houden). Maar toen mijn neef een PS2 had gekocht was ie al na een jaar kapot... . De levensduur van een PS2 zal afhangen van: de ruimte waarin ie zich bevind, de hoeveelheid stof, wat je er mee doen, hoeveel je er op speelt en van welke PS2 console (de ene zal wat 'beter' zijn dan de andere).

Volgens komt het door hun ego dat de service slecht is. MS is heeft (nu) nog een goede service omdat ze niet de 'winnaar' zijn en ze zijn nog nieuwkomers (op het vlak van consoles).

8. YOURI60

YOURI60 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    slechte zaak van Sony (slechte lazers)

bij die jappen draait het alleen om de knaken,

ik had al een artikel gelezen dat ze nu al gewonnen zouden hebben met hun PS3 van de toekomstige Xbox2 ,
    qua verkoopcijfers (toekomst-talk van Sony)

bullsh*t i say ,

Sony , eat your heard out , Xbox2 gaat rulen ! :cool:

9. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken 3 mensen met het zelfde probleem , allemaal net uit de garantie en dan gaat dat ding stuk.

Maja ze hebben nu ook alle 3 een xbox gekocht na advies van mij :p Veel leuker lekker lannen etc..

10. Jorundr

Jorundr Helmond Sport

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ook gezien, erg klote.
    Dan ben ik toch blij dat ik van PSX naar Xbox ben gegaan en niet van PSX naar PS2.

11. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    526
    Ben ik het helemaal mee eens. Ze denken dat hun niks kan overkomen, ze hebben de best verkoopende console en niks gaat dat veranderen, helemaal een crappy garantie en service niet. Ze kunnen het veroorloven. Xbox doet het wat minder maar de service van microsoft is echt top. Zelfs als je controller kapot gaat word die zomaar vervangen door een nieuwe... F*ck refurbished shit. Sony kan het veroorloven, ze staan aan de top als het om verkoop gaat. En dat weten ze heel goed daar bij Sony. Maja blijft een naaistreek, en dat weten ze bij Sony ook wel ;)

12. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    ps2 crasht ook best vaak, vooral in warme ruimtes. Beetje onstabiel.

service is en blijft ms top, dat weet ik zeker, dat is bij pc`s ook zo. daar staat ms ook om bekent om hun goede service

13. Knarf

Knarf X-Power.be

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ook gezien op de tros, maar ik betwijfel of het eigenlijk wel negatieve publiciteit is, want het is natuurlijk wel gewoon 10 min. over ps2.
    Dat de ps2 zo snel het begeeft is natuurlijk wel een bewijs dat het een slecht ontwerp is, maar je moet dit natuurlijk niet als een 'overwinning' op Sony zien. Dan ben je wel erg fanboy achtig bezig. Wees blij dat de Xbox het nog steeds goed doet(bij mij in iedergeval):)

14. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Heb dit probleem ook gehad met mijn ps2, maar aangezien ik dagelijks een aantal uur game was er bij mij meer sprake van slijtage. Mijn ps2 had toch al vele uurtjes gelopen. Mijn xbox daarentegen was pas 2 maanden oud en hij weigerde al een aantal games (waaronder enkele splinter nieuwe spellen). Nu heeft MS gelukkig wel een goede service. Mij maakt het persoonlijk ook niet veel uit, want na 2 jaar kost een console bijna niks meer en dan haal ik wel een nieuwe voor 100 eurootjes. Dat bedrag ben je ook kwijt als je hem laat repareren (buiten de garantie om dan) , dus dan maar gelijk een nieuwe console.

15. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ik heb mijn PS2 al sinds de launch hier in Nederland en ik heb zelf in ieder geval nog nooit problemen gehad. Ik heb de desbetreffende uitzending helaas niet gezien en de verklaring van Sony op de uitzending die te lezen is op de site van Radar zegt me ook niet echt veel. Als er echt iets mis dan gaan ze dat natuurlijk niet zomaar toegeven. Wat ik in ieder geval wel weet is dat dit echt niet alleen bij de PS2 het geval is. Als je alleen al kijkt naar het aantal threads en posts hier op het forum betreffende kapotte Xboxen dan zegt dat natuurlijk ook wel iets. Persoonlijk denk ik dan ook dat het een combinatie is van consumenten die niet goed omgaan met hun producten en het gebruik van goedkopere onderdelen. Bij zowel de PS2 als de Xbox is men na een tijdje overschakelt op goedkopere onderdelen om de kosten te drukken. Al blijft dit natuurlijk allemaal maar giswerk.

Laat het overigens wel duidelijk zijn dat het niet is toegestaan om deze thread te misbruiken als PS2 afzeikthread.

16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ik zou de PS2 nooit afzeiken, maar Sony wel. Ik begin me te ergeren aan het ego van Sony, ik weet niet waarom maar het is gewoon zo.

17. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ego? Ik weet niet of jij het weet, maar Sony is een bedrijf....

18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Oh, in mijn school zit er iemand die Sony heef en ik dacht dat het over hem ging (en ik heb de pest aan hem).

Ik weet wel dat Sony een bedrijf is, maar ze hebben een ego van de besten te zijn in alles. En dat staat mij niet aan. Ik weet wel dat een bedrijf dat moet doen, maar bij Sony overdrijven ze imo (zeker met hun consoles).

19. eduard

eduard No Comment Necessary

Leuk Bevonden:
    0
    Als er EEN bedrijf is dat misbruik maakt van haar machtspositie, dan is het (met alle respect) Microsoft! ;) En over de opmerking dat die Jappen alleen uit zijn op centen: beetje bekrompen. Denk je nu echt dat het bij de Westerlingen alleen om technologische vooruitgang gaat? Dacht het niet ;) Bill Gates is niet voor niets de rijkste man op aarde (dacht ik).

Maar goed. 't Is inderdaad opvallend dat het allemaal enkele maanden na de garantieperiode kapot gaat. Maar het gaat hier om een vrij klein aantal. Er zijn 80 klachten binnengekomen op 570.000 verkochte Playstations... da's een vrij klein aantal...
    En we weten natuurlijk ook nog niet hoe Microsoft met dergelijke klachten om zal gaan, zodra onze garantie-periode voorbij zijn... wie weet wordt vanuit MS wel helemaal geen refurbished product als alternatief aangeboden... Maar ja, dat zien we dan wel weer, toch?

Ik hoop gewoon dat ik de komende tijd nog lekker kan genieten van zowel m'n XBox als m'n PS2... (ff afkloppen)....

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Mijn PS2 is van 24 november 2000, en hij doet het nog steeds perfect. Nooit wat mee gehad, nooit kapot gegaan.

Deel Deze Pagina